• 0

Aangifte vennootschapsbelasting (VPB) met eHerkenning

Dag mensen

 

Ik ben nieuw hier en al jaren ondernemer met een EMZ. tevens heb ik een stamrecht bv waar ik al jaren de vpb aangifte zelf voor doe.

VPB is jaarlijks 200 euro. nu moet ik via een E herkenning of eigen software aangifte doen in 2019 voor mijn stamrecht BV. . E herkenning kost relatief veel geld en ik ben benieuwd of er andere gratis oplossingen zijn voor vpb in 2019. 

 

Graag advies in deze

 

mvg

Ewoud

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan aangifte doen met:

- gratis software (via internet) van de belastingdienst.

- software (via digipoort) die je koopt van commerciële partijen.

 

Dat gratis ding van de BD moet nu (over 2019) 'ondertekend' worden met e-herkenning (niet gratis).

Op zich kan je iemand met de juiste e-herkenning machtigen om aangifte voor je te doen.

Maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je iemand kan vinden die dat zomaar voor je gaat doen, want meestal zullen dat intermediairs zijn.

 

Maar wie weet... Misschien zijn die er wel. Je zou een omroep kunnen plaatsen. "Niet geschoten is altijd..." enz. 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

Dat gratis ding van de BD moet nu (over 2019) 'ondertekend' worden met e-herkenning (niet gratis).

Op zich kan je iemand met de juiste e-herkenning machtigen om aangifte voor je te doen.

Maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat je iemand kan vinden die dat zomaar voor je gaat doen, want meestal zullen dat intermediairs zijn.

 

Maar wie weet... Misschien zijn die er wel. Je zou een omroep kunnen plaatsen. "Niet geschoten is altijd..." enz. 

 

 

Nee dus. Degenen die e-herkenning bedacht hebben om ons geld uit de zak te kloppen noemen dit de "ketenmachtiging" en berekenen hiervoor ook een bedragje aan de verlener van de machtiging en ook nog eens aan de intermediair, terwijl die al een e-herkenning "middel" heeft.

Link naar reactie
  • 0

zoiets dacht ik al.  Belachelijk dat ze dit voor simpoele BV's zo doen. 200 VPB en 55 euro kosten. Nou ja , het is dan denk ik niet anders. De BD schrijft in een brief aan mij dat het met eigen software mag. Heb alleen geen advies gekregen waar die te vinden is . Weten ze ook niet te vertellen als ik bel . Beetje vreemd  die E herkenning van commerciel partijen. Alsof de gegevens nu bij hen wel veilig zijn. Net zoiets als de ziektekosten me vrije marktwerking. Alleen in de parktijk hebben ze allemaal de zelfde prijzen. Hmmm.

Link naar reactie
  • 0
55 minuten geleden, ebberg zei:

Heb alleen geen advies gekregen waar die te vinden is .

 

De belastingdienst is geen adviesorgaan. (Googlen maar, zou ik zeggen.)

 

Nextens is een van de grote spelers. Maar het kost wel meer dan 1000 euro en daarnaast heb je een certificaat (voor digipoort, een PKI-overheid certificaat) nodig, dus daar komt dan ook weer zo'n 500 euro er bovenop.

Geen optie dus, behalve voor intermediairs (of grotere belastingplichtigen).

 

Maar misschien heb je ook wel andere - goedkope - aanbieders die ik verder niet ken.

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Om VPB aangifte te doen moet je bij de belastingdienst inloggen met eHerkenning. Voor het deponeren van de jaarrekening bij de KvK is dit nog niet nodig.

Hoef ik nu alleen een eH3 van € 25,- ex. BTW per jaar aan te schaffen om bij de belastingdienst in te loggen?

  

aangepast door Hans van den Bergh
Mod-edit: commerciële link verwijderd
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.