• 0

Niet eens met overeenkomst van opdracht van intermediair

(aangepast)

Beste,

 

Ik heb een nieuwe opdracht voor 1 jaar. E.a. ging heel snel en voortvarend.

Nu komt de intermediair met een overeenkomst van opdracht, ik heb dit nooit eerder mee gemaakt. Na deze zorgvuldig te hebben gelezen kan ik mij niet vinden in een aantal punten. Ook word verwezen naar bijlages die ik niet ontvangen heb. 

Zie onderstaand

 

1. De Deelovereenkomsten worden aangegaan voor bepaalde duur.

2. Tussentijdse opzegging door Opdrachtnemer is niet mogelijk tenzij in de deelovereenkomst anders wordt overeengekomen.

3. Opdrachtgever mag een deelovereenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder daardoor jegens Opdrachtnemer schadeplichtig te zijn, indien: a) de Deskundige en/of Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet(en) bij de nakoming van haar verplichtingen uit de Raamovereenkomst/Deelovereenkomst, nadat hem/haar schriftelijk een redelijke termijn is gegund om alsnog zijn/haar prestaties na te komen; b) de Client/Eindklant de deelovereenkomst beëindigt;

 

Er kan eenzijdig worden opgezegd, ik moet voor deze opdracht op voorhand al wat zaken regelen waarbij kosten komen kijken. (huisvesting) Voor mij is de intermediair de opdrachtgever en niet de eindklant.  

Verder bleek tijdens het intake gesprek dat er veel gereisd moet worden. Ik heb aangegeven aan de intermediair dat alles boven 1 uur reistijd word gedeclareerd. De intermediair heeft aangegeven dat ik dit zelf maar met de eindklant moet afstemmen. 

In mijn uurprijs heb ik gerekend naar 40 uur per week, de eindklant werkt er echter maar 36 volgens de cao, mijn inziens hoef ik mij hier niet aan te conformeren aangezien ik zzpér ben.  

 

Nu wil de intermediair niet verder gaan voordat ik dit document heb ondertekend, dit terwijl de eindklant al akkoord is dat ik het project kan beginnen.

 

Mvg,

 

Peter

 

 

aangepast door Richard Theuws
topictitel aangepast; all caps verwijderd en verduidelijkt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
22 minuten geleden, Richard Theuws zei:

Tja, daar zul je toch met jouw opdrachtgever uit moeten komen. 

Tsja ...Wie is hier de opdrachtgever ?
 

De gegeven informatie laat al genoeg tegenstrijdige beperkingen zien om te besluiten dat de prullenbak de beste bestemming is.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Welkom op HL 

 

De overeenkomst met de intermediair schurkt m.i. nogal tegen een arbeidsovereenkomst aan, waardoor jij werknemer wordt i.p.v. opdrachtnemer. (Met fiscale consequenties voor de intermediair)

 

Het ontbreken van bijlagen waar wel naar verwezen wordt, alsmede het doorverwijzen naar eindklant om bepaalde zaken mee af te stemmen, komt op mij ook zéér onprofessioneel over. 

 

Mijn advies is onderzoeken hoe je die intermediair kunt passeren en direct met de eindklant in gesprek kunt gaan of het advies van Cosara opvolgen...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Intermediair passeren gaat niet, is via aanbesteding gegaan.  Maar ik ga dit niet tekenen, staat ook een concurrentie beding in wat kant nog wal raakt.

Ze geven wel aan dat het allemaal standaard is en niet zo moet worden gelezen, maar zet het er dan niet in.

 

Onderstaand de reactie.

"Verder kan er geen opzegtermijn worden opgenomen voor de deelovereenkomst, omdat dat bij de de opdrachtgever ook niet kan. Met de klant kan wel afgestemd worden."

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, holadieezzp zei:

Ze geven wel aan dat het allemaal standaard is en niet zo moet worden gelezen, maar zet het er dan niet in.

Verre van standaard ... Waarschijnlijk het resultaat van onoordeelkundig knip en plakwerk.

 

13 minuten geleden, holadieezzp zei:

Onderstaand de reactie.

"Verder kan er geen opzegtermijn worden opgenomen voor de deelovereenkomst, omdat dat bij de de opdrachtgever ook niet kan. Met de klant kan wel afgestemd worden."

Onzinnige passage ... 

 

Wie is de opdrachtgever, wie is de klant en wat kan er worden afgestemd ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je een vraag, wil je je hart luchten, wat is het?

 

Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

 

Punt 2 is wettelijk zo geregeld, het is mij niet duidelijk waarom dit ook nog eens zo in de overeenkomst moet worden opgenomen (BW 7, artikel 408).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, holadieezzp zei:

Nee ik nog niet gestart, maar wel toegezegd dat ik volgende week moet starten.

 

Ik vind niet dat IK moet onderhandelen met de eind klant, daar heb ik de "tussen" partij voor lijkt mij. Zij verdienen er ook genoeg aan.

Je zult aan een van partijen toch je wensen kenbaar moeten maken, dus wat maakt dit uit?

 

Voor de rest is alles wat genoemd wordt simpelweg onderhandelbaar. Dat heet contractsvrijheid. Teken niets waaraan je niet wil vastzitten, enkel omdat men aangeeft dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb nooit eerder met een overeenkomst gewerkt en dit voelt ook niet fijn.

 

Artikel 408

1.

De opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen. (oke prima, maar dit zegt niets over te kosten die in heb gemaakt, stel ik huur een woning voor 6 maanden en na 2 maanden stopt de opdracht dan zit ik wel met een hoop kosten.)

2.

De opdrachtnemer die de overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, kan, behoudens gewichtige redenen, de overeenkomst slechts opzeggen, indien zij voor onbepaalde duur geldt en niet door volbrenging eindigt.

 

Dus indien er een eind datum in de overeenkomst staat in bovenstaand niet van toepassing

 

3.

Een natuurlijk persoon die een opdracht heeft verstrekt anders dan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is, onverminderd artikel 406, ter zake van een opzegging geen schadevergoeding verschuldigd.

 

Aangezien ik als ondernemer handel is er dus wel schadevergoeding verschuldigd indien de opdracht eerder stopt?

 

Mvg,

 

Peter

aangepast door holadieezzp
type fout
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, holadieezzp zei:

Ik heb nooit eerder met een overeenkomst gewerkt en dit voelt ook niet fijn.

Je zal zelf toch ook wel voorwaarden en wensen hebben ... dus waarom niet de eigen overeenkomst van opdracht op tafel leggen ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, holadieezzp zei:

Zou kunnen maar ze hebben aan gegeven daar niet mee akkoord te gaan.

Dan blijft over ... Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Quote

Dan blijft over ... Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

Wanneer er nog werk gedaan moet worden heeft TS een machtspositie. Zodra de intermediair moet gaan betalen kan die daar moeilijk mee doen.

Nb. de opmerking dat iets een standaard bepaling is, is vaak een drogreden. Ik heb ook wel eens gewerkt voor een intermediair die in de overeenkomst had staan dat ik m'n boekhouding door een onafhankelijk accountant moest laten controleren. Die bepaling heb ik doorgestreept met paraaf voordat ik de getekende overeenkomst terugstuurde. Verder nooit meer wat van gehoord...

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, holadieezzp zei:

Zou kunnen maar ze hebben aan gegeven daar niet mee akkoord te gaan.

Jij meldt je hier met een probleem dat je hebt met een aantal condities in een contract. Je krijgt hier gratis advies en je bepaalt zelf wat je daarmee doet, maar alle reacties wijzen erop dat deze overeenkomst rammelt en dat dit geen goede basis biedt...

 

Een mogelijkheid is zelf op deze werkzaamheden van toepassing verklaarde leveringsvoorwaarden te hanteren...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga idd mij eigen voorwaarden opsturen, ze hanteren nl. ook een betalingstermijn van 45 dagen. Als ik 3% inlever word het 30 dagen!

 

De eind klant vandaag maar zelf gebeld dat ik niet kom, deze was behoorlijk laaiend. Zeker ook gezien het tarief, ik heb met veel wurgen en hangen 65.00 euro kunnen krijgen blijkt dat de intermediair er 135 krijgt.

Bizarre wereld van recruiters!

 

Peter

Link naar reactie
  • 0
52 minuten geleden, holadieezzp zei:

De eind klant vandaag maar zelf gebeld dat ik niet kom, deze was behoorlijk laaiend. Zeker ook gezien het tarief, ik heb met veel wurgen en hangen 65.00 euro kunnen krijgen blijkt dat de intermediair er 135 krijgt.

Bizarre wereld van recruiters!

Intermediair - aanbesteding - eindklant. Klinkt als overheid. En daarmee denkt de overheid spekkoper te zijn en alle ellende overgedragen te hebben naar de Intermediar. Maar netto resultaat is dus dat die 100% premie vangt op het tarief van de zzp-er.

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
  • 0

 

Na veel email dan toch de overige bestanden ontvangen. Het word steeds gekker..

 

Indien de eindklant niet betaald om wat voor een reden dan ook ben ik de pineut... Zij er werkelijk bedrijven/zzpérs die dergelijke overeenkomsten tekenen?

Ook een betaal termijn van 45 dagen na ontvangst van faktuur en/mits eind klant de urenlijst heeft goedgekeurd. 

 

, die voldoen aan de eisen zoals gesteld in dit artikel, worden door ******** binnen de in de

Deelovereenkomst gespecificeerde betaaltermijn, en op voorwaarde van ontvangst van de betaling van

Cliënt/Eindklant, aan Opdrachtnemer betaald

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.