• 0

Aandachttrekkertjes bij opening winkel.

Op het moment ben ik druk bezig met de verhuizing van mijn winkel naar een nieuwe locatie. Ik wil natuurlijk heel graag de aandacht van omwonenden trekken voor mijn winkel met wat leuke reclame.

 

Uiteraard heb ik al wat plannetjes gemaakt. Ik ga een folder uitgeven met daarop drie voordeelbonnetjes van 10% korting, die klanten kunnen inleveren bij drie artikelen naar keuze. Ook laat ik bedrukte ballonnen (met de naam en het adres van de winkel) maken die we gaan uitdelen aan kinderen, zowel in de winkel als in het winkelcentrum.

Verder schrijft het plaatselijke krantje een artikeltje over de opening.

 

In de winkel worden dierproefvrije huidverzorgings- en badprodukten verkocht, cosmetica, dreamcatchers, wierook, beeldjes van Boeddha's, elfjes, draken, dolfijnen en nog veel meer...

 

Het lastige is dat het niet teveel mag kosten, maar dat mag de pret niet drukken... toch?!

Het zou erg prettig zijn als ik hier nog 'n paar ideetjes zou kunnen opdoen, wie heeft inspiratie?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor het meedenken!

 

Leuk idee, van dat zeepje. Ik zal er alleen en ander (voordelig) artikeltje bij moeten verzinnen, er zijn geen kleine dierproefvrije zeepjes.

 

Een atractie zou erg aantrekkelijk kunnen zijn, alleen duurt het misnstens zes weken om een (betaalde) vergunning bij de gemeente te krijgen. Ook is het huren van zoiets wel 'n beetje duur en is er de gehele dag begeleiding voor de kinderen nodig bij de atractie.

Da's meer iets voor later, als ik groot ben ;D !

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt als een winkel voor 'de bewuste mens'.

Ik zou dan geen ballonnen laten maken; je weet hoe dat gaat.

In no time dwarrelen overal verloren, kwijtgeraakte, losgelaten ballonnen en vervuilen het winkelcentrum/de buurt.

Ze worden lekgeprikt en dan liggen er van die 'dooie ballonnetjes', triest te wezen op straat. Een weinig glorieuze aanblik, laat staan als je logo er leesbaar op staat.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

een prijsvraag/actie rondom het gebeuren organiseren is ook altijd wel interessant omdat je dan misschien nog een 2de keer in de plaatselijke krant komt met de uitslag.

Zeker als je een actie organiseerd met het meebrengen van je huisdier, dan is het best een goed idee om een persberichtje te versturen naar hart van nederland en piet paulusma en dergelijke, zij komen vaak op dat soort dingen af! Gewoon proberen, kan absoluut geen kwaad!

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Leg (een opblaasbare) Katja S en of Ruud G in een bad met schuim in of voor de winkel zet in een krant dat Katja en Ruud klaar liggen om ingesopt te worden...

 

Ga wel even na of dit zomaar mag en of Ruud en Katja daar zin in hebben. Een opblaasbare pop werkt misschien ook. Of misschien kun je een paar studenten zo gek krijgen... Even lekker soppen bij....

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Ik heb nog even gedacht :

 

Goedkoop, maar misschien bewerkelijk :

 

Thema "(je nieuwe buurt) krijgt meer geluk !"

Koop een grote zak met gelukskoekjes voor weinig en deel die uit. Heeft iets met je zaak te maken (geluk, ontspanning, genieten) en trekt de aandacht.

 

Ander voorbeeld :

Nodig een shinto-priester of zo iemand met een wichelroede uit om naar Oosters gebruik te kijken of de locatie van je winkel wel helemaal goed is. Trekt zeer de aandacht van de locale pers (als je die er op hebt gewezen) en geeft ook direct iets van de sfeer van je winkel weer.

 

Schenk de buurt iets.

 

Met dit laatste doe ik een beroep op jouw creativiteit :jij weet het beste wat je je buurt kan schenken. En dan bedoel ik niet give-aways of zoiets makkelijks. Maar misschien kan je een saai park in de omgeving wel versieren met een mooi beeld. Of kan je het winkelcentrum wel opfleuren met mooie geuren & kleuren.

 

Last : ga samenwerking aan met andere winkels in de buurt.

Link naar reactie
  • 0

of wat zou een bulk van die gelukspoppetjes kosten,

gelukspoppetje9pm.gif

 

Ja, dàt is 'n prima suggestie!

 

Ik heb kort geleden, bij de oude locatie, al eens gelukssteentjes (=natuursteentjes met 'n lieveheersbeestje erop) cadeau gegeven aan klanten. Het zou dus wat saai zijn als ik dat nogmaals zou gaan doen, gelukspoppetjes... daar had ik zelf nog niet aan gedacht!

 

Dinsdag ga ik naar de TradeMart, gelijk effe kijken waar ik ze op de kop kan tikken.

Link naar reactie
  • 0

Gelukspoppetje e.d. past veel beter bij de doelgroep dan een balonnetje (wat toch een beetje een wegwerpartikel is) voor kinderen (niet direkt je doelgroep).

 

Het zou mooi zijn om een artikel te vinden waarmee je mensen letterlijk in je winkel krijgt. Een gratis advies, massage o.i.d.

Een springkussen met joelende kids voor de deur zou voor veel mensen een reden zijn je winkel te vermijden.

 

Ook een leuke aktie met dierendag is een idee.

Wees lief voor een dier en voor jezelf: smeer dierproefvrij!

Vriendelijke groetn,

 

Armijn Woudman

www.unit070.nl

Link naar reactie
  • 0

Kinderen vallen inderdaad niet bepaald in mijn doelgroep, máár... hun ouders wèl!

 

Daarom lijkt het mij toch wel leuk om bedrukte ballonnen uit te delen als één van de aandachttrekkertjes. Dan is het niet alleen de bedoeling om ze weg te geven aan kinderen die tijdens de opening in de winkel komen, maar om ze ook uit te delen aan kinderen die in het winkelcentrum rondlopen met hun ouders.

Op die manier lopen er dan in het winkelcentrum toch aardig wat kinderen met een (knalgele) ballon waar mijn logo opstaat, moet toch wel enigszins opvallen lijkt me. Het wekt hoogstwaarschijnlijk wel de nodige nieuwsgierigheid op naar "die-nieuwe-winkel".

 

Ik heb overigens ook van die mini-gelukspoppetjes ingekocht om aan klanten weg te geven. Dat is nèt weer even wat anders dan de gelukssteentjes die ik al eens heb weggegeven in mijn winkel op de oude locatie.

Vervolgens nog wat kortingsbonnen, een "redactioneel" stukje in het plaatselijke krantje en folders in de wijk... dan heb ik toch wel wat leuke -niet al te dure- dingen voor de broodnodige aandachttrekkerij!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb kortgeleden (voor een braderie) erg veel moeite gedaan om mensen in de buurt te vinden die konden schminken, maar helaas niet gevonden. Dat gaat dit keer ook niet lukken neem ik aan, zeker niet op zo'n korte termijn.

 

Dat van de nummertjes uitdelen, is een leuk idee. Dan heb je inderdaad geen rijen wachtende kinderen.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb kortgeleden (voor een braderie) erg veel moeite gedaan om mensen in de buurt te vinden die konden schminken, maar helaas niet gevonden. Dat gaat dit keer ook niet lukken neem ik aan, zeker niet op zo'n korte termijn.

 

Dat van de nummertjes uitdelen, is een leuk idee. Dan heb je inderdaad geen rijen wachtende kinderen.

 

De peuterspeelzalen draaien deels op vrijwilligers die vaak heel goed kunnen schminken.

Probeer eens of je die kunt traceren, misschien een leuke geste om dat te combineren met een donatie aan de peuterspeelzaal.

En daarmee heb je gelijk een aanknopingspunt voor een krantenartikel.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook gewoon mensen inhuren die dat kunnen eventueel. Dat komt vaak erg professioneel over, die kunnen echt mooie dingen schilderen.

 

Het vervelende is alleen dat zoiets allemaal te duur is op het moment. Ik heb net een enorm afkoopbedrag (12 x de maandhuur) moeten betalen om uit mijn oude pand te kunnen "ontsnappen".

Ik moet het dus echt allemaal even doen met goedkoop of gratis.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.