• 0

Wachttijd zakelijke rekening

Hallo allen,

 

Vandaag heb ik contact gehad met de ABN Amro om mijn zakelijke rekening voor de webshop af te sluiten. Nou werd mij verteld dat door de nieuwe regelingen er een extreem lange wachttijd is en ik pas een gesprek kan hebben in oktober. Weet iemand of dit bij alle banken zo lang is?

 

Groet Lex 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Oktober 2020? Ik zou nog eens opnieuw informeren!

 

Waar en hoe heb je geinformeerd en wie heeft jou dit verteld?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Highio Heb contact gehad met het nummer waar mee ik doorverbonden werd (Lijn voor zakelijke rekening aanvragen). Hij vertelde mij dat ik eerst met een specialist moest bellen door de nieuwe regeling en dat daarvoor een extreem lange wachtrij was en oktober de eerste mogelijkheid was. Andere bank is niet echt een optie, omdat ABN Amro ongeveer de enige bank is die een zakelijke rekening aanbiedt voor minderjarigen. Hij vertelde mij dat mijn minderjarigheid niks te maken heeft met de lange wachttijd. Ik zal morgenochtend nog eens opnieuw informeren. Lijkt me niet dat dit gebruikelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Haha, ik zou dan de afspraak maar meteen doorschuiven naar maart 2021, dan kun je gelijk als meerderjarige de rekening openen. :face-screaming-in-fear:

 

Ik vermoed dat het probleem is ontstaan omdat de ABNAMRO strafwerk (om het even in schooltaal te vertalen) van de toezichthouder op de Nederlandse banken heeft gekregen, zij moeten alle rekeninghouders opnieuw screenen om te kijken of er geen boefjes tussen zitten die rekeningen gebruiken voor criminele activiteiten.

ABN AMRO heeft meer dan 5 miljoen rekening houders, naast die extra controles zijn dus ook de aanvraag procedures aangescherpt en zal dat nu deels handmatig gebeuren (zo schat ik in) omdat de systemen van ABN AMRO nog niet zijn aangepast om de nieuwe strenge procedures geautomatiseerd uit te voeren..  dat kan zo ongeveer de enige reden zijn waarom de wachttijd van 1-3 weken oploopt tot 8 maanden of langer..

 

Nog een keer proberen kan nooit kwaad soms ziet een andere medewerker net wel nog een andere optie waar medewerker 1 niet meteen aan gedacht heeft.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Op https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/producten/betalen/betaalrekeningen/mkb/zakelijke-rekening-openen.html

onder "Hoe werkt de aanvraag?" staat
 

Quote
  • Goedkeuring: Voordat u gebruik kunt maken van de rekening, moet de aanvraag door ABN AMRO goedgekeurd worden.
  • Soms vragen we nog om aanvullende informatie, voordat wij uw rekening kunnen openen. Als u bijvoorbeeld nog geen privérekening bij ABN AMRO heeft of als uw bedrijf meerdere vertegenwoordigers heeft, dan komt onze partner AMP nog bij u (en bij eventuele andere eigenaren) langs om een kopie van uw legitimatiebewijs te maken en het contract te laten ondertekenen.

Zit de vertraging dan bij de partner AMP?

 

Ander leesvoer;

https://www.abnamro.nl/nl/images/Content/OneShop/000_Generiek/PDF/PdfOS_basis_voor_ondernemen_voorwaarden.pdf

Onderdeel: "Artikel 7 - Informatie over u en uw vertegenwoordiger"

 

Volgens deze site is het maximaal een week: https://www.zakelijkbankieren.nl/zakelijke-rekening-aanvragen/

Plus een overzicht van andere wachttijden (wellicht handig voor je)

Quote

ABN AMRO

Bij deze bank kan het aanvragen van een zakelijke bankrekening gewoon online.

  • Als je nog geen persoonlijke betaalrekening hebt bij ABN AMRO dan wordt eerst jouw identiteit gecontroleerd. ABN AMRO’s partner AMP Logistics komt langs bij jou op locatie voor identificatie. Je opent binnen 7 werkdagen een rekening.
  • Ben je al klant bij de bank, bijvoorbeeld met een persoonlijke rekening? Dan kan het al binnen 3 werkdagen.

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 1
6 minuten geleden, Cosara zei:

Afsluiten ... Contracteren of Beëindigen

Nederlands is ook erg verwarrend :face-savoring-food:; als we contracten/overeenkomsten afsluiten dan begint een overeenkomst als we hoofdstukken of zaken afsluiten dan beëindigen we iets. Als we deuren afsluiten dan beschermen we ons tegen buitenstaanders. Als we water tegen willen houden noemen we het een Afsluitdijk.

Link naar reactie
  • 0
Op 1-3-2020 om 12:16, Cosara zei:

Ai ... leesfoutje. :confounded-face:

 

Afsluiten ... Contracteren of Beëindigen

 Ik zat met dezelfde vraag...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.