• 0

Investeerder vinden, hoe pak je dat aan?

Beste Ondernemers,

 

Ik ben op zoek naar investeerder en ik hoop dat jullie tips en advies hebben hoe ik dat aan kan pakken. Ik heb zelf al enig vooronderzoek gedaan en ook enige ervaring met het zoeken van investeerders maar dit blijft een uitermate lastige uitdaging.

 

Mijn situatie kort samengevat; ik heb een goedlopende online onderneming en ik ben op zoek naar een investeerder voor twee redenen; allereerst om wat extra werkkapitaal te realiseren om te kunnen investeren in het bedrijf en daarnaast iemand te hebben die als klankbord kan dienen om het bedrijf verder te laten groeien en ontwikkelen.

 

Nu heb ik natuurlijk zelf al een beetje mijn huiswerk gedaan en wat ik zoals ben tegengekomen is het volgende;

- Zakelijke lening van bijvoorbeeld Qredits, biedt wel een stukje coaching maar het is meer een lening dan een investering.

- Allerlei peer2peer leningen zoals Bridgefund of Funding Circle, deze bieden helaas geen betrokkenheid en het is ook meer een lening dan een investering.

- Dan heb ik gekeken naar private investeerders via allerlei Business Angel netwerken, maar als je investeerders online benaderd krijg je bijna nooit een reactie terug. Sommige business angel netwerken organiseren wel bijeenkomsten waar je een pitch kan geven. Ik ben echter niet zo sociaal vaardig in grote groepen dus voor mij is dat nogal een hoge drempel.

- Tot slot heb ik gekeken websites zoals website te koop of webshop verkopen waar je eventueel een online business kunt aanbieden. Echter dit is weer vooral gericht op de volledige verkoop van een onderneming en niet zozeer om een aandeel te verkopen.

 

Dus wie o wie heeft tips of advies hoe je een private investeerder kunt vinden voor een online business? Het gaat daarbij overigens niet om een heel groot bedrag (minder dan 5 nullen in ieder geval) en de cijfers zijn ook niet slecht, maar ik heb moeite om iets te vinden wat ook maar in de buurt komt van wat ik zoek en dat is vooral betrokkenheid. Mensen die willen investeren lopen daar begrijpelijkerwijs liever niet mee te koop maar dat maakt het wel lastig in dit digitale tijdperk.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bank of crowdfunding al onderzocht?

 

Een private investeerder voor een bedrag onder de 10k ga je waarschijnlijk niet makkelijk vinden via de grotere netwerken, daar gaat het toch vaak om andere bedragen. Je zou misschien eens aan kunnen sluiten bij netwerkclubs in je regio (bijv Ronde Tafel, BNI, Rotary, JCI, Lions enzovoorts)  om daar je verhaal te pitchen en zoekvraag te stellen. 

 

Die hoge drempel, tja, daar moet je dan maar overheen. 

 

Edit; een pitch kun je overigens goed voorbereiden, dat helpt enorm. Google maar op 'pitch tips' ofzo.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0

Mijn tip zou ook veel meer uitgaan van het ontwikkelen van je sociale vaardigheden om een goede pitch te kunnen geven. Dit is iets wat bijna iedereen kan leren, en buiten het pitchen heb je hier natuurlijk ook bij sales voordeel van.

 

Voor een echte investeerder ben je niet zo interessant bij zulke kleine bedragen, die willen vaak leverage en je bedrijf als springplank  gebruiken voor hun investering. Je zult dan toch snel bij Business Angels uitkomen, die investeren meer met kapitaal en kennis. Maar juist dan is het belangrijk dat je een goede pitch kunt houden, want ook zij willen graag antwoord op de vraag: "What's in it for me?".

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, MartinDupuis zei:

Mijn tip zou ook veel meer uitgaan van het ontwikkelen van je sociale vaardigheden om een goede pitch te kunnen geven. Dit is iets wat bijna iedereen kan leren, en buiten het pitchen heb je hier natuurlijk ook bij sales voordeel van.

 

Voor een echte investeerder ben je niet zo interessant bij zulke kleine bedragen, die willen vaak leverage en je bedrijf als springplank  gebruiken voor hun investering. Je zult dan toch snel bij Business Angels uitkomen, die investeren meer met kapitaal en kennis. Maar juist dan is het belangrijk dat je een goede pitch kunt houden, want ook zij willen graag antwoord op de vraag: "What's in it for me?".

 

Geheel eens. Een goede pitch is van groot belang voor elke ondernemer.

 

Daarnaast wil een investeerder ook altijd een businessplan (als is het maar 1 pagina).

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
Op 17-2-2020 om 08:46, Ward van der Put zei:

Allereerst: welkom op Higherlevel!

 

 

Bekijk de eventuele investering om te beginnen als een middel, niet als een doel. Waar brengt die investering je? Wat lost de investering op?

Bedankt voor het welkom en de tip. Ik heb zeker al een specifiek doel voor de investering maar ik begreep van de forumregels dat het niet toegestaan om investeerders te werven vandaar dat ik dacht ik hou het een beetje algemeen.

Op 17-2-2020 om 09:02, Richard Theuws zei:

Bank of crowdfunding al onderzocht?

 

Een private investeerder voor een bedrag onder de 10k ga je waarschijnlijk niet makkelijk vinden via de grotere netwerken, daar gaat het toch vaak om andere bedragen. Je zou misschien eens aan kunnen sluiten bij netwerkclubs in je regio (bijv Ronde Tafel, BNI, Rotary, JCI, Lions enzovoorts)  om daar je verhaal te pitchen en zoekvraag te stellen. 

 

Die hoge drempel, tja, daar moet je dan maar overheen. 

 

Edit; een pitch kun je overigens goed voorbereiden, dat helpt enorm. Google maar op 'pitch tips' ofzo.

Banken en crowdfunding zijn vaak een lening, geen investering. Een investering verdient de voorkeur omdat een investeerder vaak meer betrokken is dan een kredietverstrekker en een investering minder beslag legt op de cashflow van de onderneming.

 

Zoals ik aangaf in de openingspost zijn netwerkclubs voor mij geen optie vanwege de sociale drempel. Zelfs al zou dat wel zo zijn kennen al dat soort clubs allerlei obstakels. Bij BNI bijvoorbeeld komt er bijvoorbeeld maar 1 iemand per branche in de lokale club, zit er dus al iemand in dezelfde branche heb je al pech. Bij JCI wordt mij al helemaal niet duidelijk wat er nu precies georganiseerd wordt voor netwerkmeetings en bij bijvoorbeeld de Ronde Tafel is de eerstevolgende meeting pas over meer dan 3 maanden.

 

We leven in een tijd dat (bijna) alles kan via internet. Er moet toch wel een forum/club of organisatie zijn waar je in ieder geval online iets van een Pitch kunt geven of insturen in plaats van eerst door allerlei hoepeltjes te springen bij allerlei organisaties zonder enige zekerheid dat je daar wel vind wat je zoekt.

 

23 uur geleden, MartinDupuis zei:

Mijn tip zou ook veel meer uitgaan van het ontwikkelen van je sociale vaardigheden om een goede pitch te kunnen geven. Dit is iets wat bijna iedereen kan leren, en buiten het pitchen heb je hier natuurlijk ook bij sales voordeel van.

 

Voor een echte investeerder ben je niet zo interessant bij zulke kleine bedragen, die willen vaak leverage en je bedrijf als springplank  gebruiken voor hun investering. Je zult dan toch snel bij Business Angels uitkomen, die investeren meer met kapitaal en kennis. Maar juist dan is het belangrijk dat je een goede pitch kunt houden, want ook zij willen graag antwoord op de vraag: "What's in it for me?".

Misschien is het een vertaalfoutje, maar met een bedrag van minder dan 5 nullen bedoel ik een bedrag van minder dan 100.000 euro, dat is is toch ook weer niet ZO weinig? Los daarvan zit het met het inhoudelijke verhaal en de cijfers wel goed. Dat is niet mijn probleem. Ook op 1-op-1 ben ik in staat op een prima pitch te geven. Het gaat mij echt vooral om in contact komen met mensen met zakelijke ervaring die enigszins openstaan voor het doen van een investering.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, Pieter33 zei:

Zoals ik aangaf in de openingspost zijn netwerkclubs voor mij geen optie vanwege de sociale drempel. Zelfs al zou dat wel zo zijn kennen al dat soort clubs allerlei obstakels. Bij BNI bijvoorbeeld komt er bijvoorbeeld maar 1 iemand per branche in de lokale club, zit er dus al iemand in dezelfde branche heb je al pech. Bij JCI wordt mij al helemaal niet duidelijk wat er nu precies georganiseerd wordt voor netwerkmeetings en bij bijvoorbeeld de Ronde Tafel is de eerstevolgende meeting pas over meer dan 3 maanden.

 

We leven in een tijd dat (bijna) alles kan via internet. Er moet toch wel een forum/club of organisatie zijn waar je in ieder geval online iets van een Pitch kunt geven of insturen in plaats van eerst door allerlei hoepeltjes te springen bij allerlei organisaties zonder enige zekerheid dat je daar wel vind wat je zoekt.

 

Meh, nee, zo makkelijk gaat het via internet nog niet, en je zoekvraag (iemand die actief mee aan tafel komt) past eigenlijk ook beter bij dichter bij de deur zoeken. Wel kun je via https://www.investeerders.nl/eisen/ handige tips én een lijst met mogelijke partijen vinden waar je contact mee op kunt nemen.

 

Buiten dat kun je via die netwerkclubs (waar je eigenlijk overal als 'gast' zo welkom bent, kan ik uit ervaring zeggen) wél gemakkelijker aan tafel komen bij mensen die je misschien kunnen helpen.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Pieter33, wat voor kennis of ervaring zoek je? In wat voor branche?

 

Wees je bewust van het feit dat aandachtige lezers een openingsbericht uit de nachtelijke uren zien. Ik denk dan eerder aan een geldzoeker dan aan een groei-ondernemer, maar dat kan natuurlijk een verkeerde, eerste inschatting zijn.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Pieter33 zei:

....

We leven in een tijd dat (bijna) alles kan via internet. Er moet toch wel een forum/club of organisatie zijn waar je in ieder geval online iets van een Pitch kunt geven of insturen in plaats van eerst door allerlei hoepeltjes te springen bij allerlei organisaties zonder enige zekerheid dat je daar wel vind wat je zoekt. ...

 

Zou jij geld geven aan iemand die je alleen op een platform als youtube hebt gezien? Het gaat om de ondernemer, dat is vaak veel belangrijker dan het product. En hoe die is, zie je alleen irl. Niet op basis van een ingestudeerd videootje.

 

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een paar partners, die brengen wat centen en kennis in, en dan kun je samen aan het project werken. Een online projectje dat slechts uit 1 persoon bestaat is niet heel interessant om in te investeren. Tenzij je de helft aan die investeerder overdoet.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, Highio zei:

Pieter33, wat voor kennis of ervaring zoek je? In wat voor branche?

 

Wees je bewust van het feit dat aandachtige lezers een openingsbericht uit de nachtelijke uren zien. Ik denk dan eerder aan een geldzoeker dan aan een groei-ondernemer, maar dat kan natuurlijk een verkeerde, eerste inschatting zijn.

 

Groet,

 

Highio

Ik denk zelf dat het vooral wat zegt over mijn mentaliteit, namelijk dat die niet van 9 tot 5 is. Bovendien vind ik 's nachts of laat in avond werken prettig vanwege de rustige omgeving. Geen omgevingsgeluiden, geen inkomende mailtjes of telefoontjes. Zo kan ik me lekker concentreren op mijn werk. Om alleen op basis daarvan nu gelijk een conclusie te trekken over wat voor soort ondernemer iemand is vind ik niet terecht.

4 uur geleden, espen zei:

 

Zou jij geld geven aan iemand die je alleen op een platform als youtube hebt gezien? Het gaat om de ondernemer, dat is vaak veel belangrijker dan het product. En hoe die is, zie je alleen irl. Niet op basis van een ingestudeerd videootje.

 

Ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een paar partners, die brengen wat centen en kennis in, en dan kun je samen aan het project werken. Een online projectje dat slechts uit 1 persoon bestaat is niet heel interessant om in te investeren. Tenzij je de helft aan die investeerder overdoet.

Ik verwacht toch niet dat iemand mij geld gaat overmaken op basis van een youtube video? Echter het is bijna ondoenlijk om al die meetings, clubs enzovoorts langs te gaan waarbij je alsnog een grote kans hebt dat de handvol ondernemers aanwezig geen interesse heeft omdat het niet past bij hun branche of het bedrag te laag is of weet ik veel wat voor reden.

 

Om de parallel te trekken met daten; natuurlijk garandeert een gesprekje en een paar foto's uitwisselen op een datingapp niet dat je in het echt ook een leuke date hebt of gelijk gaat trouwen. Maar het vergroot de kans wel dat het een succesvolle date is en het is gewoon onpraktisch om 1000 dates te hebben. Het is veel praktischer om digitaal duizend openingszinnen te sturen en met de 25 dames op date te gaan die daar goed op reageren.

 

En ik was dus al op zoek naar een partner of investeerder maar zodra ze merken dat mijn 'projectje' uit slechts 1 persoon bestaat haken ze af. :face-with-rolling-eyes:

aangepast door Pieter33
Link naar reactie
  • 0

Pieter33, in bedoeling schrijf ik wat voor eerste inschatting ik maak of wat voor eerste (en nu tweede) indruk je zou kunnen maken op lezers.

Wat Ward, Richard, Martin en Edo schrijven, kun je daar wat mee?

 

In die pitch zou naar voor moeten komen wie jij bent, wat je onderneemt, wat je kunt bieden en wat je zoekt. Misschien zoek je wel los een financiering en een business (development) coach. Of zou je daarmee ook jouw doelstellingen kunnen behalen.

 

Misschien heeft iemand ook iets aan de zoektermen introvert+entrepreneur.

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Highio zei:

Pieter33, in bedoeling schrijf ik wat voor eerste inschatting ik maak of wat voor eerste (en nu tweede) indruk je zou kunnen maken op lezers.

Wat Ward, Richard, Martin en Edo schrijven, kun je daar wat mee?

 

In die pitch zou naar voor moeten komen wie jij bent, wat je onderneemt, wat je kunt bieden en wat je zoekt. Misschien zoek je wel los een financiering en een business (development) coach. Of zou je daarmee ook jouw doelstellingen kunnen behalen.

 

Misschien heeft iemand ook iets aan de zoektermen introvert+entrepreneur.

Groet,

 

Highio

 

 

 

 

 

 

Ik vind het jammer dat er gelijk zoveel (voor)oordelen naar voren komen. Ik hou het express een beetje vaag omdat ik begrijp van de forumregels dat vragen om investeringen niet is toegestaan.  Vervolgens zijn er gelijk allerlei aannames dat ik wel een geldzoeker zal zijn omdat ik laat op de avond post of dat een eenmanszaak sowieso niet interessant is om in te investeren of dat een bedrag van onder de 100K niet de moeite is. Mij lijkt dat dat allemaal niet beoordeeld kan worden op basis van de informatie die ik geef. Natuurlijk staat het lezers vrij om hier alsnog een labeltje op te plakken maar ik ben daar zelf in ieder geval niet zo'n voorstander van.

 

Dan de informatie die ik wel duidelijk geef is dat pitchen voor mij hoogdrempelig is en dan krijg ik allerlei reacties die dat bagatelliseren en dat ik toch maar gewoon moet leren pitchen en daaroverheen moet stappen. Als ik dat zo makkelijk kon had ik dit topic niet hoeven aanmaken. Ik snap de reacties allemaal goed bedoeld zijn maar het zijn niet echt antwoorden op de vraag openingspost.  Wat ik vooral wil weten is of het online niet mogelijk is om een eerste contact te leggen met potentiële investeerders. Dat mag ook overigens best wat kosten, ik verwacht echt geen gratis match. En ik ben echt wel in staat en bereid om in het echt 1-op-1 een pitch te geven. Alleen ik zoek een manier om het kaf enigszins van het koren te scheiden zodat ik niet onnodig veel tijd, geld en energie steek in iets waar ik niet goed in ben.

 

Uiteraard heb ik de link van de tweede reactie van Richard wel bekeken, maar om diverse redenen vallen bijna alle opties op die pagina af;

Ban Nederland

Organiseert wel pitchmeetings, maar dat kost € 750 euro voor een ticket (exclusief eventuele succesfee’s) en dan mag je een pitch geven van 3 minuten op een specifieke locatie en tijd in Nederland. Dat is voor mij wel erg beperkend allemaal qua voorwaarden en bovendien vind ik 750 euro veel geld voor wat feitelijk een gokje is. Voor de duidelijkheid, ik zou er nog best 750 euro in willen steken maar dan moet ik wel wat meer ruimte krijgen dan 3 minuten.

Business Angel connect

Beperkende voorwaarden qua minimum instapbedrag en branche

De investeerdersclub

Je moet eerste naar een coffee/tea meeting. Als je daar doorheenkomt moet je een Proposition Preparation Day doen en als je daar doorheen komt dan krijg je de kans om bij een borrel of een investeerdersavond een pitch te doen. Dit traject is vanzelfsprekend niet gratis en ook de locaties zijn niet naast de deur.

Debreed en partners (voorheen investermatch)

Dit is potentieel wel interessant, ze bieden de optie om voor 250 euro excl. BTW een online Pitch 6 maanden op de site te zetten. Mij is alleen niet duidelijk hoeveel investeerders dit zien en hoe groot de kans is op succes. Ik ga deze partij in ieder geval eens benaderen.

Leapfunder

Meer een crowdfunding model

Matchinvest

Biedt de mogelijkheid om op 1-op-1 te pitchen bij aangesloten investeerders. Alleen de kosten zijn nogal fors vind ik voor een relatief kleine investering. Zo betaal je in eerste instantie een ‘beperkt vast bedrag’, hoe hoog dit is kon ik niet vinden en ik kreeg ook niemand aan de telefoon. Daarnaast betaal je een succesfee van minimaal 5000 euro.

Moneymeetsideas (onderdeel van de Rabobank), NPEX en TIIN Capital

Beperkende voorwaarden met name qua minimum instapbedrag

 

Ik ben eerlijk gezegd wel verbaasd dat er zo weinig (online) mogelijkheden zijn voor ondernemers die zoeken naar een wat kleinere participatie. Ik snap uiteraard dat een grotere participatie interessanter is. Maar dat maakt lijkt mij niet per definitie elke kleinere onderneming oninteressant?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Pieter33, je reageert gepanikeerd en vol bezwaren op basis van een enkele reactie.

 

Ik zou dat voor alles niet doen, maar je presenteert je werkelijk slecht naar mijn mening.

 

Ik ken je niet, maar ik zou ook geen samenwerking of investering overwegen met deze zelfpresentatie.

 

Volgens mij ben jij degene die vraagt...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Pieter33,

 

Wel eens gehoord van het ondernemersklankbord ? De (ex)-ondernemers/ adviseurs worden aan jou gekoppeld aan de hand van de vraag die je hebt. Zij hebben bakken met ervaring en een groot netwerk. Wellicht kan je daar 2 vliegen in 1 klap slaan. Een adviseur die jou begeleid en wellicht dat uit zijn/ haar netwerk er een potentiële investeerder is. Ze komen regelmatig samen en leggen dan ook aan elkaar de vraagstukken voor die de ondernemers hebben die zij begeleiden.

 

Succes!

 

Ferry

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Highio zei:

Pieter33, je reageert gepanikeerd en vol bezwaren op basis van een enkele reactie.

 

Ik zou dat voor alles niet doen, maar je presenteert je werkelijk slecht naar mijn mening.

 

Ik ken je niet, maar ik zou ook geen samenwerking of investering overwegen met deze zelfpresentatie.

 

Volgens mij ben jij degene die vraagt...

 

Groet,

 

Highio

Ik reageer niet gepikeerd maar geirriteerd op een aantal reacties die gelijk conclusies trekken zonder informatie. Misschien moet ik inderdaad beter weten en daar niet zo op ingaan. Maar het is wel een beetje flauw om het gelijk op de man te gaan spelen - van iemand met meer dan 10.000 posts op dit forum zou ik meer verwachten.

1 uur terug, Ferry zei:

Beste Pieter33,

 

Wel eens gehoord van het ondernemersklankbord ? De (ex)-ondernemers/ adviseurs worden aan jou gekoppeld aan de hand van de vraag die je hebt. Zij hebben bakken met ervaring en een groot netwerk. Wellicht kan je daar 2 vliegen in 1 klap slaan. Een adviseur die jou begeleid en wellicht dat uit zijn/ haar netwerk er een potentiële investeerder is. Ze komen regelmatig samen en leggen dan ook aan elkaar de vraagstukken voor die de ondernemers hebben die zij begeleiden.

 

Succes!

 

Ferry

Kijk, dit is een suggestie waar ik wat mee kan. Dit kende ik nog niet en zo'n begeleidingstraject kan sowieso interessant zijn ongeacht of ik een investeerder vind of niet. Hartelijk dank!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Misschien is Brookz dan wel wat...

 

...eerste indruk (of 'first impression') is wat anders dan een vooroordeel of conclusie, maar goed. Branche en rechtsvorm is algemene informatie-uitvraag. Succes!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1
10 uur geleden, Pieter33 zei:

....  of dat een eenmanszaak sowieso niet interessant is om in te investeren of dat een bedrag van onder de 100K niet de moeite is. ...

Dat is niet mijn mening, maar wat ik gewoon tegenkom. Een online project van een eenpitter heeft gewoon heel veel nadelen. Wat als je ziek wordt, geen zin meer hebt, moe bent, kinderen krijgt, het niet eens bent met de investeerder, etc etc. Een team is belangrijk.

 

En het gaat niet omdat een ton niet de moeite is. Het gaat om de tijd. Een investeerder steekt veel tijd in een investering. Als hij daar 1 of 2 dagen per week mee bezig is, dan is een investering van een ton niet interessant als je daar 2 ton mee kan verdienen. Dan kun je beter 1 miljoen investeren en 2 verdienen in diezelfde tijd. (slechts een voorbeeld)

 

Maar je kan mij altijd een pm sturen,  ik zit in een groep met (oud) ondernemers in zuid spanje die veel investeren.

Persberichten opmaken en versturen - logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 2
16 uur geleden, Pieter33 zei:

Ban Nederland

Organiseert wel pitchmeetings, maar dat kost € 750 euro voor een ticket (exclusief eventuele succesfee’s) en dan mag je een pitch geven van 3 minuten op een specifieke locatie en tijd in Nederland. Dat is voor mij wel erg beperkend allemaal qua voorwaarden en bovendien vind ik 750 euro veel geld voor wat feitelijk een gokje is. Voor de duidelijkheid, ik zou er nog best 750 euro in willen steken maar dan moet ik wel wat meer ruimte krijgen dan 3 minuten.

 

De belangrijkste reden dat je 3 minuten krijgt, is dat het je dwingt om de belangrijkste zaken kort en krachtig te bespreken. Als je een idee niet in 1-3 minuten kunt uitleggen, is het gewoon geen goed idee. Na je pitch is er geruime tijd voor vragen/antwoorden.

 

Realiseer je, dat het ENIGE doel van je pitch moet zijn, dat een ander denkt "daar wil ik meer van weten, met jou wil ik een uurtje koffie drinken."

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Het is 4 maanden later, maar toch. Ik zou eens kijken bij Eyevestor. Ik investeer daar in verschillende bedrijfjes. Los daarvan zou ik zoeken onder de doelgroep: je plan kenbaar en bespreekbaar maken.

 

Op 17-2-2020 om 09:02, Richard Theuws zei:

Een private investeerder voor een bedrag onder de 10k ga je waarschijnlijk niet makkelijk vinden via de grotere netwerken, daar gaat het toch vaak om andere bedragen. Je zou misschien eens aan kunnen sluiten bij netwerkclubs in je regio (bijv Ronde Tafel, BNI, Rotary, JCI, Lions enzovoorts)  om daar je verhaal te pitchen en zoekvraag te stellen. 

 

 

Ik ben niet zo'n fan van BNI en Rotary. BNI kost ondernemers €1200 (excl. btw) per jaar + nog zo'n €500 aan "ontbijtkosten".  Dat krijg je er echt niet voor terug. Rotary is nog erger. En als die andere "algemene" borrelclubjes dezelfde insteek hebben zul je daar vooral geld verliezen.

Link naar reactie
  • 0
On 18/02/2020 at 23:12, Pieter33 said:

We leven in een tijd dat (bijna) alles kan via internet. Er moet toch wel een forum/club of organisatie zijn waar je in ieder geval online iets van een Pitch kunt geven of insturen in plaats van eerst door allerlei hoepeltjes te springen bij allerlei organisaties zonder enige zekerheid dat je daar wel vind wat je zoekt.

 

Pieter33, 

Ik zit in dezelfde boot, tegenover je. In de afgelopen jaren heb ik een aardige spaarpot opgebouwd en wil graag voor mezelf beginnen en uit mijn vaste baan stappen. Een baan waar ik geen prof. ervaring mee op kan doen. Ik heb dus alleen levenservaring maar ik ben wel prima in geld/tijd managen en plannen.

Toen dacht ik ook: Ik ga eens online op zoek naar een bestaande onderneming die 2 dingen nodig heeft (precies wat jij zei): financien en betrokkenheid.

Helaas kon ik echt geen zo'n concept online vinden :(

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.