• 0

Gratis bankrekening voor Hypotheek BV

We hebben een Hypotheek BV (2 bestuurders) en bankieren nu bij KNAB-zakelijk. Nu gaat KNAB per 1 maart 2020 onze tarief verhogen van € 5 naar € 9 per maand (€ 108 per jaar).

Behalve eigen storting van onze hypotheek, betaal in de Belastingdienst en de boekhouder en ook de bankkosten worden maandelijks afgeschreven. Verder van interne boekingen van betaal zakelijk naar spaar zakelijk en andersom. Stelt dus op jaarbasis niks voor qua aantallen, dan is € 108 per jaar best veel.

Wettelijk gezien heeft onze BV geen zakelijke rekening nodig heb ik me laten informeren. Echter, ten behoeve van een goede administratie is het voor veel mensen misschien wel wenselijk. Ik ben echter best administratief aangelegd en heb alles onder de controle, ook privé financiën.

Omdat in Nederland geen bank is die een gratis rekening aanbiedt, overweeg ik een buitenlandse bank.

Revolut heeft wel een gratis Business versie, maar ze hebben geen bankvergunning en dus vallen niet onder het depositogarantiestelsel. En omdat best veel geld staat op de rekening vind ik het te riskant. Ook de Brexit speelt misschien een rol om niet bij Revolut te gaan bankieren.

Wat ik wilde gaan doen, is een gratis (privé) rekening openen bij bijvoorbeeld N26 bank. Een bank die valt onder het Duitse depositogarantiestelsel. Het enige wat misschien probleem is, de Duitse IBAN? N26 heeft overigens ook een gratis zakelijke rekening, maar die is bedoeld voor ZZP’ers. De rekening is dan ook op eigen naam en niet op de naam van het bedrijf. Omdat ik toch de faciliteiten van een zakelijke rekening niet gebruik en zal niet gebruiken lijkt me privérekening net zo goed.

Hopelijk kan mij iemand adviseren of mijn idee met N26 in zee te gaan een goed plan is. De N26 rekening zal op één naam staan. Is dat misschien een probleem voor een BV met 2 bestuurders?

Graag zie ik reacties of andere oplossingen tegemoet

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 253 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.