Hoe raakt Corona jouw onderneming

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Roel J zei:

Daar was in het begin dit topic voor bedoeld, maar er meer animo om over andere zaken te discussieren..

 

Toen was het nog ver weg in China en beperkte de schade zich tot een enkeling die zijn containers niet meer zag aankomen. Die kreeg prompt te horen: dat is ondernemersrisico. Dat laatste geluid komt nog steeds incidenteel naar boven. Maar het besef dat deze crisis mogelijk nog een jaar of twee doorgaat in de ene vorm of een andere, lijkt nu wel doorgedrongen. 

 

Het kan best zijn de een (graduele) oplossing om de hoek ligt, maar er is voldoende reden om niet laconiek te doen. In Equador hebben ze vrijwilligers nodig om opgezwollen lijken van de straat te halen. Dan maar liever een geleidelijk retour naar een nieuw normaal. Huisgemaakte mondkapjes maken ook al een verschil!

 

De suggestie om alle corona-topics in een eigen categorie onder te brengen, stelt gevoelige bezoekers wel in staat om dit onderwerp (even) af te zetten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Op 21-4-2020 om 12:38, TwaBla zei:

Hoeveel smartphones zijn er eigenlijk in Nederland en hanteren die allemaal een bluetooth-protocol dat afstand op dezelfde manier meet?

De uitvinder van bluetooth waarschuwt in Computable dat de techniek zich daar nu waarschijnlijk nog niet voor leent.

 

Quote

Jaap Haartsen: ‘Ik vind de hele aanpak van de corona-app bedroevend. Zowel hoe de overheid dit heeft aangepakt als hoe de samenleving hier mee omgaat. Het is één groot mediacircus waarbij zeventien miljoen experts in een weekend hun ‘mening’ mochten geven. Ik heb mij daarom bewust afzijdig gehouden. Het is een ingewikkelde puzzel. Om dan te verwachten dat dit binnen een paar weken ontwikkeld zou kunnen worden, dan doe je het vakgebied toch een beetje tekort.’

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
1 uur terug, TwaBla zei:

De uitvinder van bluetooth waarschuwt in Computable dat de techniek zich daar nu waarschijnlijk nog niet voor leent.

 

 


Ieder jaar in november vindt in Eindhoven het GLOW festival plaats. Dat is een event waarbij lichtkunstenaars verspreid over de Eindhovense binnenstad hun kunstwerken laten zien.

In 2014 zat er op de High Tech Campus in Eindhoven een start-up die bezig was met de ontwikkeling van bluetooth beacons.
De link was snel gelegd met de GLOW organisatie en dat jaar zou de GLOW app voorzien worden van software om BT beacons te kunnen detecteren.
Idee, de app geeft je direct relevante informatie over de kunstenaar van het object waar je op dat moment in de buurt bent.


Mijn zakelijke buren leverden de website en werkten samen met de beacon ontwikkelaar die alleen iOS software kon leveren.
Ze kwamen bij mij terecht om te kijken of mijn team een Android versie kon ontwikkelen (binnen 3 a4 weken).
Als ik het mij goed herinner hadden wij binnen 1 of 2 weken een demonstrator operationeel.
We zijn toen samen met de andere partijen uitgebreid gaan testen in de stedelijke omgeving.
Al snel ontdekten wij dat er echt heel veel factoren zijn die de ontvangst van een BT signaal beïnvloeden.
Om er een paar te noemen: toestel, OS, aantal smartphones die actief BT signaal uitzenden, andere signaalbronnen in de omgeving, materialen in de omgeving (reflecterend absorberend) , plaats waar de gebruiker het toestel bewaard, enz.

De app is operationeel geweest tijdens GLOW 2014 en tijdens onze praktijkproef bleek dat smartphones teveel variaties lieten zien om tijdens een event zoals GLOW nauwkeurig genoeg te zijn om zijn werk te doen zoals wij dat voor ogen hadden.

In 2015 hebben we ook andere toepassingen onderzocht, bijvoorbeeld voor routing binnen in gebouwen, crowd control tijdens evenementen en voor een fietsroute app met toeristische routeinformatie.
Door die ervaring had ik al ernstig mijn twijfels over gebruik van BT in een Corona app met een proximity functie.
Ik lees nu dat een van de ontwerpers van het protocol onderschrijft dat BT misschien niet de meest geschikte technology is en dus mijn eigen bevindingen onderschrijft.
 

Link naar reactie
7 minuten geleden, TwaBla zei:

Hang beacons op in drukke plaatsen en geef mensen een armbandje met bluetooth/nfc/rfid, dan krijg je wekelijks een overzichtje: u was op die dag op een plek waar X mensen besmet zijn. Dan is wel je privacy verdampt.

Met een smartphone (en zelfs met een 'domme' GSM-telefoon) is je privacy al lang geleden verdampt ... dus een app'je meer of minder zal weinig uitmaken.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Op 24-4-2020 om 12:21, Prinsenhof zei:

De meeste ondernemers gaan de mist in omdat ze zich niet voorbereid hebben op de Corona-crisis.

 

Hoe ga je om met risico en rendement?

 

Tja, ondernemen in oorlogstijd was ook geen onderdeel van mijn ondernemersplan.....

 

Maar er zijn ook nog genoeg die ik spreek waar het nu nog wel loopt zeg maar en daarom nog geen actie hebben ondernomen naar partijen.

Ik probeer ze erop te attenderen dat processen langzaam gaan en dat ze er verstandig aan doen om tijdig in actie te gaan. Je kan altijd nog vrijwillig je financiële verplichtingen voldoen omdat het wel loopt...

 

Ondertussen vraag ik mij wel eens af of er wel genoeg letters in het alfabet zitten om volgende plan nog een letter te geven. De eerste Corona maand is  bijna voorbij en lijkt erop dat we 50% minder omzet gedraaid hebben ten opzichte van vorig jaar dezelfde maand, dan te bedenken dat de tarieven deels geïndexeerd waren begin dit jaar.

 

We raken onze overtollige bedrijfsmiddelen ook niet kwijt, want iedereen zit in een zelfde schuitje. Ja als je zilverwerk voor oudijzer prijs weg wilt doen dan zijn er altijd kopers te vinden. 

 

 

Link naar reactie
11 minuten geleden, JansenmeteenJ zei:

 

Tja, ondernemen in oorlogstijd was ook geen onderdeel van mijn ondernemersplan.....

Dat begrijp ik.

 

Mag ik vragen in welke branche je zit?

 

Tijdelijke vraaguitval is wel een factor om rekening mee te houden. Als je een strandpaviljoen hebt en het is slecht weer dan is de omzet ook marginaal. Als de Noord-Zuid-lijn recht voor je kroeg gegraven wordt is de omzet ook marginaal.

 

Je zult als ondernemer altijd aandacht moeten geven aan risico en rendement.

 

Als je hele toko gebaseerd is op een "goede loop" voor de zaak dan is dat een kwetsbaar model.

Als je 1 grote opdrachtgever hebt is dat altijd een kwetsbaarheid.

 

Stel je gaat met je vriendin met de auto naar Parijs in een Fiat 500. Het is kiezen of je neemt een reservewiel mee of zij neemt 5 paar extra schoenen en 5 extra zomerjurkjes mee. Als je dan gaat rijden en je krijgt onderweg een lekke band dan is Leiden in last. Het blijkt dat geen van die schoenen geschikt is om de Fiat te duwen ... Is het een gekochte Fiat of is hij geleased? Ben je lid van de ANWB of niet? Heb je een reisverzekering of niet? Als je stilstaat op de ringbaan van Parijs ben je te laat om daarover na te denken en beslissingen te nemen.

 

Als je in Nederland 10 man op de loonlijst hebt staan en je hebt daar geen werk-bv voor dan is het eigenlijk altijd vragen om problemen.

4 man ziek of zwanger en je toko is naar de knoppen.

Als nu de Corona komt trek je de stekker uit die werk-bv en begin je in januari opnieuw. Misschien kun je dan sterker terugkomen omdat je een betere locatie kunt kiezen etc.

Uiteraard versimpel ik het sterk dat ben ik bewust.

 

 

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
Op 24-4-2020 om 17:16, TwaBla zei:

Hang beacons op in drukke plaatsen en geef mensen een armbandje met bluetooth/nfc/rfid, dan krijg je wekelijks een overzichtje: u was op die dag op een plek waar X mensen besmet zijn. Dan is wel je privacy verdampt.

In een supermarkt van 1000 m2 hoeft maar 1 besmette caissière aan kassa 2 te zitten en iedereen die die dag bij kassa 1, 2 of 3 passeert komt dus in de buurt

 

Als er 100 klanten en 10 medewerkers tegelijkertijd aanwezig zijn, zijn 5 klanten besmet en  1 parttimer. Die 95 klanten en 9 medewerkers komen dus allemaal in de buurt.

 

Dus daarvoor heb je geen app nodig, je komt altijd in de buurt van besmette personen.

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
9 uur geleden, Prinsenhof zei:

In een supermarkt van 1000 m2 hoeft maar 1 besmette caissière aan kassa 2 te zitten en iedereen die die dag bij kassa 1, 2 of 3 passeert komt dus in de buurt. Als er 100 klanten en 10 medewerkers tegelijkertijd aanwezig zijn, zijn 5 klanten besmet en  1 parttimer. Die 95 klanten en 9 medewerkers komen dus allemaal in de buurt. Dus daarvoor heb je geen app nodig, je komt altijd in de buurt van besmette personen.

 

Paniekzaaien is ook niet goed. :thinking-face:

 

Lees nou eens rustig wat er bekend is. Een procent of 4 (van de steekproef onder bloeddonatoren) vertoont antilichamen en heeft deze ziekte dus al overleefd. Dat zijn geen actieve verspreiders. Je komt soms in de buurt van mensen die al eens corona gehad hebben, dat is alles. 

 

De kans van besmetting is groter in omgevingen waar veel mensen zwetend en zingend vergaaren. Gewoon kalm in de buitenlucht of een winkel lijkt het risico veel kleiner. Zelfs een zakdoek voor de mond scheelt al flink in de verspreiding van druppeltjes.

 

Het regeringscentrum naar Schiermonnikoog verplaatsen is het recept voor een ramp. Die heb je terecht weer terug-getrokken. 

 

Nothing to fear but fear itself...

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
1 uur terug, TwaBla zei:

Paniekzaaien is ook niet goed. :thinking-face:

 

Lees nou eens rustig wat er bekend is. Een procent of 4 (van de steekproef onder bloeddonatoren) vertoont antilichamen en heeft deze ziekte dus al overleefd. Dat zijn geen actieve verspreiders. Je komt soms in de buurt van mensen die al eens corona gehad hebben, dat is alles. 

 

De kans van besmetting is groter in omgevingen waar veel mensen zwetend en zingend vergaaren. Gewoon kalm in de buitenlucht of een winkel lijkt het risico veel kleiner. Zelfs een zakdoek voor de mond scheelt al flink in de verspreiding van druppeltjes.

 

Het regeringscentrum naar Schiermonnikoog verplaatsen is het recept voor een ramp. Die heb je terecht weer terug-getrokken. 

 

Nothing to fear but fear itself...

Het laatste wat ik wil is paniekzaaien.

 

De ondernemers brengen 3x een offer. Vandaag omzetverlies, over een half jaar omzetverlies omdat de koopkracht weg is en daarna extra belastingheffing om de uitgaven te betalen.

 

Ik zie dat er vanuit de regering weinig strategische keuzes gemaakt worden. De verzorgingshuizen wordt een ramp. Maar daar komt in 2023 een parlementaire enquête over dus dat wordt dan "keurig" opgelost (conclusie: "we hebben onhandige keuzes gemaakt maar in het daglicht van toen is dat niemand kwalijk te nemen").

 

De blinde massa neemt "domme risico's". Waarom zou je met 2 man naar een supermarkt gaan? Geef die mensen een boete van 200 euro en 1 week straatverbod. Mensen die 3 uur in de rij gaan staan voor een milieustraat en dan mag je daar als ondernemer achter bij aansluiten. Er wordt gevraagd om het bezoek uit te stellen. Maar de mensen zien het als een uitje en gaan met 4 personen er naar toe. Terwijl we een werkend afspraaksysteem hebben bij de gemeente (voor baliebezoek) en dit dus eenvoudig voor dit doel kunnen toepassen. Kuddegedrag bij drive-through-aanbieders.

 

Nu zien we dat er veel vakantiehuisjes geboekt worden. Benieuwd wat het gedrag van mensen gaat zijn. De trend is dat de vakantiehuizen de laatste jaren groter zijn. Gaan mensen braaf met hun eigen gezin of toch maar met 2 bevriende stellen? (anders wordt het huisje te duur) Of zijn het 8 volwassenen voor een pokerweekendje. Er worden geen eisen aan gesteld, we laten het gewoon gebeuren. Jij hebt het over kalm, wat gaat er gebeuren als mensen wel een fles wijn op hebben of een pilletje. 

 

We gaan het zien. Intelligente lockdown? Ik zie weinig slimheid. Laat het dan maar los. Laat de angstpropaganda van Op1, Jinek en de "Frontberichten" de mensen maar van de straat houden maar geef dan de economie maar vrij. Durf je dan ga je naar buiten, durf je niet dan blijf je binnen. Voelt niet oneerlijker dan het verknipte systeem wat we nu hanteren.

 

Zo en nu ga ik een huisje boeken op Schiermonnikoog ...

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, pcdesk zei:

Rest de vraag; wie verspreidt de angst?

Onderstaand een link naar interessant (zondagochtend) leesvoer.

 

https://medium.com/@StefanNoordhoek/cov-19-ongekend-corona-killervirus-of-vooral-ongekende-paniek-1864865605c0

Tot op heden geldt voor ongeveer al dergelijke opiniestukken dat ze 'aged badly'. (Sterker nog: dit lijkt op koppen uit februari enbegin maart: dat waren leken die puur een gevaar voor hun eigen business zagen, maar niet konden overzien wat er nog ging komen.)
Sinds dit is geschreven is het wereldwijdew aantal doden van 110k naar 203k gestegen in minder dan 2 weken.
Iedereen die het met griepcijfers wil vergelijken, is tot op heden te gretig en snapt niet dat je een virus pas kunt beoordelen als het ongeveer voorbij, omdat wij geen van allen echt in de toekomst kunnen kijken. De aluhoedjesbrigade was er als de kippen bij:  "Er zijn maar 8000 doden! Het is een complot om onze vrijheid af te pakken!"

Statistiek pagina's:
https://www.worldometers.info/coronavirus/

 

Visueler:
https://www.domini.nl/covid-19-stats/

Het virus verspreidde zichzelf snel en er is nog niets tegen te doen behalve old fashioned hygiëne: natuurlijk schieten overheden in de stress. Het grootste verwijt dat je kunt krijgen is nalatigheid. En de oppositie was er overal als de kippen bij om overheden 'slapheid' en 'laksheid' te verwijten. (Vaak dezelfde actoren die nu roepen om vrijheid, want ze verspreiden net zo goed de angst om er vervolgens op te laveren: eerst de angst voor het virus, nu de angst voor de economische gevolgen.)
Eind van de rit doen ze het nooit goed. België vindt Nederland te laks, maar hun dodental is veel hoger...
De Spaanse Griep of de builenpest: een horrorscenario.

Over hopelijk een paar maanden kunnen er echte conclusies getrokken worden.
We kunnen dit niet testen met 2 parallelle werelden om te zien wat het beste werkt.
Nederland in tweeën hakken lukt ook niet, zelfs niet als we alle bruggen en de Afsluitdijk afsluiten. Dan zou je van Kampen - Nijmegen - Hoek van Holland - Den Helder een proeflab kunnen maken om te zien wat er gebeurt als je daar alles weer vrijgeeft. Vrijwilligers voor dit idee? Uit voorzorg moeten we ook alle bootjes in jachthaven laten afzinken, anders raakt het experiment vervuild ;-)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
16 minuten geleden, WalterBrokx zei:

snapt niet dat je een virus pas kunt beoordelen als het ongeveer voorbij

Vandaar die jaarlijkse griepprik die enthousiast door de overheid wordt gepromoot.

18 minuten geleden, WalterBrokx zei:

Over hopelijk een paar maanden kunnen er echte conclusies getrokken worden.

Dat is nou bepaald geen geruststellend vooruitzicht voor de ondernemer!

Link naar reactie
12 minuten geleden, Prinsenhof zei:

De blinde massa neemt "domme risico's". Waarom zou je met 2 man naar een supermarkt gaan? Geef die mensen een boete van 200 euro en 1 week straatverbod. Mensen die 3 uur in de rij gaan staan voor een milieustraat en dan mag je daar als ondernemer achter bij aansluiten.

 

Wat heb je als ondernemer in de milieustraat te zoeken?

 

Wat is er mis met een echtpaar dat samen boodschappen doet?

 

Waarom zulke strenge straffen uitdelen?

 

Wat hebben we aan een dictator sterk leiderschap onder zulke omstandigheden?

 

Nou hebben we in Nederland duidelijk leiderschap - en ze stellen onderweg de koers bij zonder kinderachtige gedoe. Dat zie ik liever dan streng leiderschap met 'strategische keuzes' in een fase waarin talloze zaken nog onduidelijk zijn. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik kan me vergissen maar volgens mij heb ik 31 maart een persconferentie gezien met minister de Jonge die een betoog hield over het opschalen van de testcapaciteit tot 29.000 per dag. (halverwege april 17.500 per dag).

 

Dit is zijn verhaal op 22 april:

Iedere dag zouden ruim 17.000 mensen zich kunnen laten testen, maar dat gebeurt op een gemiddelde dag maar 7.000 keer. Dat frustreert de Tweede Kamer, die liefst zoveel mogelijk mensen zou laten testen. Dat wil het kabinet ook, verzekert De Jonge, maar hij kan het testbeleid niet zomaar royaal verruimen. Het is onmogelijk om te voorspellen hoeveel mensen daarop vervolgens aanspraak zouden maken, en dus riskeert hij dan al gauw weer een testtekort. „Ik wil er wel zeker van zijn dat we het kunnen waarmaken.” Als het kabinet weer een nieuwe groep toelaat in de ‘teststraat’ van de GGD’s, dan staan de mantelzorgers volgens De Jonge vooraan. „Dat is echt de eerstvolgende groep waaraan ik denk.”

 

We kwamen van 4.000 tests per dag en nu heb je een capaciteit van 17.000 tests en je gebruikt daar maar dik 40% van omdat je moeite hebt om een verdeelsleutel te maken.

 

Dezelfde man dacht ook dat hij even in een weekendje een geschikte corona-app uit de hoge hoed kon toveren.

 

Wanneer gaan we die clown uit zijn taken ontheffen? Dat gaan we ook pas achteraf doen? Alsjeblieft zeg. Kunnen we Sijbesma niet buitengewoon minister van corona maken, die kan wel hoofdrekenen.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
20 minuten geleden, TwaBla zei:

Waarom zulke strenge straffen uitdelen?

Iemand die zich niet solidair en verstandig gedraagt ten op zichte van andere mensen heeft blijkbaar een hulpmiddel nodig om zijn gedrag aan te passen.

 

Het is hetzelfde als met drank op achter het stuur kruipen, door rood rijden of 80 km per uur door een woonwijk rijden. Van mij mag iedereen doen wat hij wil. Alleen we hebben een bepaald gedrag met elkaar afgesproken in onze samenleving dat we veilig verkeer willen. Dat doe je om anderen niet in gevaar te brengen.

 

Iedereen kan besmet zijn. Wanneer je in de openbare ruimte komt zijn er spelregels. Houd je daaraan. Het is net zo gevaarlijk als bovenstaande voorbeelden. Een weekje straatverbod is toch geen strenge straf voor iemand die speelt met de gezondheid en levens van anderen? Dat is kleuterschoolwerk.

aangepast door Prinsenhof

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
10 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Alleen we hebben een bepaald gedrag met elkaar afgesproken in onze samenleving dat we veilig verkeer willen.

 

Regels stellen is niet hetzelfde als iets met elkaar afspreken. Zo praat een kleuterjuf. Kiezers zijn volwassen mensen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
58 minuten geleden, WalterBrokx zei:

We kunnen dit niet testen met 2 parallelle werelden om te zien wat het beste werkt.

Nederland in tweeën hakken lukt ook niet, zelfs niet als we alle bruggen en de Afsluitdijk afsluiten. Dan zou je van Kampen - Nijmegen - Hoek van Holland - Den Helder een proeflab kunnen maken om te zien wat er gebeurt als je daar alles weer vrijgeeft. Vrijwilligers voor dit idee? Uit voorzorg moeten we ook alle bootjes in jachthaven laten afzinken, anders raakt het experiment vervuild ;-)

Wat wel al gebeurd is dat er managers in de zorg hun eigen beleid maken en uitvoeren en daarbij niet het beleid van de regering/RIVM volgen. Alex Friedrich in het Universitair ziekenhuis van Groningen bijvoorbeeld.

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
8 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Regels stellen is niet hetzelfde als iets met elkaar afspreken. Zo praat een kleuterjuf. Kiezers zijn volwassen mensen.

Precies en daarom werkt deze aanpak niet.

 

De verkeersregels staan in een wet. En die wordt gehandhaafd met een heel apparaat.

 

Nu hebben we een levensgevaarlijke situatie en dan gaan we een beroep doen op het "gezonde verstand" van mensen ... In Spanje staat op iedere rotonde Guardia Civil die aan jou vraagt wat je buiten doet. Dat willen we niet. Wij vragen aan mensen "kom alleen" en dan kom je met zijn tweeën ... Welk gedeelte van "kom alleen" heb je dan niet begrepen? Een intelligente lockdown vraagt om solidariteit. Wij zijn een samenleving.

 

Het zijn kiezers en het zijn volwassen mensen. Maar je kunt er wel vraagtekens bij zetten of ze handelingsbekwaam zijn. Geef die mensen eens een weekje ruimte om thuis tot bezinning te komen.

 

Ga jij nu wel met zijn tweeën bij een supermarkt naar binnen?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
16 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Ga jij nu wel met zijn tweeën bij een supermarkt naar binnen?

 

Mijn ouders zijn boven de 80. Die stappen 's ochtends vroeg al op de fiets, omdat ze de meute voor willen zijn. Boodschappen doen ze apart, maar ze gaan wel samen op verjaardagsbezoek bij leeftijdsgenoten - in de tuin zitten op afstand. Gisteren heb ik bij hun thuis heerlijk asperges gegeten. We kussen mekaar even niet. Maar gewoon contact laten we ons niet ontzeggen.

 

Je mag gewoon voor jezelf blijven beslissen, rekening houdend met anderen maar niet buigend voor sociale druk. :smiling-face-with-sunglasses:

 

(Zul je de corona overleven en ten onder gaan aan hyperventilatie over het gedrag van anderen...)

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
10 minuten geleden, Prinsenhof zei:

Het zijn kiezers en het zijn volwassen mensen. Maar je kunt er wel vraagtekens bij zetten of ze handelingsbekwaam zijn.

Quote van de jaar.

 

... en mede daarom hebben wij een parlementaire democratie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Je kunt er zelf ook wegblijven op drukke momenten of zelfs helemaal niet gaan en dan is het niet jouw probleem of ergernis.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
1 minuut geleden, TwaBla zei:

Je mag gewoon voor jezelf blijven beslissen, rekening houden met anderen maar niet buigend voor sociale druk.

Rekening houdende met de  eigenzinnige en recalcitrante aard van de Nederlandse bevolking is het gebleven bij een beleefd verzoek en geen opgelegde wet zoals in vele andere landen het geval is. Dat laatste zou hier niet werken of in ieder geval veel minder.  Meer (resultaat) voor minder (wet) dus.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 minuten geleden, TwaBla zei:

Je mag gewoon voor jezelf blijven beslissen, rekening houden met anderen maar niet buigend voor sociale druk. :smiling-face-with-sunglasses:

Dus jij vindt het een acceptabele bijdrage om het corona-probleem op te lossen dat je gewoon met zijn 2-en een supermarkt ingaat terwijl dat niet de bedoeling is.

 

En mijn bijdrage is dat ik een van mijn bedrijven dicht moet houden en dat me dat iedere maand een dik bedrag kost.

 

Kun jij je voorstellen dat ik jouw gedrag dan weinig solidair vindt?

Heb je een probleem? Houd het kort en simpel

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.