• 0

zzp Concurrentiebeding- Waar te vinden?

Beste, 

 

Ik zit eraan te denken om een vriendin van mij voor opdrachten in te schakelen. Echter wil ik van te voren alles goed vastleggen, zodat ze er uiteindelijk niet met mijn klanten vandaar kan gaan. 

 

Ik heb al op het internet gezocht naar een concurrentiebeding voor zepers. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar heb je het voorbeeld vandaan?

 

Mijn dank is groot!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Er valt meer vast te leggen bij een samenwerking/overeenkomst van opdracht dan alleen een concurrentiebeding en/of relatiebeding.

Denk aan looptijd, opzegtermijn, wanneer kun je ontbinden, betalingsafspraken, voldoen aan de eisen van de belastingdienst ter vermijding van fiscale gevolgen, geheimhouding, intellectuele eigendom, boeteclausules,  schade, aansprakelijkheid, verzekeringen, wat te doen bij geschillen, bevoegde rechter in welk arrondissement etc. etc.

Ga niet aanmodderen, schakel een contractenrecht jurist in.

aangepast door UwJurist
typefout

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
6 uur geleden, Jaap B zei:

Uit ervaring: huur iemand anders in. Als vriendin opdracht verprutst of er toch met klant vandoor gaat is vriendschap ook voorbij

 

35 minuten geleden, Richard Theuws zei:

100 keer dit inderdaad. 

 

Ik denk dat het belangrijkste is dat de vriendin niet wordt ingeschakeld omdat ze een vriendin is (of dat men hulp wil bieden uit vriendschap) maar omdat ze haar werk verstaat.

Daarbij komt kijken dat als je een uitspraak doet als "zodat ze er uiteindelijk niet met mijn klanten vandoor kan gaan" het niet specifiek voor de vriendin moet zijn maar voor al je zakelijke samenwerkingsverbanden. In mijn ogen kijk je dan met een heldere blik naar de situatie (wat bij vriendschappen nog wel eens troebel wil zijn).

 

 

Maar wat is er mis om een tijdje proef te draaien? Begin met 1 of 2 simpele klussen en heb daar, na afloop, een gesprek over. Misschien is de vriendin wel een betere vriendin dan een zakenrelatie of denkt ze dat juist van jou...

 

 

4 uur geleden, UwJurist zei:

Er valt meer vast te leggen bij een samenwerking/overeenkomst van opdracht dan alleen een concurrentiebeding en/of relatiebeding.

Uit nieuwsgierigheid; Wat als twee ZZP'ers willen proefdraaien met elkaar (met als doel een langdurigere samenwerking aan te gaan).
"De tegenhanger van de proeftijd voor werknemers."
Hoe zou zo'n overeenkomst er dan uitzien?

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
Op 28-2-2020 om 15:37, MrHTTP zei:

Uit nieuwsgierigheid; Wat als twee ZZP'ers willen proefdraaien met elkaar (met als doel een langdurigere samenwerking aan te gaan).

"De tegenhanger van de proeftijd voor werknemers."
Hoe zou zo'n overeenkomst er dan uitzien?


Dat kan je op diverse manieren verwoorden. Bijvoorbeeld als volgt.

Gedurende de eerste 6 (of ander aantal) maanden evalueren partijen de samenwerking maandelijks (of bijv. tweewekelijks). In deze periode kan iedere partij de overeenkomst opzeggen met een opzegtermijn van 14 dagen (in afwijking van de opzegtermijn genoemd in artikel ...).

Of nog simpeler: je sluit de overeenkomst initieel af voor een kortere periode. Dus bijv. een half jaar in plaats van een jaar. Al dan niet aangevuld met een stilzwijgende verlenging.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 128 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.