• 0

DGA salaris bij buitenlandse Limited

Beste HL leden,

 

Ik zit met een fiscaal vraagstuk en heb geen idee hoe dit geregeld is in Nederland. Ik ben hier niet om officieel fiscaal advies in te winnen, maar wil gewoon weten hoe dingen in elkaar zitten voordat ik naar fiscale experts ga. 

 

Mijn situatie is als volgt. 

Ik heb een huis in Nederland (verhuurd) en de bedoeling is dat ik 6-8 maanden per jaar in het buitenland zal zijn (buiten EU). Deze 6-8 maanden ben ik werkzaam vanuit het land waar ik de volgende bedrijven (beide zijn Limited Companies), in de overige maanden verblijf ik bij familie/vrienden of in mijn huis in Nederland:

 

Bedrijf 1. Tourism business (restaurant en guesthouse) waarbij ik voornamelijk in het hoogseizoen daar aanwezig ben om alles te managemen en zaken bij te sturen. De overige maanden als ik in Nederland doe, manage ik het op afstand, omdat het dan laagseizoen is het personeel daar het dan makkelijk aan kan. Kan zijn dat ik daar nog wel af en toe heen vlieg voor een week, maar in principe manage ik die maanden vanaf afstand.

 

Bedrijf 2. Ecommerce bedrijf met producten vanuit dat land, het is de bedoeling dat deze producten over de hele wereld worden verstuurd, maar wel gebruik maken van een europees en us warehouse. De verkoop hiervan is heel het jaar, en doe ik vanuit daar en zowel hier, betreft een complete online business. Inkoop vind daar plaats, verkoop wereldwijd, maar dan versturen naar warehouses en dan pas naar de eindklant. 

 

Nu heb ik vernomen als je een BV/Limited hebt, maar je als leiding in NL bent dat je dan een DGA salaris moet betalen. DGA salaris is voor het Aziatisch land waar ik werkzaam ben natuurlijk absurd hoog. Gaat het voor mijn situatie ook op dat ik alsnog een DGA salaris moet betalen, terwijl mijn bedrijven gevestigd zijn in het buitenland?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
40 minuten geleden, Lesley80 zei:

Ik ben hier niet om officieel fiscaal advies in te winnen

 

Gelukkig maar, want dat krijg je hier ook niet. 

 

Zie wat is higherlevel:

Quote

Higherlevel.nl bevat informatie van en voor ondernemers en instanties die ondernemers met advies ondersteunen. De adviezen in dit forum zijn ter ondersteuning van de discussies. Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, Lesley80 zei:

Nu heb ik vernomen als je een BV/Limited hebt, maar je als leiding in NL bent dat je dan een DGA salaris moet betalen. DGA salaris is voor het Aziatisch land waar ik werkzaam ben natuurlijk absurd hoog. Gaat het voor mijn situatie ook op dat ik alsnog een DGA salaris moet betalen, terwijl mijn bedrijven gevestigd zijn in het buitenland?

 

Vooropgesteld: je bent niet verplicht om het gebruikelijke loon te betalen, alleen om de aangifte loonheffing en afdracht loonbelasting te doen. Daarnaast is een gebruikelijk loon precies wat het is: een gebruikelijk loon. Als jij van mening bent dat het voor het Aziatische land absurd hoog, is het  loon kennelijk nog niet gebruikelijk genoeg en moet je een lager loon toepassen. Onder de € 46.000,- ligt alleen de bewijslast van wat gebruikelijk is, bij jou.

 

Maar de hamvraag in dit geval lijkt me of je uitgeschreven bent bij de Nederlandse Gemeentelijke basisadministratie en wel ingeschreven staat, belastingplichtig bent en  een werk- en verblijfsvergunning hebt in het Aziatische land. In dat geval heb je met de Nederlandse fiscus niets te maken. 

In zou een fiscalist raadplegen voor definitieve duidelijkheid. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.