Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Stef van der Veldt

Terhandstelling garantie aan consumenten

Recommended Posts

Hi all,

Ik heb een vraag omtrent de terhandstelling van garantie aan (B2C). 

Aan wat voor eisen moet een verkoper voldoen voor de terhandstelling van de garantieregeling aan consumenten? 

Is het mogelijk om op een verpakking een QR code/link te plaatsen welke verwijst naar de garantieregeling? 

 

Ik hoor het graag!

 

MVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je met je garantie de rechten van de consument uitbreiden of juist inperken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de verpakking vermelden is te laat, net als op de factuur.

 

Je moet ze ter handstellen voor de klant bsluit de overeenstemming aan te gaan.

Ik vermoed dat de rechter een qr code niet zal aanmerken als ter hand stellen, er zijn genoeg practische redenen waarom een klant die niet kan lezen.

 

Ze moeten [nu] meteen gelezen kunnen worden, voor de klik van ik bestel.

Volgens Arnoud Engelfried hoeft er trouwens geen vinkje geplaatst te worden om aan te geven dat de klant ze heeft gelezen. Duidelijk er op wijzen plus een duidelijke link naar de tekst is voldoende.


Buikbakken voor promotie en hospitality, standaard en maatwerk: http://www.svendingtray.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuten geleden, Frank v C zei:

Wil je met je garantie de rechten van de consument uitbreiden of juist inperken?

Beste Frank,

Hiermee willen we een extra commerciele garantie aanbieden bovenop de wettelijke garantie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een extra garantie is een extraatje. Het moment van vermelden dat er extra garantie is, doet dan ook niet ter zake. Hoogstens uit commercieel oogpunt dat je er meer nadruk op wilt leggen. Dan is het minder logisch dat een consument het pas na de aankoop weet.

 

Bij het te laat meedelen aan de consument kan hij in het algemeen een beroep erop doen dat het hem niet tijdig genoeg is medegedeeld. Als hij daarvoor kiest, kan hij dan de regeling van de garantie buiten werking stellen. Het gevolg daarvan is dat hij geen recht meer heeft op zijn garantie. Aangezien die garantie een extra recht is, verliest hij daarmee een recht. Dit zullen niet veel consumenten doen. .iteraard behoudt hij zijn wettelijke rechten, maar die wilde je ook niet afnemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 390 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept