• 0

Afdwingen van garantie na reparatie bedrijfsmiddel

Ik heb in december een reparatie aan de koelcel van ons bedrijf laten uitvoeren.

Het koeltechnisch bedrijf heeft onlangs pas de rekening gestuurd.

Ik vond het onderdeel nogal duur na verificatie op het internet.

Ik heb het bedrijf een mail gestuurd, met de vraag waarom het onderdeel zo duur moet zijn.

In het antwoord gaf hij aan dat hij een marge nodig heeft en anders zijn uurtarief moet worden verhoogd.

Prijs op internet is 450 en hij rekent 900 voor het onderdeel en dan nog 4 uur reparatie a 45 euro.

Tevens gaf hij aan dat hij mij wilde royeren als klant en dus verdere samenwerking afwijst en verder niet wenst te overleggen met mij.

 

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd. En welk percentage van de rekening is billijk?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd

Nee, dat lijkt mij niet. In ieder geval niet om die reden. Wat zou je dan achter willen houden. €900 (en dus niets betalen)? Omdat een andere/volgende ook weer €900 zou kunnen rekenen. En wat als de garantieperiode voorbij is? Zou je hem dan het verschil weer bijbetalen? Nee, dat soort dingen kun je niet zomaar eenzijdig verzinnen.

 

Als de rekening betaald is kun je hem sowieso dwingen indien het hoofdstuk garantie om de hoek komt kijken. Maar dat is nu nog niet aan de orde.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
38 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik heb in december een reparatie aan de koelcel van ons bedrijf laten uitvoeren.

Het koeltechnisch bedrijf heeft onlangs pas de rekening gestuurd.

Zo heel laat is dat toch niet als er een misschien een vakantie tussen heeft gezeten?

 

39 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik vond het onderdeel nogal duur na verificatie op het internet.

Niet heel eerlijk om zo te vergelijken maargoed. Als ik bij  Albert Heijn kom ga ik ook niet elke medewerker aanspreken en zeggen hoeveel het kost bij de ALDI.

 

40 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik heb het bedrijf een mail gestuurd, met de vraag waarom het onderdeel zo duur moet zijn.

In het antwoord gaf hij aan dat hij een marge nodig heeft en anders zijn uurtarief moet worden verhoogd.

Vrij logisch verhaal.

 

41 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Prijs op internet is 450 en hij rekent 900 voor het onderdeel en dan nog 4 uur reparatie a 45 euro.

Dat uurtarief vind ik niet bijzonder hoog. De prijs op internet is niet te vergelijken met iemand die op locatie een bestaand product komt maken. Dus er waren geen voorrijkosten? Ergens moet natuurlijk dan het geld vandaan komen... Deze persoon/dit bedrijf doet dat blijkbaar op deze manier.

 

Jouw situatie is overigens niet uniek. Of het nou een koelcel is of een klimaatregelingsinstallatie.  Je hebt vaak de keus om een service contract erbij af te sluiten. Doe je dat niet dan kun je er bijna vanuit gaan dat je bij reparatie de hoofdprijs betaald.

 

52 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Tevens gaf hij aan dat hij mij wilde royeren als klant en dus verdere samenwerking afwijst en verder niet wenst te overleggen met mij.

Volgens mij is hier wel wat aan vooraf gegaan is het niet?

 

53 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd.

Je moet gewoon betalen en dit non-probleem loslaten. Deze persoon/dit bedrijf heeft nog steeds een garantieplicht. Of je daadwerkelijk genegeerd wordt bij een volgende situatie is een probleem voor de toekomst.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.