• 0

Eenmanszaak naar BV maar lopende belastingen

Beste,

 

Ik ben een zelfstandig ondernemer (men noemt het ook wel ZZPer)

 

Ik ben nu nog te huur als leidinggevend service technicus elektro in de natte infra hoofdzakelijk Rijkswaterstaat.

Volgend jaar wil ik dit naar een BV gaan zetten maar dan als adviesbureau.

 

Het is techniek dus de zaken lopen als een trein. Ik doe nu zelf de boekhouding en heb 0 leningen of schulden.

Boekhouding zijn  de facturen, elk jaar een nieuwe lease bus en een tankpas. en eenmalig wat gereedschap verder heb ik niks nodig.

dit komt neer op 15.000,- per jaar.  Ik ben absoluut niet uit op belastingvoordeeltjes.

 

Ik betaal de belasting altijd achteraf dus op dit moment (jan 2020) betaal ik (2018) zijn wat extra kosten maar verder geen probleem.

Als ik nu een BV opricht en DGA wordt dan moet ik per direct inkomsten belasting betalen over mijn DGA inkomst EN natuurlijk de belasting van

een eerdere aanslag. dat is dus dubbel en zo veel heb ik (nog) niet.

 

Ik lees dat je van de BV kan lenen maar ik denk dat dit waarschijnlijk niet als zakelijk wordt aangemerkt.

 

Welke opties heb ik nog?

 

Alvast bedankt

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Welkom op het ondernemersforum Higherlevel.

 

34 minuten geleden, Mark_C zei:

Ik betaal de belasting altijd achteraf dus op dit moment (jan 2020) betaal ik (2018) zijn wat extra kosten maar verder geen probleem.

Hoe krijg je dat voor elkaar dat je nu pas de IB voor 2018 hoeft te betalen? Heb je nooit een voorlopige aanslag gekregen? Betaal je nu ook niet heel veel rente?

 

34 minuten geleden, Mark_C zei:

Ik doe nu zelf de boekhouding en heb 0 leningen of schulden.