• 0

Excel boekhouding

Ik ben een bedrijfje begonnen in webdesign en onderhoud.

Nu heb ik vele freeware proggies zoals Turbocash e.d. gedownload om mijn boekhouding bij te houden maar het is allemaal net teveel infomatie om voor mij een duidelijk overzicht te krijgen.

 

Heeft er iemand voor mij een makkelijk Excel bestand waar ik mijn boekhouding: btw/inkomsten/uitgave e.d. mee kan bijhouden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

In de zoekfunctie is genoeg te vinden over Excel maar staan geen goede links naar voorbeelden.

 

Op de website van MS staat ook een bestand maar is toch niet iets wat ik zoek.

 

Heeft iemand zelf een bestand dat geschikt zou zijn voor een webdesign bedrijfje.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt hier een gestripte versie vinden van mijn Excel sheet.

 

Een deel ervan heb ik al eerder geplaatst, maar deze is iets uitgebreider.

 

De groen gemarkeerde velden moet je invullen, de rest wordt uitgerekend - als ik niets vergeten ben... ;)

 

Resultaat is een actuele jaarrekening en belastingaangifte.

 

Simpel boekhouden.xls

 

Bedankt voor deze post.. Ik ga je sjabloon gebruiken..

Maar jij doet zeker per jaar BTW aangifte?

Want ik zie nergens waar je kan zien hoeveel BTW je moet betalen

over een aangegeven kwartaal...

Wie niet droomt is geen realist

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

leuk gemaakt sjabloon:

 

ik mis alleen een aantal zaken, welke ook in dit sjabloon horen:

 

- Fiscale oudedagsreserve dient verplicht apart(gescheiden van het ondernemingsvermogen) gepresenteerd te worden op de balans

- Wel representatiekosten, maar geen bijtelling voor niet aftrekbaar deel in de winstberekening?

 

Verder leuk sjabloon voor eenvoudige administraties!

 

Succes

Rob

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reaktie. Ik heb de jaarrekening gemaakt op basis van mijn verhaal van vorig jaar, en daar was geen sprake van een oudedagsreserve - vandaar. Waar en hoe zou die precies in de balans thuishoren? Kopje 'reserveringen' en dan 'oudedagsreserve'?

 

Wel representatiekosten, maar geen bijtelling voor niet aftrekbaar deel in de winstberekening?

 

Ik pas zelf in de verwijzing in kolom N op blad 'Inkoopfacturen' de waarde aan a la '0,9 * E01'. Ook het BTW percentage in kolom E pas ik handmatig aan.

 

Hoe zou jij het aangeven in de winstberekening? 10% van het totaalbedrag in mindering brengen?

Link naar reactie
  • 0

Dank voor je reaktie. Ik heb de jaarrekening gemaakt op basis van mijn verhaal van vorig jaar, en daar was geen sprake van een oudedagsreserve - vandaar. Waar en hoe zou die precies in de balans thuishoren? Kopje 'reserveringen' en dan 'oudedagsreserve'?

 

Wel representatiekosten, maar geen bijtelling voor niet aftrekbaar deel in de winstberekening?

 

Ik pas zelf in de verwijzing in kolom N op blad 'Inkoopfacturen' de waarde aan a la '0,9 * E01'. Ook het BTW percentage in kolom E pas ik handmatig aan.

 

Hoe zou jij het aangeven in de winstberekening? 10% van het totaalbedrag in mindering brengen?

 

Hoi,

 

FOR hoort onder eigen vermogen, gewoon een kwestie van je ondernemingsvermogen uitsplitsen.

 

Voor wat betreft de beperkt aftrekbare kosten: 10% corrigeren in de winstberekening(NB voor 2005 is 25% het percentage). Overigens is er een maximum als je heel veel van dit soort kosten hebt..de bedragen moet ik even schuldig blijven maar ik geloof iets van € 4.000(dan zou je dus meer dan € 16.000 aan dit soort kosten moeten hebben)

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0
FOR hoort onder eigen vermogen, gewoon een kwestie van je ondernemingsvermogen uitsplitsen.

 

OK, da's in de passiva. En in de activa - liquide middelen? Als ik dat alleen aan passiva toevoeg is de balans niet meer in evenwicht namelijk...

 

Voor wat betreft de beperkt aftrekbare kosten...

 

OK, 25%. Duidelijk. Die 4000 staat mij ook bij, inderdaad.

Link naar reactie
  • 0

De vraag rijst: is het verstandig om spreadsheets te gebruiken terwijl de maker boekhoudkundige vragen gaat stellen ;)

 

Vragen over toevoegingen, ja.

 

Ik ben absoluut geen boekhouder, nee. Ik heb wat basiskennis en gezond verstand.

 

Zoals gezegd, ik heb hem gemaakt naar aanleiding van de jaarrekening die vorig jaar is gemaakt door mijn boekhouder. Wat er in staat klopt voor wat betreft mijn situatie vorig jaar. Als ik hem uit kan breiden/verbeteren is dat voor mij fijn, en misschien voor anderen ook... :)

Link naar reactie
  • 0
Zoals gezegd, ik heb hem gemaakt naar aanleiding van de jaarrekening die vorig jaar is gemaakt door mijn boekhouder. Wat er in staat klopt voor wat betreft mijn situatie vorig jaar.

 

Opmerking was ook niet zozeer bedoelt voor jou Zaph. Nette sheet, is al weer een stukje uitgebreider dan de vorige en toppie dat je hem beschikbaar stelt!

 

Doelgroep van mijn opmerking is de potentiele gebruiker van jouw sheet of welke andere sheet. Je moet nog steeds weten wat je invult en wat er berekend wordt en waarom. Bv als je na een paar jaar gebruik te hebben gemaakt van de FOR zonder te weten van de regeltjes daaromtrent en je staakt je onderneming dan heb je kans dat de belastingdienst nog een aardige verrassing voor je in petto heeft.

Link naar reactie
  • 0

Nu begrijp ik dat DW accounting ook een excel boekhoudpakket te koop aanbiedt.

Ik begrijp dat DW accounting trots is op haar excel boekhoudpakket.

 

Ik begrijp alleen niet waarom DW accounting ondanks diverse waarschuwingen met betrekking tot spammen toch weer een topic moet kapen en linken naar het commerciele verhaal omtrent haar eigen boekhoudpakket.

 

Als je zoals DW accounting financieel dienstverlener bent dan wil je op zijn minst betrouwbaar overkomen en zou je je moeten onthouden van spamruns zoals nu.

 

 

Edit: Topic is trouwens 5 jaar oud dus gaat meteen op slot

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 255 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.