• 0

Aangifte omzetbelasting en buitenlandse facturen.

Hallo allemaal, 

 

Ik heb een vraag met betrekking tot de buitenlandse facturen (buiten de EU) welke wij hebben ontvangen over het 4e kwartaal van 2019. Ik heb hiermee (denk ik) een fout gemaakt in de aangifte omzetbelasting.

 

In de boekhouding heb ik deze facturen ingeboekt met de BTW-code: Geen BTW.  Het gaat om 3 facturen van Aliexpres en 1 van onze leverancier welke goederen heeft verstuurd vanuit hun depot in Amerika.

Ik denk dat ik deze facturen had moeten inboeken onder de BTW-code: Leveringen/diensten van buiten de EU. Deze had ik dan in de aangifte onder rubriek 4A moeten vermelden waar de bedragen vervolgens bij rubriek 5B met elkaar verrekend worden en je uiteindelijk op 0 uitkomt.

 

Klopt dit en hoe moet ik hier nu mee aan? 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, Hardloper zei:

Je dient een Aangifte Suppletie te doen over 2019 en deze bedragen in te vullen bij 4A.

Dit kun je toch gewoon corrigeren met de volgende aangifte? Het te ontvangen of extra te betalen bedrag is onder de €1.000 (eigenlijk zelfs €0) dus je hoeft dan helemaal geen suppletie te doen.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aangifte_doen_en_betalen/aangifte_corrigeren/

Link naar reactie
  • 0
Quote

Houd er rekening mee dat u dan geen teruggaafbeschikking of naheffingsaanslag krijgt.

 

Er is BTW naar jou verlegd die nou niet word meegerekend.

Dit heeft invloed op de betalen of ontvangen omzetbelasting en enventueel ook de KOR.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
19 minuten geleden, Domein 158 zei:

Er is BTW naar jou verlegd die nou niet word meegerekend.

Dit heeft invloed op de betalen of ontvangen omzetbelasting en enventueel ook de KOR.

TS heeft het over verrekenen van btw bij 5b dus valt niet onder de nieuwe KOR (want dat mag je 5b nooit gebruiken).

 

Dus als de facturen nu totaal niet meegenomen zijn in de OB aangifte kunnen ze de volgende keer wel gewoon meegenomen worden.

 

Overigens is het nog maar de vraag of de bedragen bij 4a ingevoerd moeten worden.

Quote

De leveringen van buiten de EU horen alleen op het aangiftebiljet als de ondernemer van de Belastingdienst een artikel 23 vergunning heeft voor verlegging bij invoer.

Anders is er bij de douane betaald. Er zijn ook weer uitzonderingen waarbij geen btw verschuldigd is maar daar is niet voldoende informatie voor gegeven.

 

Ps. Het gaat hier om een levering van buiten de EU dus dat heeft niets met btw 'verleggen' te maken.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Rik · zei:

TS heeft het over verrekenen van btw bij 5b dus valt niet onder de nieuwe KOR (want dat mag je 5b nooit gebruiken).

 

Dus als de facturen nu totaal niet meegenomen zijn in de OB aangifte kunnen ze de volgende keer wel gewoon meegenomen worden.

 

Overigens is het nog maar de vraag of de bedragen bij 4a ingevoerd moeten worden.

Anders is er bij de douane betaald. Er zijn ook weer uitzonderingen waarbij geen btw verschuldigd is maar daar is niet voldoende informatie voor gegeven.

 

Ps. Het gaat hier om een levering van buiten de EU dus dat heeft niets met btw 'verleggen' te maken.

 

 

 

Je hebt gelijk Rik.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.