• 0

Investeren vanuit personal holding: wanneer investering, wanneer hobby

Beste Forumleden,

 

Ik heb enige tijd geleden mijn bedrijf verkocht. Deel van de opbrengst zit nog in mijn holding. Ik heb het loonnummer en btw nummer stop gezet. In de holding zitten nu 0 activiteiten. Ik ben in loondienst bij het verkochte bedrijf.

 

Mijn vriendin is een zeer goede ruiter en ook de rest van de familie zit in de handel in paarden. Het idee is om een deel van de gelden te investeren in paarden. Ik heb er niks mee verder, maar de business -risicovol- is interessant. 

 

Kom ik in de problemen als ik de aankoopkosten en onderhoudskosten betaal vanuit de BV? Moet ik opnieuw een btw nummer aanvragen? Kan ik wel actief investeren in een BV als ik er geen loon uit haal? Als ik een paard weer verkoop, moet ik dan BTW rekenen? Veel vragen, maar er is erg weinig over te vinden. 

 

Ik kan het geld naar prive lenen en dan prive investeren. Maar hier is de fiscus (als je het vaker doet) toch ook niet mee eens. 

 

Ik hoop dat iemand kan helpen.

 

Dank

 

Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb weinig verstand van paarden.

Sterker nog: ben er enorm allergisch voor (snotneus, ademnood, niezen, tranenede ogen...!) maar dat terzijde:

 

Als je geld uit je BV gaat lenen om te handelen in paarden (niet een keertje per toeval, maar vaker of zo af en toe) dan denk ik inderdaad dat dit als 'onderneming' gezien kan worden. En dus ook belast.

 

Maar misschien is het handiger om dit als (nieuwe) eenmanszaak te doen dan als BV? Zou zomaar kunnen, lijkt mij.

Zonder de precieze details te kennen dan.

 

BTW lijkt mij heel snel om de hoek te komen kijken. Er is geen vrijstelling voor 'paardenhandel'.

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.