• 0

Nieuwe webshop in meubelen

Omschrijving van je concept:

Sinds november jongstleden ben ik druk met www.tooninterieur.nl, een webshop waar we ons eigen gemaakte meubels verkopen. Momenteel zitten we op zo'n 30 - 60 bezoekers per dag en ja ik weet dat is niet spectaculair. Echter blijven de sales helaas een beetje uit. 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wat hebben we tot op heden geprobeerd;
- Gespeeld met design (kleur, fonts, fotos etc)
- Advertenties via adwords,facebook,instagram (maar zoals vaker genoemd hier is adwords nog een drempel te ver ivm investering).
- Actieve instagram 
- Gespeeld met teksten (hoeveelheid/keywords etc)
- Volledig 100% mobiel geoptimaliseerd 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Bezoekers aantallen zij we dus enig sinds tevreden mee, echter de sales niet, 2 weken na begin hadden we hoogtepunt echter daarna is het uit gebleven. 

Zouden jullie willen kijken/meedenken, ben erg benieuwd naar tips/feedback/kritiek!

Gaat dus om de website www.tooninterieur.nl

- op basis van woocommerce
- pagespeed zit tussen 80/100
- rich snippets zijn aanwezig
- 3 betaalmethode

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het verschil met andere partijen is dat de meubels op maat worden gemaakt en volledig zelf in te vullen zijn wat betreft eisen.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback omtrent;

- look en feel

- gebruiksvriendelijkheid

- prijzen/assortiment

 

En wellicht kunnen jullie meedenken om hier meer uit te halen!

 

Alvast bedankt!

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 3
(aangepast)
23 uur geleden, ToonInterieur zei:

@MrHTTPHeb je een instagram account wat een absoluut voorbeeld is juist gebruik/inzet van instagram voor een  bedrijf?

Het juiste gebruik van Instagram en andere social media is het toepassen van een (bredere) marketing strategie op basis van klantenkennis en meetresultaten.
De vraag of ik voorbeelden heb vind ik raar. Dan heb je mijn punt, volgens mij, niet goed begrepen.
In je reactie zeg je dat je nog nooit je doelgroep geanalyseerd hebt. Is er wel kennis in huis om een gedegen marketing strategie op te zetten? Laat me raden; Tot nu toe is alles (zoals groei) organisch "goed" gegaan, het begint nu te stagneren en je komt hier voor inspiratie?

 

Nog een paar dingen die ik wil meegeven;

1)  Zorg dat er iemand binnen het bedrijf wat serieuze marketing kennis vergaard, bijvoorbeeld via een e-learning platform; https://www.lynda.com/Marketing-tutorials/Marketing-Foundations/2817190-2.html

Begin bij de basis... Leer de essentie van de methodieken!

Meten, analyseren, concluderen en reageren! En dat dan op REPEAT.

 

2) Doe onderzoek naar je internet verkeer (analytics), klantenbestand en je Instagram-clout. (en andere social media waar je actief bent, maar begin bij het platform met de meeste potentie - wederom op basis van wat onderzoek)

Kijkend naar je Instagram, de likes, de mensen die reageren, hun accounts, etc. Het is een schat aan informatie over wie er geïnteresseerd is in je en met wie je zakelijk kan samenwerken om een win-win situatie te creëren.

 

3)

Ik kwam ook dit tegen bij een Instagram post;

Quote

GEZOCHT: bedrijven, kleine ondernemers, doehetzelf’er, creatievelingen die gave items verkopen (willen verkopen) die binnen de stijl van Toon Interieur past. Vanaf volgende week gaan we op velen verzoeken van onze klanten ook woonaccessoires aanbieden. We vinden het gaaf om ook de lokale ondernemer, creatieveling en de doehetzelf’er de kans te geven om op deze wijze mooie producten aan te bieden. Net zoals wij zelf vinden we het vooral leuk als het handgemaakte (van goede kwaliteit) items zijn. Verkoop en/of maak je bijvoorbeeld verlichting, wand decoratie, servies of andere woon items? Laat het ons gerust weten!

Zijn jullie een sociale instelling? :smiling-face-with-sunglasses: De enige reden dat je dit wilt doen is toch vanwege kruisbestuiving tussen merken en doelgroepen om je sales te verhogen?! Sowieso is het flink verstopt en qua targeting ook een beetje raar.

Hier is meer uit te halen!

Voorbeeld: Produceer, met producten van 3 ondernemers (die elkaar kunnen versterken), een interieurfotoshoot en gebruik ieder die foto's op Instagram/social media. Plaats ze gecontroleerd (qua timing) in een bepaalde periode,  stem af qua teksten (benoem de producten en verwijs naar elkaar).

 

Wat jullie doen heeft een naam; ad hoc marketing*. Daar moet je vanaf. "de beste Instagram pagina" kan ik je niet laten zien want de kracht zit in de achterliggende strategie. Zonder methodisch werken zit er een limiet aan je resultaten.

 

* Hoewel het een hevig geoptimaliseerde sales-pagina is lijkt mij de boodschap heel passend;
https://www.handsonsocialmedia.nl/ad-hoc-marketing-geeft-ad-hoc-inkomen/

 

aangepast door MrHTTP
toevoeging, taal
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, ToonInterieur zei:

En wellicht kunnen jullie meedenken om hier meer uit te halen!

Aangezien je web site er erg goed uitziet en je aangeeft veel (technische) aspecten al geoptimaliseerd te hebben zou het zomaar kunnen zijn dat jij je klanten nog niet zo goed kent. De volgende stappen zijn dan niet gericht op "de juiste kleur van de button" maar welke type klant willen we hier bedienen. (hoe spelen we in op de customer journey*1).

Heb je bijvoorbeeld personas kunnen identificeren onder je klanten en die doelbewust proberen te bereiken?
Kun je daar wat meer over vertellen?
Zo heb ik een alleenstaande tante van 60 jaar die, als het even kan, om het jaar haar inrichting vernieuwd. Ook ken ik een stel in de dertig met jonge kinderen waarvan de vrouw graag bezig is in het huis (klussen en inrichten). Twee verschillende personas die je op verschillende manieren moet bereiken. Welke kanalen kun je inzetten om ze te bereiken?

Misschien een cliché maar focussen op vrouwen lijkt me een must voor de conversie.
In dat opzicht mogen de sfeerfoto's (ik zag er zosnel alleen twee op de homepage) wel wat prominenter aanwezig zijn op de web site. Je wilt toch wel zien hoe het eruit ziet in een "echte" woonruimte. Daarnaast zou ik het aanbod omschrijven als strak, modern, landelijk, degelijk, praktisch met een tikkeltje stoer. Iets wat volgens mij mannen meer aantrekt..?! Voordat ik teveel in aannames doorga lijkt het me belangrijk voor jouw business om van dit soort zaken een beeld te krijgen zodat je strategischer kunt werken met je marketinginspanningen. Werk in stapjes, meet wat je wilt weten om je strategie te valideren, borduur verder op je verworven kennis etc. etc.

Al eens geadverteerd in de VTwonen?
https://www.vtwonen.nl/adverteren/
Al eens nagedacht om YouTuber, Instagrammers, bloggers die veel met interieur/styling doen in te zetten? (Samenwerking, promo-post of affiliatedeal)

Al eens nagedacht om al dat ambachtswerk van jullie op YouTube te zetten?
Is er een samenwerking op de zetten met stylisten, die wat commissie kunnen krijgen?

 

*1 https://nl.wikipedia.org/wiki/Klantreis

 

TOEVOEGING:

Dit bedoel ik met YouTube slim inzetten met je skills.

5.373.723 weergaven

 

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

De content marketing en SEO van de webshop is nog heel magertjes natuurlijk.

 

De teksten op categorieën en producten zijn te kort.

 

Van welke houtsoort worden jullie meubelpanelen gemaakt? Hout is een natuurproduct en op dit punt ontbreekt m.i. cruciale informatie.

 

Ik zie zo snel dat er iets merkwaardigs is met het vestigingsadres in KvK en op de website. Gieten vs Groningen en dat is slecht voor vertrouwen. Ik zie alleen een 06-nummer en geen avond-, zaterdag- of weekendopening.

 

Wat jullie snel zou kunnen helpen om een eerste stap te maken is Marktplaats Zakelijk.

 

Gratis bezorging vanaf 200 EURO en 15 dagen levertijd zijn volgens mij niet jullie unique selling points. Tenminste, zo wordt dat niet door vluchtige bezoekers ervaren. Of het zou dus in combinatie met maatwerkproductie gezien moeten worden, maar dan zou je dus meer op persoonlijk klantcontact moeten inzetten. De topictitel had hier dus ook al maatwerk naar klantwens moeten bevatten!

 

Wrap de gele bus in witzwarte huisstijl.

 

Misschien mag je wel wat gelabelde producten plaatsen bij een Drents/Groningse horeca-ondernemer met gasten uit het het hele land! In dezelfde gedachte zou ik mijn HL-profiel ook invullen met nadruk op eigen maatwerkproductie met vermelden (tonen) van de hardlopende voorbeeldproducten.

 

Ik denk dat het allemaal met iets meer bravoure of bluf en met minder eerlijkheid zou mogen. De 'tone of voice' is nu iets te voorzichtig voor stoere, robuuste, industriële maatwerkproducten die via internet aangeboden worden.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, ToonInterieur zei:

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het verschil met andere partijen is dat de meubels op maat worden gemaakt en volledig zelf in te vullen zijn wat betreft eisen.

 

 

Ik mis dit echt heel erg op je site; staat meer tussen neus en lippen vermeld dan dat je er je speerpunt van maakt, hoewel je het zelf omschrijft als je USP.

 

Ook zag ik nog een contentfoutje dat verwijst naar jullie vorige site (denk ik). 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
1 uur terug, DaMedia zei:

Ik zat toch op Toon interieur? Of besteden jullie dit uit?

Volgens de KvK zijn er meerdere handelsnamen (lees; online kanalen)
Die zijn overigens allemaal offline...
Toon Interieur | ombouwkast.nl | werkplaatsgieten.nl | pakketbussen.nl | Steigerhoutland.nl | Meubel2

 

16 uur geleden, Highio zei:

Van welke houtsoort worden jullie meubelpanelen gemaakt? Hout is een natuurproduct en op dit punt ontbreekt m.i. cruciale informatie.

https://www.tooninterieur.nl/onderhoud-tips/

Informatie is er wel...

 

16 uur geleden, Highio zei:

Ik zie zo snel dat er iets merkwaardigs is met het vestigingsadres in KvK en op de website. Gieten vs Groningen en dat is slecht voor vertrouwen. Ik zie alleen een 06-nummer en geen avond-, zaterdag- of weekendopening.

Je ziet dat ze ergens anders wonen dan werken en in het weekend vrij hebben? Schokkend hoor!
 

16 uur geleden, Highio zei:

Wrap de gele bus in witzwarte huisstijl.

Steek dat geld in iets anders alsjeblieft, misschien iets voor later.

 

Via Over ons;

Quote

Toon Interieurl is in 2019 bedacht en uitgevoerd door Dominique (33) en Anthony (29) van Oostveen. Samen vervullen ze de bedrijfsactiviteiten op het eigen gebied. Waar Anthony druk bezig is met het ontwerpen en bouwen van meubelen is Dominique actief op het gebied van het bouwen en onderhouden van de website en de marketing activiteiten. Uiteraard ondersteunen ze elkaar in elkaars vakgebied.

Een hele hoop marketing aspecten op de web site zijn goed of goed ingestoken maar missen dat laatste stukje waardoor het kloppend wordt. Wat ik daarmee bedoel is alsof je tientallen artikelen hebt gelezen in de trant van "10 marketing tips for your site", "The basics of an Instagram page" etc (maar waar is de cohesie?!). Je hebt nu een aardige basis die je moet gaan finetunen. Dat finetunen moet op basis van je klantenprofiel en feitelijk gebruik van de web site.

Je hebt nu vast een hele checklist aan marketing activiteiten afgewerkt maar nu komt het aan op echte marketingkennis en strategie.

 

Als ik bijv. kijk naar de Instagram page dan zie ik veel foto's van producten en 1 foto van het Bowling team. Alles in dezelfde soort kleurstelling en belichting en geen gezichten. Net als de web site komt het allemaal heel gelikt over maar het heeft ook iets afstandelijk.

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0

MrHTTP het zijn maar verbeteropties voor topic starter hoor...

 

Materiaalinformatie is zeer relevant, ook op productpagina's en in het hoofdmenu.

Locatie-informatie wisselt nu per commerciële uiting of platform.

Wrappen of een goedkope sticker kan natuurlijk ook. Bezorg- en installatiebus lijkt me een rijdend reclamebord of visitekaartje.

 

Informatie, vertrouwen en herkenning kunnen beter. Dat is het punt wat gemaakt mag worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
17 minuten geleden, Highio zei:

MrHTTP het zijn maar verbeteropties voor topic starter hoor...

Uhuh, je hebt zeker goede tips. Degene die ik aanhaalde vond ik wat minder in dit geval, vandaar mijn reactie erop.
Lijkt me alleen maar goed voor TS om meerdere geluiden te horen.

 

18 minuten geleden, Highio zei:

Materiaalinformatie is zeer relevant, ook op productpagina's en in het hoofdmenu.

Locatie-informatie wisselt nu per commerciële uiting of platform.

Eens, de cohesie (waar ik ook over spreek) is het probleem. Het moet wat beter rijmen met elkaar.

 

20 minuten geleden, Highio zei:

Wrappen of een goedkope sticker kan natuurlijk ook. Bezorg- en installatiebus lijkt me een rijdend reclamebord of visitekaartje.

Als je een bagger conversie hebt op je site (waar je het toch het meest van moet hebben of zou willen hebben) dan ga je toch niet zomaar een bus beplakken voor 3000/4000 euro? Kijkend naar de situatie vind ik dat nogal een vergezocht advies.

Link naar reactie
  • 0

Het aantal websitebezoekers is nu nog beperkt, maar als deze al een koopintentie hebben, dan zou de conversie best relatief hoog kunnen zijn.

 

Afhankelijk van budget zou ik toch wat aan naamsbekendheid proberen te doen.

 

Lopen jullie al in timmermansoutfit met logo en internetadres rond? Vast telefoonnummer met lokaal Gronings 050 netnummer is ook nog het overwegen waard.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
38 minuten geleden, Richard Theuws zei:

Als je ze op YouTube zet met goede beschrijvingen (en links) zou het ook nog extra traffic naar je site kunnen trekken.

Traffic naar de site is heel de rede waarom ze een YouTube kanaal zouden moeten hebben.
Denk aan; "Hoe jouw Toon Interieur tafel wordt gemaakt!" of een eye catcher maken zoals in de gedeelde YouTube video hierboven. De gedeelde video is ook iets wat viraal goed werkt op YouTube. Je kunt dan een periode trending worden (landelijk in Nederland, maar ook wereldwijd afhankelijk van je content). Het bereik wat je daarmee krijgt is anders onbetaalbaar.

Je kunt uiteraard ook door de video heen of aan begin/eind aan passende zelfpromotie doen,
hoeft niet alleen in beschrijvingen met linkjes.

Als ik weer even inhaak op de huidige Instagram pagina: Het blijft voor mij aanvoelen alsof iemand zei "We moeten een Instagram pagina hebben!" i.p.v. "Ons publiek zit op Instagram en zo kunnen we ze beter aanspreken!". YouTube en Instagram en alle andere meuk zijn voor bedrijven verkoopkanalen. Verkoopkanalen met hun eigen cultuur, publiek, eigenschappen etc. Daar speel je als bedrijf op in om je klanten te bereiken. Wanneer je het erbij doet omdat het moet of je gaat op YouTube een ondoordachte promovideo dumpen dan levert het je niets op!

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, MrHTTP zei:

Als ik weer even inhaak op de huidige Instagram pagina: Het blijft voor mij aanvoelen alsof iemand zei "We moeten een Instagram pagina hebben!" i.p.v. "Ons publiek zit op Instagram en zo kunnen we ze beter aanspreken!".

 

100 keer dit. Een maat van me kreeg ook dat advies. Hij is een MACHINEBOUWER. De enigen die dat gaan volgen zijn de mensen die jou iets willen verkopen.

 

14 minuten geleden, MrHTTP zei:

Traffic naar je site is heel de reden waarom ze een YouTube kanaal zouden moeten hebben.

 

Ik heb een aantal jaar geleden instructiefilmpjes voor onze buttonmachines op YouTube gezet, de brachten ongeveer de helft van het traffic binnen. Ondertussen hebben we die webshop niet meer en helaas heeft de nieuwe eigenaar de oude filmpjes verwijderd, maar het werkt nog steeds prima.

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

Link naar reactie
  • 0
20 hours ago, MrHTTP said:

Aangezien je web site er erg goed uitziet en je aangeeft veel (technische) aspecten al geoptimaliseerd te hebben z..


Bedankt voor je feedback! Een profiel schetsen betreffende doelgroep is inderdaad nog iets wat wij niet hebben gedaan! Daarnaast bedankt voor de tips omtrent marketing, liggen dus nog wat zaken die wij kunnen gaan oppakken. 

 

20 hours ago, Highio said:

De content marketing en SEO van de webshop is nog heel magertjes natuurlijk...

 

Bedankt voor de constructieve feedback, we gaan zeker naar de SEO en USPS kijken om deze beter te verwoorden

 

5 hours ago, Richard Theuws said:

 

Ik mis dit echt heel erg op je site; staat meer tussen neus en lippen vermeld...

 

Bedankt voor het meedenken en je feedback!

 

1 hour ago, Ward van der Put said:

 

Performance kan (moet) beter.

 

Uit de netwerklatentie kun je afleiden dat hosting bij Strato vanuit Duitsland niet ideaal is.

 

image.thumb.png.f842cbf9a0afe159c1e5bc251d5994b5.png

 

Bedankt voor je feedback! Zeker nog een aandachtspuntje inderdaad.

 

1 hour ago, MrHTTP said:

Als ik weer even inhaak op de huidige Instagram pagina: Het blijft voor mij aanvoelen alsof iemand zei "We moeten een Instagram pagina hebben!" i.p.v. "Ons publiek zit op Instagram en zo kunnen we ze beter aanspreken!". YouTube en Instagram en alle andere meuk zijn voor bedrijven verkoopkanalen. Verkoopkanalen met hun eigen cultuur, publiek, eigenschappen etc. Daar speel je als bedrijf op in om je klanten te bereiken. Wanneer je het erbij doet omdat het moet of je gaat op YouTube een ondoordachte promovideo dumpen dan levert het je niets op!

 

MrHTTPHeb je een instagram account wat een absoluut voorbeeld is juist gebruik/inzet van instagram voor een  bedrijf?

 

Dank!

 

Allen alvast bedankt en blijf vooral reageren, dit zijn precies de zaken waar wij naar opzoek zijn en mee aan de slag gaan! 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

'Offerte zakelijk' en 'offerte particulier'of algemeen 'offerte aanvragen' zouden ook niet misstaan. Nu is de call-to-action matig onder 'maatwerk' aanwezig.

 

Verbeteroptie hoofdmenu: Tafels - kasten - banken i.p.v. metaal.

 

De brandhout houders met twee plankjes erop al dan niet met een halveplanks lijst eromheen zouden ook direct bijzettafel of kruk zijn met 20 of 30 EURO meer omzet per stuk.

 

De lampen of kaarsenplanken (dienbladen) productgroep is nog leeg.

Zoekfunctie?

 

Groet,

 

Highio

tafels-kasten-banken.jpg

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

"2 weken na begin hadden we hoogtepunt echter daarna is het uit gebleven.", schrijf je.

 

Heb je dan in die 2 weken iets veranderd aan je website? Zo ja, terug naar de vorige situatie keren.

 

Mij lijkt het vooral dat je nogal veel tegelijk wil doen, zonder dat je eigenlijk weet wat voor welk effect gaat zorgen.

 

"Sinds november jongstleden ben ik druk met www.tooninterieur.nl, een webshop waar we ons eigen gemaakte meubels verkopen.", schrijf je ook.

 

Dit is jouw homepagina zoals gezien op de meeste computers:

 

toon.thumb.JPG.ec0dcf09ffca2bf3876dcc3e8e2eea9e.JPG

 

En blijkt hieruit dat je de meubels zelf hebt gemaakt?

 

Terwijl dat wel je USP is....

 

Ah, nog eens gekeken en het staat er wel op. Aan de recht onderkant. Een blindspot dus.

 

Wees maar gerust dat ook andere mensen het niet zouden opmerken.

 

aangepast door ** Edwin **

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Mooie, simpele en gebruiksvriendelijke website.

  • Mooie productfoto's
  • Prima laadtijd
  • Gebruiksvriendelijk bestelproces

Zou met iets lichtere (opvallendere) kleuren werken. Zeker bij de "winkelwagentje" knop.

 

Denk dat het probleem vooral 'relevante' bezoekers is. Met Google Ads (Adwords) krijg je de meest relevante bezoekers. Weet dat Instagram, Facebook en Pinterest voor meubels ook goed werken, maar dit zijn vaak oriënterende gebruikers. Bezoeker vanuit Google Ads zijn vaak echt opzoek naar een product en sneller geneigd tot een aankoop.

 

Misschien toch het overwegen waard ;)

 

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.