• 0

Starten na wsnp?

(aangepast)

Beste Leden.

 

Ik ben nieuw hier, helaas kan ik over mijn vraag zéér weinig vinden.

 

in Februari 2017 ben ik vanwege eigen fouten in de WSNP gekomen, hier enorm veel van geleerd ;)

 

sinds 2010 als koerier aan het werk, en deze markt begint sinds dit jaar erg leuk te worden. gelukkig ben ik sinds 2018 aan het bijscholen ( NiWo, ADR e.d )

dit allemaal, volgens gratis lessen,zonder certificiering oid. gewoon om te leren voor 'later'

 

nu krijg ik de kans, om binnenkort voor mijzelf te gaan rijden. vaste opdracht, marktconforme tarieven. stabiel werk, en geen toeters en bellen.

echter, 1 probleem: momenteel nog in de WSNP.  er is al een advies voor een schone lei uitgebracht, eindzitting wordt gepland...

 

mijn vraag:

 

kan ik na de uitspraak van de schone lei, voor mijzelf gaan beginnen? aangezien het soms 10 maanden kan duren voordat alles definitief achter de rug is( slotuitdeling).

 

wat heb ik nu? 

 

- genoeg starterskapitaal voor een bus , verzekering, motorrijtuigenbelasting brandstof en onderhoud voor de duur van 3 maanden.

- betalingstermijnen van opdrachtgever van 7 dagen.

- toezicht betreft facturatie e.d( extern )

- gratis boekhouder( familie) en is gecertificeerd.

 

hopelijk, kan iemand mij hier helpen!

 

Groet,

 

Alfred.

 

aangepast door Ldc2020
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
14 uur geleden, Ldc2020 zei:

kan ik na de uitspraak van de schone lei, voor mijzelf gaan beginnen? aangezien het soms 10 maanden kan duren voordat alles definitief achter de rug is( slotuitdeling).

 

Jouw WSNP-bewindvoerder stelt de slotuitdelingslijst op en zal de rechter adviseren over de keuze schone lei of niet. *1

Zodra de rechter de slotuitdelingslijst definitief maakt (bij schone lei), wordt het WSNP-traject beëindigd en start u met een schone lei. *2
Dan ben je dus ook weer vrij om voor jezelf te beginnen.

 

Hoe lang dit duurt lijkt me per situatie anders. Heb je al eens contact gehad met je WSNP-bewindvoerder hierover? Lijkt me betrouwbaarder dan hier de vraag stellen...
 

*1: https://www.antwoordop.nl/schulden/460760-wat-doet-een-wsnp-bewindvoerder

*2: https://www.antwoordop.nl/schulden/begrippen/460781-slotuitdelingslijst

https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/schulden-oplossen/wsnp-traject/

Link naar reactie
  • 2
(aangepast)

Beste lezers, en mogelijk toekomstige ondernemers die hier ook tegen aan lopen:

 

- na overleg bewindvoerder is er toestemming gevraagd aan de rechter-commissaris. 

onderbouwd met een duidelijk bedrijfsplan en een nette brief.

 

resultaat: HET IS MOGELIJK!

 

ik mag starten!

aangepast door Ldc2020
extra info ;)
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.