Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Shadow 1997

Afdwingen van garantie na reparatie bedrijfsmiddel

Recommended Posts

Ik heb in december een reparatie aan de koelcel van ons bedrijf laten uitvoeren.

Het koeltechnisch bedrijf heeft onlangs pas de rekening gestuurd.

Ik vond het onderdeel nogal duur na verificatie op het internet.

Ik heb het bedrijf een mail gestuurd, met de vraag waarom het onderdeel zo duur moet zijn.

In het antwoord gaf hij aan dat hij een marge nodig heeft en anders zijn uurtarief moet worden verhoogd.

Prijs op internet is 450 en hij rekent 900 voor het onderdeel en dan nog 4 uur reparatie a 45 euro.

Tevens gaf hij aan dat hij mij wilde royeren als klant en dus verdere samenwerking afwijst en verder niet wenst te overleggen met mij.

 

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd. En welk percentage van de rekening is billijk?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd

Nee, dat lijkt mij niet. In ieder geval niet om die reden. Wat zou je dan achter willen houden. €900 (en dus niets betalen)? Omdat een andere/volgende ook weer €900 zou kunnen rekenen. En wat als de garantieperiode voorbij is? Zou je hem dan het verschil weer bijbetalen? Nee, dat soort dingen kun je niet zomaar eenzijdig verzinnen.

 

Als de rekening betaald is kun je hem sowieso dwingen indien het hoofdstuk garantie om de hoek komt kijken. Maar dat is nu nog niet aan de orde.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik heb in december een reparatie aan de koelcel van ons bedrijf laten uitvoeren.

Het koeltechnisch bedrijf heeft onlangs pas de rekening gestuurd.

Zo heel laat is dat toch niet als er een misschien een vakantie tussen heeft gezeten?

 

39 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik vond het onderdeel nogal duur na verificatie op het internet.

Niet heel eerlijk om zo te vergelijken maargoed. Als ik bij  Albert Heijn kom ga ik ook niet elke medewerker aanspreken en zeggen hoeveel het kost bij de ALDI.

 

40 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Ik heb het bedrijf een mail gestuurd, met de vraag waarom het onderdeel zo duur moet zijn.

In het antwoord gaf hij aan dat hij een marge nodig heeft en anders zijn uurtarief moet worden verhoogd.

Vrij logisch verhaal.

 

41 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Prijs op internet is 450 en hij rekent 900 voor het onderdeel en dan nog 4 uur reparatie a 45 euro.

Dat uurtarief vind ik niet bijzonder hoog. De prijs op internet is niet te vergelijken met iemand die op locatie een bestaand product komt maken. Dus er waren geen voorrijkosten? Ergens moet natuurlijk dan het geld vandaan komen... Deze persoon/dit bedrijf doet dat blijkbaar op deze manier.

 

Jouw situatie is overigens niet uniek. Of het nou een koelcel is of een klimaatregelingsinstallatie.  Je hebt vaak de keus om een service contract erbij af te sluiten. Doe je dat niet dan kun je er bijna vanuit gaan dat je bij reparatie de hoofdprijs betaald.

 

52 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Tevens gaf hij aan dat hij mij wilde royeren als klant en dus verdere samenwerking afwijst en verder niet wenst te overleggen met mij.

Volgens mij is hier wel wat aan vooraf gegaan is het niet?

 

53 minuten geleden, Shadow 1997 zei:

Graag wil ik weten of ik een bepaald bedrag kan achterhouden, voor de garantie periode. Immers hij wenst niet te verschijnen voor een eventuele reparatie die tijdens de garantieperiode dient te worden uitgevoerd.

Je moet gewoon betalen en dit non-probleem loslaten. Deze persoon/dit bedrijf heeft nog steeds een garantieplicht. Of je daadwerkelijk genegeerd wordt bij een volgende situatie is een probleem voor de toekomst.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 5 leden online en 181 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept