• 0

Lijst van bedrijfsactiviteiten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een bestaand bedrijfsruimte met bedrijfswoning op het oog.

Nou weet ik alleen niet of ik mijn bedrijf hier mag vestigen.

 

Mijn werkzaamheden zijn timmer en montagewerk, ik monteer hoofdzakelijk aluminium terrasoverkappingen en garagedeuren.

Dit doe ik voor een bedrijf in de buurt die de overkappingen en garagedeuren verkoopt.

Het is in de toekomst ( over 5 tot 10 jaar) de bedoeling dat wij (mijn vrouw en ik) het bedrijf overnemen die nou de overkappingen en garagedeuren verkoopt.

 

Nou zijn we een mooie bedrijfswoning met bedrijfsruimte tegengekomen.

De bedrijfsruimte willen we gaan opsplitsen en in de toekomst willen we daar dan zelf de overkappingen en garagedeuren verkopen.

Het is dan ongeveer 150m2 opslagruimte voor timmer en montagewerk, en 150m2 voor showroom voor de overkappingen en garagedeuren.

 

Er zit een bestemming: Bedrijventerrein met bedrijf tot en met categorie 3.1 op.

Maar wij komen er niet uit wat dit betekend, we hebben ook een lijst van bedrijfsactiviteiten ontvangen maar hier worden wij niet wijzer van.

 

Kan iemand ons helpen om er achter te komen of onze plannen ook mogen?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
6 minuten geleden, Jortimo zei:

Er zit een bestemming: Bedrijventerrein met bedrijf tot en met categorie 3.1 op.

Maar wij komen er niet uit wat dit betekend, we hebben ook een lijst van bedrijfsactiviteiten ontvangen maar hier worden wij niet wijzer van.

Dat betekend dat je (bedrijfs)activiteiten mag uitvoeren tot en met categorie 3.1 (maar dus niet hoger dan dat nummer).

 

Zie bijvoorbeeld dit document over Bedrijventerreinen: https://ruimtelijkeplannen.deventer.nl/plans/NL.IMRO.0150.D124-/NL.IMRO.0150.D124-OH01/r_NL.IMRO.0150.D124-OH01_2.3.html

Dat verwijst ook naar een lijst van bedrijfsactiviteiten: https://ruimtelijkeplannen.deventer.nl/plans/NL.IMRO.0150.D124-/NL.IMRO.0150.D124-OH01/rb_NL.IMRO.0150.D124-OH01_1.html

Hierin is duidelijk een column OMSCHRIJVING en CATEGORIE te zien.

De OMSCHRIJVING is bedrijfsactiviteit en CATEGORIE het categorie nummer.

Wat je dus moet doen is kijken welke bedrijfsactiviteiten jullie onder vallen en of de categorie 3.1 of lager is.

 

Waar dit met name over gaat is veiligheid en milieu (ruimtelijke ordening).

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
24 minuten geleden, Jortimo zei:

Alleen in de lijst zie ik niets staan over een showroom o.i.d.

Of onder welke omschrijving valt een showroom?

Je haalt een aantal zaken door elkaar denk ik.

 

Een bedrijventerrein heeft een bestemmingsplan daarin staat wat er met en in een pand mag gebeuren.

Een pand/terrein kan een industriefunctie hebben en met een 'lijst van bedrijfsactiviteiten' kun je zien of een betaalde activiteit is toegestaan.

Een pand kan ook een winkelfunctie hebben waar je klanten mag ontvangen. (showroom).

Er kan bijv ook een kantoorfunctie zijn (kantoorpanden).

De gemeente kent deze functies toe.

Zo mogen wij als burgers over het algemeen alleen wonen in panden met een toegekende woonfunctie.

 

Of wat jij wilt mag kunnen we alleen bepalen als we de documenten die jij hebt ook kunnen zien.

Je kunt wat mij betreft (als het te complex is voor je) beter een juridische adviseur laten toetsen of jouw plannen mogen volgens het bestemmingsplan en/of er speling is bij de gemeente voor eventuele wijzigingen. (indien nodig)

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 186 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.