• 0

Papier voorraad systeem

(aangepast)

Ik ben opzoek naar een hulpmiddel waarmee ik mijn papier voorraad goed kan bijhouden, ten behoeve van Voorraad-staat waarde per kwartaal, dag etc.

 

Ook als hulp voor Inkoop, want ik wil van diverse papiersoorten en formaten een minimaal aantal stuks op voorraad hebben. De Inkoopwaarde van papier is vaak anders, dus de Totale voorraadwaarde ook (eigenlijk).

 

Verder zou ik per Papiersoort en formaat de toepassing capaciteiten ervan willen weten, dus dat ik met Papier x bijvoorbeeld 1000 affiches of 4000 flyers kan maken.

 

Daarnaast de Marge en Verkoopsnelheid, zodat ik de Hardlopers en Langlopers uit de Voorraad kan inzien.

 

Voor het bijhouden dacht ik aan per Inkoop de pakken in te voeren met de waarde, en als ik lege papierwikkels weg doe het aantal pakken aftrek van het totaal. Als ik een papierpak open maak, het versnij en een wikkel weg doe is het gewoon direct aftrekbaar uit het voorraad systeem (ook al staat het in de kast).

 

Welk gratis open source voorraad systeem past bij beheer van papier?

 

Tot nu toe heb ik dit als opzet, het liefst wil ik niet het wiel opnieuw uitvinden.

Opzet concept systeem

 

 

aangepast door GMAC06
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 minuten geleden, GMAC06 zei:

Welk gratis open source voorraad systeem past bij beheer van papier?

Hoeveel open source voorraad systemen heb je al getest? Wat was er goed aan en wat slecht?

Wat zijn nou specifieke opties die jij in zo'n programma zoekt zodat je jouw situatie (papier) erin kan beheren?

Als je Googlet op ""Open Source Inventory Management Software"" ben je wel een uurtje zoet...

 

11 minuten geleden, GMAC06 zei:

het liefst wil ik niet het wiel opnieuw uitvinden.

Kan je zoiets niet gewoon in Excel/Access inprogrammeren? Owja Office kost geld,  https://nl.libreoffice.org/ dan!

 

Daarnaast kun je ook deze informatiestructuur in een MySQL schema gieten en een MySQL database gebruiken als invoer en uitvoer van gegevens... :nerd-face:

Link naar reactie
  • 0
22 minuten geleden, GMAC06 zei:

Als ik een papierpak open maak, het versnij en een wikkel weg doe is het gewoon direct aftrekbaar uit het voorraad systeem (ook al staat het in de kast).

Lijkt mij van niet ...

De omschrijving van de voorraad veranderd, maar niet in gewicht.

De waarde van de voorraad zal ook veranderen als je de kosten van het snijden laat meewegen.

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
23 minuten geleden, MrHTTP zei:

Wat zijn nou specifieke opties die jij in zo'n programma zoekt zodat je jouw situatie (papier) erin kan beheren?

  • Papiersoort (grams, gegevens voorkant & achterkant, eigenschappen)
    • Formaat (A3, A4, SRA3)
      • Aantal vel in pak
      • Aantal pakken (dus toevoegen en wegwijderen)
      • Inkoop waarde alle pakken
      • Inkoop per pak (afhankelijk van afname, leverancier etc)

 

Mutaties:
Bij elk inkoop wil ik de gekocht pakken toevoegen met de prijs op dat moment (datum). Dan wil ik dus dat het erbij wordt opgeteld, en de nieuwe prijs per pak wordt uitgerekend. Als een pak op is en ik de wikkel weggooi, wil ik het uit het systeem kunnen verwijderen.

 

Als ik iets versnij dan wordt bijvoorbeeld A3 eigenlijk A4, inplaats 500 A3 heb ik plots 1000 A4 op voorraad. De waarde blijft dan vrijwel gelijk, maar de wikkel doe ik dan gelijk weg (omdozen).

 

Tot nu toe hou ik alles bij in Excel, maar het zijn zoveel gegevens en iets toevoegen of verwijderen is niet makkelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.