• 0

Aandachttrekkertjes bij opening winkel.

Op het moment ben ik druk bezig met de verhuizing van mijn winkel naar een nieuwe locatie. Ik wil natuurlijk heel graag de aandacht van omwonenden trekken voor mijn winkel met wat leuke reclame.

 

Uiteraard heb ik al wat plannetjes gemaakt. Ik ga een folder uitgeven met daarop drie voordeelbonnetjes van 10% korting, die klanten kunnen inleveren bij drie artikelen naar keuze. Ook laat ik bedrukte ballonnen (met de naam en het adres van de winkel) maken die we gaan uitdelen aan kinderen, zowel in de winkel als in het winkelcentrum.

Verder schrijft het plaatselijke krantje een artikeltje over de opening.

 

In de winkel worden dierproefvrije huidverzorgings- en badprodukten verkocht, cosmetica, dreamcatchers, wierook, beeldjes van Boeddha's, elfjes, draken, dolfijnen en nog veel meer...

 

Het lastige is dat het niet teveel mag kosten, maar dat mag de pret niet drukken... toch?!

Het zou erg prettig zijn als ik hier nog 'n paar ideetjes zou kunnen opdoen, wie heeft inspiratie?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer ook (misschien nog meer) in samenwerkingen te denken.

 

Misschien dat je als extra ontspanning een koffiebon kunt weg geven van een coffee corner en de coffee corner weer een bon voor een gratis flesje extra ontspanning van het één of ander onder bepaalde voorwaarde, bijvoorbeeld bij aankoop van ....

 

Zet iedere ondernemer die in je buurt zit op een rij. Van benzine station tot de fietsenmaker. Ga vervolgens kijken hoe je elkaar zou kunnen door verwijzen. Denk ook aan een kapper, schoonheids salon etc. UIteraard moeten die bonnen weer enigszins traceerbaar en uniek voor jouw gelegenheid zijn.

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Probeer ook (misschien nog meer) in samenwerkingen te denken.

 

Misschien dat je als extra ontspanning een koffiebon kunt weg geven van een coffee corner en de coffee corner weer een bon voor een gratis flesje extra ontspanning van het één of ander onder bepaalde voorwaarde, bijvoorbeeld bij aankoop van ....

 

Hier had ik zelf ook al aan gedacht, maar dat is meer iets om te doen als je de omringende winkeliers wat langer (persoonlijk) kent.

Best wel iets om te doen over een paar maanden, als er wat meer onderlinge contacten ontstaan zijn.

Link naar reactie
  • 0

Aanstaande vrijdag is de (her-)opening van de winkel.

 

Uiteindelijk ga ik de volgende dingen doen voor de eerste openingsdagen:

- Alle klanten krijgen gratis 'n mini-gelukspoppetje (met dank aan Annedien Hoen voor dit idee!);- kinderen van klanten krijgen een knalgele ballon, met de naam en het adres van de winkel, op een stokje;

- in de advertentie bij het plaatselijke krantje staat een verwijzing naar de folder (met kortingsbonnen) die in de brievenbussen komt;

- in diezelfde advertentie komt te staan dat er door de krant foto's gemaakt worden van "kinderen-met-ballon" en dat het kind die in de krant komt (met ballon) een waardebon wint;

- klanten die in de winkel komen krijgen, behalve het mini-gelukspoppetje, ook een bonbon of geluks-chocolaatje en voor de "meegebrachte/bezoekende honden" is er een hondensnoepje.

 

Nou, dit alles moet toch best 'n leuke indruk maken op de bezoekende klanten...! Nu alleen nog eventjes de laatste loodjes van de afwerking van de winkel (het is al héél snel vrijdag!) en dan is het zover!!!

Link naar reactie
  • 0

Scorpio, wat een geweldige leuke post, zeker als je weet dat het om half 3 's nachts is geschreven. Wat een plichtsbesef !

 

Een hele dikke reus voor deze "feedback" enne :

 

Succes bij de opening - het lijkt dat je alles goed in gereedheid hebt gebracht voor de sprong van de springplank.

 

We duimen hier voor je : (beams) : ~~~~~~~~~~~~~~

Link naar reactie
  • 0

Wat dacht je van zelf flyers maken en bij naburige buurthuizen sportcentra en bejaarden- en verzorgingshuizen neerleggen c.q ophangen (eerst vragen)of de supermarkt! kost je een paar pakken papier en een toner! met een beetje creativiteit kom je ver! plus op vertoon van de flyer een gratis kopje koffie / (kruiden)thee !

Link naar reactie
  • 0

Afgelopen vrijdag was de opening van mijn winkel en het was echt hartstikke druk, met héél veel enthousiaste klanten!

Niet alleen klanten uit de nieuwe buurt, maar ook een groot aantal klanten uit de oude buurt.

 

Men reageerde erg leuk op de mini-gelukspoppetjes die wij aan iedereen (gratis) meegegeven hebben. Verder zijn er stápels kortingsbonnetjes ingeleverd van de folders die er in de wijk verspreid werden.

Ook de bedrukte ballonnen werden in dank aangenomen en het plaatselijke krantje heeft meerdere foto's genomen, hiermee wordt de volgende week een artikeltje gepubliceerd.

Zelf hebben we geen tijd gehad om foto's te nemen van de opening... te druk geweest!

 

Kortom, de start was veelbelovend!!!

Link naar reactie
  • 0

...het is erg leuk om te zien hoe we met je konden brainstormen, voor/nadelen afwegen en nu dus vervolgens zien wat het positieve resultaat is.

 

Het was ook erg leuk om hier regelmatig reakties en ideetjes te krijgen.

Ik heb de aangedragen ideeën (natuurlijk!) allemaal serieus bekeken. Uiteraard was niet alles bruikbaar voor mijn situatie, maar sommige dingen kon ik zonder meer gebruiken, inderdaad... de gelukspoppetjes ;D.

 

Ook had ik wel degelijk succes met één van mijn eigen ideetjes, hoewel dit mij hier afgeraden werd; de bedrukte ballonnen. En gelukkig gebeurde er geen dingen mee waar men mij voor waarschuwde, zoals "dode ballonnetjes" op straat. Waarschijnlijk hebben alle kinderen de ballonnen braaf meegenomen naar huis.

 

Het was een plezier om mijn "probleem" ;) hier te bespreken!

Link naar reactie
  • 0

Wat ook zeker goed werkt is een kleurplaat ronddelen voor kinderen.

Een week van te voren hah verspreiden en laten inleveren op de openingsdag.

 

Voor het inleveren krijgen de kinderen iets leuks en ze maken bovendien kans op een prijs die je uit de mooiste gaat trekken.

 

Kan je bovendien de je winkel leuk aankleden

Link naar reactie
  • 0

Wat ook zeker goed werkt is een kleurplaat ronddelen voor kinderen.

Een week van te voren hah verspreiden en laten inleveren op de openingsdag.

 

Voor het inleveren krijgen de kinderen iets leuks en ze maken bovendien kans op een prijs die je uit de mooiste gaat trekken.

 

Kan je bovendien de je winkel leuk aankleden

 

Is deze discussie nou > 3 jaar oud?

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt me niet wenselijk want er kan wel degelijk veel kennis in zitten en discussies mogen best jaren duren. Alleen valt het me wel op dat de bericht-omhoog-kicker vaak niet ziet en duidelijk maakt dat het om een oud topic gaat, en dat daardoor de verwarring ontstaat.

 

Eventuele verdere discussie hierover graag in 'Over Higherlevel.nl', niet in dit oude topic zelf (anders verdwijnt hij nóóit van de voorpagina ;))

Link naar reactie
  • 0

balonnen uitdelen = top. kinderen willen die altijd en de ouders zullen dondersgoed je naam onthouden. (naamsbekendheid)

Kortingsbonnen in een folder = top . goed meetbaar. zorg dat je ALLE bonnetjes bewaard zodat je de actie kan meten.

Editorial van een plaatselijke krant is ook top!

 

vind dus dat je al erg goed bezig bent :) zeer mooie lowbudget activiteiten.

 

verder helpt een website altijd.. www.maakum.nl kan heel eenvoudig een website voor je maken.

 

zet verder altijd je deuren open, zorg voor betaalgemak, verzorgd uiterlijk en schoon met stikkers op je ramen met bijvoorbeeld acties.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.