• 0

VPB 2019

(aangepast)

Ik ben niet bij met VPB  2019 in mijn Belasting Dienst zakelijk :

 

1 Er kan geen verkorte aangifte worden gedaan

2 Bij de voorzieningen kan de Stamrecht/lijfrente  en kosten winstopslag niet afzonderlijk vermeld worden. Deze moet en in het zelfde veld worden ingevoerd

3 Voorts is er een  check  van saldo fiscale winstberekening + € 4.000,-- Controle winstberekening Winstberekening volgens Winst-en-verliesrekening   = € 0

   Volgens de de controlecheck zijn de bedragen niet gelijk. Uit te keren Dividend staat toch als schuld op de Balans en niet op de Winst / Verlies rekening ?

vpb2019_3.pdf.docx vpb2019_1.pdf

aangepast door wpronk
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

NIemand ?

Waar het mij om gaat is dat ik het vreemd vind dat door het opnemen van een dividenduitkering  uitkering een fiscale winst van € 4000,-- wordt gecreëerd waar over ik VPB moet betalend terwijl de winst verliesrekening op  € 0,00 staat.

Bij deze aangifte komt de Balans en W&V rekening precies overeen met mijn Jaarrekening

 

Wie kan mij uitleggen waarom door het opnemen van een dividend uitkering er een fiscale winst van € 4000,-- ontstaat ?

Als ik de dividend  uitkering weg laat kan ik wel verder.

Link naar reactie
  • 0
2 minuten geleden, Rik · zei:

Zijn die winstuitdelingen en niet aftrekbare giften niet gewoon inkomsten? Dus winstuitdeling uit deelnemingen?

(Dat zijn dan wel inkomsten en horen in de W&V)

 

Winstdeling (Dividend) is en uitgaven  die staat als schuld op de Balans.

 

Als ik die € 4000,-- dividend als kosten op de W&V rek. zet wordt het min € 4000,-- Terwijl de fiscale winst plus € 4000,-- is."  Door de dividenduitkering ad 4.000 wordt een verschil van 8.000 gecreëerd. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Nee, ik bedoel dat de winstuitdeling baten zijn uit deelnemingen. Dus dividend inkomsten uit een ander bedrijf. Die staan wel in de W&V denk ik.

 

Met die winstuitdeling wordt dus niet eigen uitbetaalde dividenden bedoeld.

 

Jij zult geen winstuitkeringen hebben uit deelnemingen dus je vult daar ook niets in.

 

Dit is overigens ook al een keer aangegeven in je andere topic.

 

 

aangepast door Rik ·
Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Joost Rietveld zei:

2, die specificatie gaat alleen over de overige voorzieningen, dus alleen de kostenvoorziening. Zie de koptekst.

3, Waar in de jaarrekening heb je die 4.000 nog meer aangegeven?

Heb je die wel van de winstreserves afgehaald?

2 heb ik aan kunnen passen 

3  die staat als schuld op de balans de balans en W&V rekening in deze zan gifte klopt precies

     De €  4000,-- is van de winstreserve afgehaald.

Deze controle  check is echter met de W&V rekening die op 0,00 staat en daar door kom ik niet verder

Er wordt door dedividend opgave een fiscale winst aan gemaakt waar over VPB wordt berekend

Waarom dat is kan tot op heden niemand mij uitleggen.

Ik zou vandaag door de helpdesk van de belastingdienst  worden terug gebeld dan hoor ik meer waarom er een fiscalewinst wordt aangemaakt. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur geleden, shoptillyoudrop zei:

Bij de fiscale winstberekening moet je aangeven dat dit een winstuitkering betreft. Dan gaat het wel goed (denk ik).

Ik zou niet  weten waar,  jij wel ? De helpdesk heeft bij terug gebeld  maar die wist niets inhoudelijk van VPB.

aangepast door wpronk
Link naar reactie
  • 0

even een voorbeeld:

 

Balans (na dividendbesluit, voor uitkering), stel dat de balans op 1-1 leeg was:

balans
Bank 11.000 Aandelenkapitaal  1.000
  Winstreserve  4.000
 

Te betalen dividend   4.000

Te betalen VPB 2.000

 

W&V

Omzet 100.000
Kosten  -90.000

Winst voor VPB 10.000

VPB: - 2.000

Winst na VPB 8.000

 

In de vermogensvergelijking volgt dan:

Winstreserve op 1-1                  0

Winstreserve op 31-12  4.000

Bij: dividend:                        4.000

Bij: VPB:                                  2.000

 

Brutowinst: 10.000

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 235 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.