• 0

Kosten TV-commercials

Beste heren en dames,

 

Ik vroeg me af over tv-commercials wat dat nou ongeveer kost en wat de mogelijkheden zijn. Je bereikt er immers een breed publiek mee en het verkoopt denk ik goed aan klanten door van te voren aan te kondigen: "adverteer nu op onze site want binnenkort zijn we op tv".

 

Ik kan er echter helemaal niks over vinden:

- prijs

- fabricatie commercial

- tijdstippen

- afnamehoeveelheden

etcetc....

 

Iemand die hier meer over weet?

Bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik neem aan dat jij jouw eventuele tv-commercial regionaal wil uitzenden, dit gezien het lokale karakter van metsol (utrecht).

Neem eens contact op met http://www.rtvutrecht.nl/index.php?page=../extrainfo/reclame/stadstvutrecht, daar kan men je een "maatwerk"offerte aanbieden.

Volgens mij zijn ze niet erg duur!

Kennis is beperkt houdbaar als het niet gedeeld wordt en dus de moeite om het te verkrijgen is verspild.

 

www.improval.nl - owner

www.gartner.com - associate

Link naar reactie
  • 0

Heb je misschien wat aan www.kobalt.nl ?

 

En zag laatst bij Talpa tv site een pdf'je met daarin prijzen voor het huren van reclame/zendtijd tussen voetbal wedstrijden door.

 

 

 

Heb ik ook gezien, maar dan een .ppt'tje. Kostte geloof ik +/- 3000 tot 2000 euro per 30 seconden tijdens Nederland-Finland.

Technisch innovator.

Link naar reactie
  • 0

Vuistregel is dat je een miljoen of twee moet uitgeven om breed onder de aandacht te komen. Maar da's voor landelijke campagnes. Je kan ook lokaal iets doen, of dmv local ad-insertion waarbij jouw spotje ingevoegd wordt in reclameblokken die in jouw buurt gezien worden.

 

Bij RTV Utrecht kost uitzending van een commercial van dertig seconden ca duizend euro. Je kan de offerte online laten voorrekenen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je kan ook het Mediafeiten van Carat er even bij opslaan :

 

http://www.carat.nl/

 

Maar weet je wat ? Webwolff vindt het antwoord voor je ! Check : www.tipnl.nl en vindt o.a. :

 

STER Tarieven en die van NET5

------------------------

 

TARIEVEN (STER)

In elk (concern)contract dat u met de Ster overeenkomt staat een netto basisprijs per campagnedoelgroep. Per maand en per inkoopoptie (1 t/m 4) geldt een vastgestelde index die wordt berekend over deze basisprijs. Hiermee zijn de netto kosten per GRP op maandbasis per inkoopoptie eenvoudig uit te rekenen.

Let op: Voor Z@ppelin gelden aparte indices

 

MAANDINDICES 2005

Voor 2005 zijn de volgende maandindices van toepassing:

Maanden Index

Januari 65

Februari 74

Maart 80

April 110

Mei 133

Juni 120

Juli 73

Augustus 73

September 117

Oktober 128

November 124

December 103

 

Inkoopoptie Index

Non prime time doelgroeppakket 82

Non prime time doelgroeppakket plus 87

Prime time doelgroeppakket 102

Prime time doelgroeppakket plus 107

Umfeld doelgroeppakket 110

Umfeld doelgroeppakket plus 115

Specifieke prijsgarantie 120

STAFFEL KORTINGEN

Voor de vijfde inkoopoptie, Specifieke inkoop, gelden de bloktarieven op de dagschema’s. Hierop is een volumekorting van toepassing conform onderstaande tabel:

Vanaf Tot Korting %

25.000 50.000 5,0

50.000 100.000 5,5

100.000 150.000 6,0

150.000 200.000 6,5

200.000 300.000 7,5

300.000 400.000 8,5

400.000 550.000 9,5

550.000 750.000 10,5

750.000 1.000.000 12,0

1.000.000 1.350.000 13,0

1.350.000 1.800.000 14,0

1.800.000 en meer Op aanvraag

 

Deze korting is alleen van toepassing op Specifieke inkoop en eventuele sales promoties en geldt niet voor de inkoopopties 1 t/m 4.

MARKTINDEX

Om flexibiliteit en prijszekerheid te kunnen aanbieden en tegelijkertijd onverwachte vraagontwikkelingen te kunnen ondervangen, introduceert de Ster een marktindex.. De marktindex publiceert de Ster op de Maandkaart en geldt voor de netto prijzen van de opties 1 t/m 4 in het contract van desbetreffende maand. De index kan uiteenlopen van 95 tot en met 105.

 

Alle tarieven worden gepubliceerd op basis van een spotlengte van 30 seconden. Indien de spot langer of korter is gelden de volgende indices:

Spotlengte in sec. Index tov 30 sec.

5 40

10 50

15 60

20 75

25 85

30 100

35 115

40 130

45 145

50 160

55 170

60 180

>60 naar rato 60 sec. spot

 

Rekenvoorbeeld Uitgangspunten: netto basisprijs is € 1.000,-, campagneperiode is maart, inkoopoptie is Umfeld doelgroeppakket plus (3+), marktindex is 100 en spotlengte is 25”.

Het tarief is dan € 1.000,- x 0,80 (maandindex) x 1,15 (inkoopoptie-index) x 1,00 (marktindex) x 0,85 (spotlengte-index) = € 782,-

TOESLAGEN

# Hot Spot: 20%

Voorrang op indelen bij inkoopoptie 4 (Specifieke prijsgarantie) en 5 (Specifieke inkoop).

# Voorkeurspositie: 20%

Alleen inzetbaar bij opties 3+ (Umfeld doelgroeppakket plus), 4 (Specifieke prijsgarantie) en 5 (Specifieke inkoop).

# Actuele Nieuwsspot: 15% met een minimum van € 500,- (in te zetten i.o.m. de Ster)

Last-minute aanleveren van commercial en/of uitzendinstructie.

TARIEVEN ZAPPELIN

De volgende maandindices zijn in 2005 van toepassing:

Maanden Index

Januari 61

Februari 70

Maart 84

April 100

Mei 105

Juni 105

Juli 84

Augustus 94

September 110

Oktober 130

November 146

December 111

 

De volgende inkoopoptie-indices zijn van toepassing.

Inkoopopties Index

Z@ppelin doelgroeppakket 55

Plus-variant 60

 

-----------------------------------------

tariefkaart_net5_oktober.pdf

Link naar reactie
  • 0

goed lezen: "Het tarief is dan € 1.000,- x 0,80 (maandindex) x 1,15 (inkoopoptie-index) x 1,00 (marktindex) x 0,85 (spotlengte-index) = € 782,-"

 

dus euro 782.000,00. Valt buiten ons budget, vermoed ik :D

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Dat is toch echt 782 euro hoor. Daarbij moet dan wel vermeld worden dat die 782 euro echt het allervoordeligste is. Ik denk dat je normaal gesproken toch wel aan een paar duizend euro minimaal komt. Daarbij moet je dan ook nog eens de kosten van het maken van een spotje bij optellen. 782.000 euro vraagt men nog niet eens voor een spotje in een belangrijke voetbalwedstrijd.

Link naar reactie
  • 0

TV, Radio = massamedia

TV = Massale, snelle introductie van je reclame bij miljoenen. Wordt voor productintroducties nog steeds aanbevolen (voor hen die Nederland willen bereiken en het geld hebben).

 

GRP is een indicatie. Opvallend is hoe snel dit een standaard is geworden. Men praat erover als het kopen van een paar blikken soep. Sterk aan inflatie onderhevig en ondanks herhaalde onderzoeken waaruit blijkt dat mensen reclames niet zien, de lieveling van de reclamewereld. Niet zo gek : TV blijft een zeer sterke impact hebben.

 

Zelf & slim denken (de essentie van de kleinere bedrijven) levert je misschien andere, meer effectieve media-inzet op. Maar het vraagt veel denkwerk van jezelf.

Link naar reactie
  • 0

Dat klopt.

Echter is het zo dat ik een vragenlijst bij 20 klanten heb afgenomen. Als kwalijk punt kwamen daaruit: te weinig naamsbekendheid. Gesuggereerd werd (door enkele klanten) onderzoek te doen naar de mogelijkheden mbt tv reclame (grote massa die je bereikt).

Dus zodoende :)

Link naar reactie
  • 0

Ja, ik begrijp het. Het is zo langzamerhand een wet :

 

Meer Naamsbekendheid = Televisie.

 

Maar zet de kosten voor mijn lol even op een rijtje en ga dan denken of je in een regio als de Stad Utrecht (alles lekker dicht bij elkaar) geen enkele andere manier hebt om jezelf bekend te maken.

 

Denk aan : guerilla. Denk aan : wie zijn mijn klanten - komen ze misschien ergens veel bij elkaar, lezen ze allemaal dezelfde krant, borrelen ze in dezelfde kroeg, blablabla. En denk aan : andere massamedia.

Link naar reactie
  • 0

Gross rating point (GRP): 1 GRP is 1% kijkdichtheid / luisterdichtheid binnen een bepaalde doelgroep. Deze term wordt gebruikt als je spreekt over kijk- of luisterdichtheden van commercials, ongeacht de lengte van de commercial en de omvang van de doelgroep. Hoeveel kijkers of luisteraars 1 GRP vertegenwoordigt, hangt af van de omvang van de doelgroep in de populatie. Het totaal aantal GRP's dat een reclamecampagne behaalt, is gelijk aan het brutobereik.

 

 

Het gaat er niet om wat je bent, maar om wie je bent...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.