• 0

Camping starten

Wij zijn van plan een camping te beginnen in nederland of frankrijk. Wat komt hier allemaal bij kijken en hoe moeten we hiervoor een ondernemingsplan opzetten.

 

Waarschijnlijk moet er een aardig bedrag bij de bank worden gehaald. Hoe kan dit het best gebeuren.

 

_ offtopic_ Oh en als we dan toch bezig zijn we zijn ook nog op zoek naar mensen die grond aanbieden geschikt als camping grond ( minimaal 20000 m2. ) ;)

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wij zijn van plan een camping te beginnen in nederland of frankrijk. Wat komt hier allemaal bij kijken en hoe moeten we hiervoor een ondernemingsplan opzetten.

 

Waarschijnlijk moet er een aardig bedrag bij de bank worden gehaald. Hoe kan dit het best gebeuren.

 

_ offtopic_ Oh en als we dan toch bezig zijn we zijn ook nog op zoek naar mensen die grond aanbieden geschikt als camping grond ( minimaal 20000 m2. ) ;)

 

 

Steek je licht eens op bij de brancheorganisaties in Nederland.

Ik meen dat de www.recron.nl de belangen voor de recreatiebranche behartigd.

Ga ook eens praten met campinghouders wat de voor en nadelen zijn, het is natuurlijk vooral seizoenswerk.

 

Een ondernemingsplan is vrij simpel, je begint met het kopen van het boek "Het ondernemingsplan".

ISBN: 9052614563.

De rest volgt uit de vragen die je beantwoord.

Het schrijven van het plan dwingt je goed na te denken over wat je precies wilt met de onderneming, hoveel omzet je moet hebben, waar je denkt klanten vandaan te kunnen halen.

Het gaat er vooral om dat je aangeeft waarom jij nu net die camping hebt die bezoekers trekt.

Alleen cijfertjes over een groeiende markt zijn niet voldoende.

 

In het boekje van de SVR staan elk kwartaal wel enkele franse campeerterreinen te koop (waarom? ).

Misschien kun je daar een geschikt terrein vinden.

Ook wordt er vaak hulp gevraagd tijdens het seizoen in ruil voor een stekkie.

Dan kun je ondervinden of het vakantoegevoel ook blijft als je er meer bij betrokken bent.

 

Suc6

Link naar reactie
  • 0

<<_ offtopic_ Oh en als we dan toch bezig zijn we zijn ook nog op zoek naar mensen die grond aanbieden geschikt als camping grond ( minimaal 20000 m2. )>>

 

Heb je wel eens aan Tjechië gedacht? Kom daar net vandaan. Volgens mij kun je daar eenvoudiger een hele leuke start maken. Investeringen zijn te overzien, land genoeg. Toerisme in opkomst. Leuke dingen te bedenken, alles wat je daar doet is al gauw goed :-)

 

Ik heb nog wel een goed contact aldaar die zich in de makelaardij begeeft. Als je wilt kan ik haar wat vragen op te zoeken..

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

FF by the way,

 

@micasa, bereid je goed voor. Uit je eerste post blijkt niet dat je al iets gedaan hebt op dat gebied.

 

Ik sprak toevallig een accountmanaget van een regionaal kantoor van een middelgrote bank. Die zij, dat hij in dit seizoen zeker 15 mensen per week langkreeg met plannen om een camping te beginnen. De kans van slagen is echt heel erg klein, tenzij je erg goed weet waar je mee bezig bent en toegang hebt tot een klantengroep.

 

Daarnaast vind ik zelf dat je je eesrt wel wat mag inlezen op het onderwerp voordat je allerlei mensen aan het werk zet om jou te informeren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Allemaal bedankt voor de reacies. Aan Tjechie had ik ook al gedacht maar heb begrepen dat het moeilijk is om daar grond te bemachtigen e.d. voor mensen die niet van oorsprong daar vandaan komen.

 

Graag zou ik hier wel meer info over verschaffen.

Link naar reactie
  • 0

Een camping om de droom van mijn vader te verwezelijken. wordt namelijk in samenwerking met hem.

 

De locatie in zuid frankrijk. Locatie liefst aan een meer / zee.

 

Wat ik er zelf aan heb gedaan is onderzoeken wat er allemaal bij komt kijken en info opdoen.

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Ben je er al eens geweest?

 

Als je de rol als ondernemer wil gaan spelen en niet het romantische idee als camping beheerder, maar die rol aan anderen wil overlaten, zijn er volgens mij hele interessante mogelijkheden in Tjechié. Een campnig met aan de zuid kant een rivier, oostkant een meer, westkant een gigantisch bos en noordkant niet al te ver een grote plaats, kastelen er omheen die ook nog wel wt exploitatie advies kunnen gebruiken, het beste bier uit Europa te verkrijgen is (dat meen ik serieus).

 

Daar ik weet dat ik Tjechié niet los kan laten heb ik een initiatief gestart om een business trip te organiseren naar Tjechië. Meer voor studenten overigens. Tjechië heeft schitterende plaatsjes die lijken op Nederland 40 jaar terug. Grootste manko bij de ondernemers daar is vertrouwen en motivatie. Door een uitwisseling met (studenten/ondernemers) denk ik dat we daar wel wat aan kunnen veranderen. Helaas kan ik het niet volledig aandacht geven. Doch de eerste initiaties zijn gelegd in Nederland en Tjechië. Volgend jaar maart komen twee klassen ven scholen bij elkaar die deze trip in een soort ondernemers wedstrijd gaan uitwerken. Kan ik Tjechië weer los laten en mijn focus weer houden:-)

 

Voordat ik je een contact PM van een Tjechische makelaar die een jaar in Nederland heeft gewoond, engels, nederlands en tjechisch spreekt en je toont aan dat je echt wat in Tjechië wilt zien, wil ik je dat contact wel geven. Inmiddels weet ik wel dat je in ieder geval niet met Nederlandse makelaars in zee moet gaan die in Tjechië de rol als makelaar proberen te spelen. Pas daar voor op....

 

Verder heb je nog meer gedachtes uit te werken lijkt me voordat je inderdaad verder gaat...

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja heb van vele gehoord dat je vaak grond te koop krijgt waar je uiteindelijk niet een echt eigenaar van bent e.d.

 

Ben wel vaker in Tsjechie geweest en beviel me goed. Weet dat het aan het opbloeien is en ook doordat het bij de EU zit gaat de economie daar ook omhoog.

 

Heb er wel degelijk interesse in.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je een PM gestuurd, doch vertrouw erop dat je begrijpt dat ik de credits naar mijn tussenpersoon niet zomaar verspeel. Bedenk dus goed wat je wilt en laat me weten waar en wanneer je een rondleiding wilt naar verschillende camping objecten in Tjechië die te koop staan. Overigens staan daar ook schitterende afdankertjes van het leger die voor een prikkie te koop staan als je met een goed plan komt. Let wel...ze verlangen daar ondernemers met Tjechische directeuren in aanwas. Feit dat ik een kleine vergoeding vraag direct te betalen aan tussenpersoon (wil in de toekomst ook nog wat met het contact),waarvan je de hoogte zelf kunt bepalen is om de serieusheid te motiveren.Ik ga er van uit dat je daar begrip voor hebt.

 

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 279 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.