Hoe raakt Corona jouw onderneming

Aanbevolen berichten

1 uur terug, pcdesk zei:

De grafiek van faillissementen zal er wel wat anders uitzien.

Wel anders, maar voorlopig niet zoveel anders als in andere jaren.

 

aantal-faillissementen-v.thumb.jpg.2d64afb7e6ec7c752cdf35948775c74f.jpg

aantal-faillissementen-v(1).thumb.jpg.0ded0a6e1030d2b85f598517da7e0b88.jpg

aantal-faillissementen-v(2).thumb.jpg.3cd8c11e59d840dfa1418f69e13cb2bc.jpg

 

bron: CBS

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Op 28-4-2020 om 10:29, TwaBla zei:

Dit is de fase waarin je volop met je klanten en andere stakeholders moet blijven communiceren. Juist als je het zelf ook niet precies weet.

 

Correct en tevens juist. Er blijkt ruim voldoende tijd voor een praatje. En serendipiteit treddt per definitie op waar je het niet verwacht (kortom: degene die ik alleen voor de gezelligheid belde bleek opeens een potentiele klus te hebben).

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
2 uur geleden, pcdesk zei:

Deze en andere grafieken zijn te vinden op:

 

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/grafieken

image.png

 

Sterftecijfers tgv #Corona zijn uiterst onbetrouwbaar omdat veel landen niet getesten niet meetellen. Oversterfte is een een veel betere indicator. Daar is ookeen site voor. http://euromomo.eu/graphs-and-maps

 

 

EXUODWCXsAANiqm.jpg

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
34 minuten geleden, stefanher zei:

Het register van NOW-regeling 1.0 is uit. 

Hierin zie je toch dat er voor miljarden aan hulp is aangevraagd

 

Interessante  lijst, handig ook voor als je een inschatting wilt kunnen maken van de loonkosten van een bedrijf, of van hoeveel gemeenschapsgeld er nu naar de zogenaamde hufterkapitalisten toe is gegaan 

 

Quote

 

BOOKING.COM B.V. AMSTERDAM 44.091.729

BOOKING.COM CUSTOMER SERVICE CENTER (NETHERLANDS) B.V. AMSTERDAM 8.120.910

BOOKING.COM CUSTOMER SERVICE HOLDING B.V. AMSTERDAM 2.101.641

BOOKING.COM HOLDING B.V. AMSTERDAM 56.103

BOOKING.COM INTERNATIONAL B.V. AMSTERDAM 9.101.862

BOOKING.COM INTERNATIONAL SERVICES B.V. AMSTERDAM 775.263

BOOKING.COM IT SERVICES B.V. AMSTERDAM 217.746

 

 

Vergeleken bij de 1.8 miljard belastingkorting die Booking.com al kreeg (en waarmee het bedrijf in 2019 oa 8 miljard aan eigen aandelen kon inkopen), is deze +/- 65 miljoen extra staatssteun natuurlijk een schijntje, maar de aandeelhouder zullen er ongetwijfeld dankbaar voor zijn. 

 

Formeel klopt het allemaal. Moreel hoop ik dat deze hoogmoed voor de val komt.  

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Door corona heeft mijn concurrent hun huurvoertuigen uit de verzekering gehaald en geschorst. Daardoor kreeg ik meer klanten. Voor mij was schorsen niet nodig omdat ik een relatief lage premie betaal. Helaas was de verzekering niet te porren voor een nog wat lagere premie.

 

Door reisbeperkingen wel een annulering gehad. Dat was een fors bedrag wat de klant al had overgemaakt als aanbetaling. Dat heb ik gelijk teruggestort zonder vragen te stellen hoewel de klant het ook wel wilde laten staan om later te gebruiken. Maar geld onnodig lang vasthouden van klanten daar hou ik niet zo van. Later toen de reisbeperking was opgeheven is de klant alsnog komen huren. Fijn om zulke klanten te hebben.

 

Ondertussen heeft m'n werkgever waar ik gewoon in loondienst midden in de lockdown een vast dienstverband aangeboden terwijl hij dat nog lang niet verplicht was. Zijn argument 'ik kijk altijd naar de lange termijn'.

 

Moet zeggen wat ik doe is altijd hard werken en veel service verlenen voor weinig. Dus dan blijf je altijd wel aan het werk.

Link naar reactie
Op 27-2-2020 om 14:25, TwaBla zei:

Wat verwachten jullie voor de komende dagen? Wat doe je nu al?

 

Een echte ondernemer ziet natuurlijk meteen kansen. Ik heb in januari (na de eerste berichten uit China) twee mondkapjes besteld via eBay. Uit China! Die twee arriveerden in de eerste week van maart. Tegelijk met het virus. Had beter domeinen kunnen vastleggen of een container kapjes besteld.

 

Wel interessant om met de kennis van nu nog eens naar de eerste reacties te kijken. Besef dan ook dat een aantal actieve deelnemers van HL bedrijfsmatig kopje onder zijn gegaan. Dat waren er wellicht meer geweest als er geen grootschalige steun was aangeboden.

 

Hoe kijken jullie terug op ruim anderhalf jaar pandemie?

 

Schermafbeelding 2021-10-28 om 14.51.51.png

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
Op 28-10-2021 om 15:02, TwaBla zei:

Ik heb in januari (na de eerste berichten uit China) twee mondkapjes besteld via eBay. Uit China! Die twee arriveerden in de eerste week van maart. Tegelijk met het virus.

 

Of arriveerde het virus letterlijk tegelijk met jouw twee mondkapjes uit China  :thinking-face:  Misschien ben jij dan wel de oorzaak van heel die corona ellende in Nederland :winking-face-with-tongue:

Maar even serieus, ben benieuwd of ik na dinsdag mijn werk nog mag doen...

aangepast door Bob de webbouwer

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.