Ik heb intussen gevonden dat bij verkoop van een horecabedrijf aan een personeelslid er sprake is van artikel 37d OB, ofwel er is geen sprake van BTW op de overnamesom.
Sterker nog, er MAG zelfs geen BTW gerekend worden als ik het goed begrijp.
Nu is er sprake van huurkoop i.p.v. koop. De overnamesom wordt in 48 maanden voldaan, geldt artikel 37d dan nog steeds?
Dit artikel is ook van toepassing op de overname van de voorraad?
Een geraadpleegde fiscalist en mijn boekhouder zeggen dat er wel BTW toegepast moet worden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bas121
Bas121
Ik heb intussen gevonden dat bij verkoop van een horecabedrijf aan een personeelslid er sprake is van artikel 37d OB, ofwel er is geen sprake van BTW op de overnamesom.
Sterker nog, er MAG zelfs geen BTW gerekend worden als ik het goed begrijp.
Nu is er sprake van huurkoop i.p.v. koop. De overnamesom wordt in 48 maanden voldaan, geldt artikel 37d dan nog steeds?
Dit artikel is ook van toepassing op de overname van de voorraad?
Een geraadpleegde fiscalist en mijn boekhouder zeggen dat er wel BTW toegepast moet worden.
Hoe zit het nu echt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64060-artikel-37d-ob-bij-huurverkoop-horecabedrijf/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
16 antwoorden op deze vraag