• 0

Voor welke bank kies ik?

Per augustus open ik de deuren van een nieuwe fysieke kinder conceptwinkel.
Op dit moment bevind ik mij in de opstart fase en heb ik een hele lange lijst met taken.
1 van de actiepunten is het openen van een zakelijke rekening.
Na 3 uur surfen op het internet, ben ik het overzicht een beetje kwijt. 

Het meest verbaas ik mij over de kosten die je per pin transactie moet betalen.
Mijn eerste voorkeur ging uit naar Knab, maar ik lees erg veel negatieve recensies. 

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren de juiste bank te kiezen.
Belangrijk aspecten vind ik: 

- liever een vast bedrag per maand, dan heel veel variabele kosten

- een makkelijk online bankieren platform 

- bankplatform moet makkelijk te koppelen zijn aan een boekhoud programma 

- mag een online bank zijn, maar moet wel een betrouwbare klantenservice punt bieden

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

Per augustus open ik de deuren van een nieuwe fysieke kinder conceptwinkel.

Proficiat!

 

12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

Het meest verbaas ik mij over de kosten die je per pin transactie moet betalen.

Net als iDEAL aansluitingen moet je dat soort zaken niet bij de bank zelf doen; Kijk bijv. eens bij https://www.sepay.nl/

 

12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren de juiste bank te kiezen.

Je zult echt zelf moeten kijken naar welke type transacties je hebt en per bank en zakelijk product kijken wat voor kosten ze rekenen.

 

12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

- liever een vast bedrag per maand, dan heel veel variabele kosten

Een flat-fee voor een zakelijke rekening? Dat lijkt me bijzonder lastig...

 

12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

bankplatform moet makkelijk te koppelen zijn aan een boekhoud programma 

Wat is je boekhoud platform/programma dan?

 

12 uur geleden, Lindsayvbh zei:

mag een online bank zijn, maar moet wel een betrouwbare klantenservice punt bieden

Bunq is een online bank https://www.bunq.com/nl/zakelijke-rekening

Maar hun klantenservice is een combo van online community https://together.bunq.com/

en chat support (dat standaard begint in Engels en je krijgt Nederlandse hulp alleen als je het vraagt)

Het werkt maar niet altijd even efficiënt als iemand kunnen bellen als het echt nodig is.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste Lindsayvbh,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

@wpronk, waarom accepteert Knab geen (web-)winkels (of waarom zou Knab geen (web-)winkels accepteren)? Acceptatiecriteria Knab Zakelijk.

 

Keuze voor een payment service provider (psp) of financiële dienstverlener hangt ook samen met het verdien- of verrekenmodel bij dit concept.

 

Lindsayvbh, ga je naast de fysieke winkel of conceptstore ook online verkopen?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels alweer een jaar geleden ben ik een eenmanszaak gestart. Toen heb ik gekozen voor de Knab en ben daar ben ik tot vandaag nog erg tevreden over. Ik vond de voorwaarden en tarieven erg gunstig. Je hoeft niet voor alles bij te betalen. Ik heb bijvoorbeeld meerdere rekeningnummers terwijl je daar bij de grote banken vaak per rekeningnummer een toeslag moet betalen. De app werkt goed en de maandelijkse kosten zijn voor mij laag en constant.

 

Overboekingen via de bank doe ik bijna niet. Mocht je het quotum overschrijvingen / stortingen overschrijven dan betaal je daar wel voor.

 

Klanten betalen mij middels mijn mobile pin-terminal. Dat is simpel, veilig en goedkoop. Je betaald een vast percentage van 2 á 3% of vaste toeslag van €0,25,- per transactie mits het een Nederlandse pinpas is. Creditcard is een percentage en buitenlandse betaalkaarten ook.

Er zijn meerder aanbieders van dergelijke oplossingen. Het hangt er van af wat je (gemiddelde) verkoopbedragen zijn wat in jouw geval dan het gunstigste is. Veel kleine transacties kies je voor een percentage, maar bij grotere bedragen zal een vast bedrag van €0,25,- al snel gunstiger zijn.

DISCLAIMER: Ik ben een ZZP'er en geniet van mijn werk en de vrijheid als ondernemer maar weet bar weinig van administratie, belasting en juridische zaken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.