• 0

Niet eens met overeenkomst van opdracht van intermediair

(aangepast)

Beste,

 

Ik heb een nieuwe opdracht voor 1 jaar. E.a. ging heel snel en voortvarend.

Nu komt de intermediair met een overeenkomst van opdracht, ik heb dit nooit eerder mee gemaakt. Na deze zorgvuldig te hebben gelezen kan ik mij niet vinden in een aantal punten. Ook word verwezen naar bijlages die ik niet ontvangen heb. 

Zie onderstaand

 

1. De Deelovereenkomsten worden aangegaan voor bepaalde duur.

2. Tussentijdse opzegging door Opdrachtnemer is niet mogelijk tenzij in de deelovereenkomst anders wordt overeengekomen.

3. Opdrachtgever mag een deelovereenkomst te allen tijde met onmiddellijke ingang beëindigen zonder daardoor jegens Opdrachtnemer schadeplichtig te zijn, indien: a) de Deskundige en/of Opdrachtnemer toerekenbaar tekortschiet(en) bij de nakoming van haar verplichtingen uit de Raamovereenkomst/Deelovereenkomst, nadat hem/haar schriftelijk een redelijke termijn is gegund om alsnog zijn/haar prestaties na te komen; b) de Client/Eindklant de deelovereenkomst beëindigt;

 

Er kan eenzijdig worden opgezegd, ik moet voor deze opdracht op voorhand al wat zaken regelen waarbij kosten komen kijken. (huisvesting) Voor mij is de intermediair de opdrachtgever en niet de eindklant.  

Verder bleek tijdens het intake gesprek dat er veel gereisd moet worden. Ik heb aangegeven aan de intermediair dat alles boven 1 uur reistijd word gedeclareerd. De intermediair heeft aangegeven dat ik dit zelf maar met de eindklant moet afstemmen. 

In mijn uurprijs heb ik gerekend naar 40 uur per week, de eindklant werkt er echter maar 36 volgens de cao, mijn inziens hoef ik mij hier niet aan te conformeren aangezien ik zzpér ben.  

 

Nu wil de intermediair niet verder gaan voordat ik dit document heb ondertekend, dit terwijl de eindklant al akkoord is dat ik het project kan beginnen.

 

Mvg,

 

Peter

 

 

aangepast door Richard Theuws
topictitel aangepast; all caps verwijderd en verduidelijkt
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 4
1 uur terug, holadieezzp zei:

Ik geef toch aan dat ik niet met de eind klant ga onderhandelen!

 

En dat is wat je nu precies wel zou moeten doen, nou ja beter gesteld je moet zijn onderhandelingskracht gebruiken om iets te bereiken bij de intermediair! Je wilt toch niet je onderhandelingsruimte in handen leggen van een loonslaaf die bij een intermediair werkt? die heeft namelijk maar 1 belang, hoe meer marge hoe meer bonus voor hem..

 

Intermediairs zijn door het gekloot van de overheid met VAR en DBA een noodzakelijk kwaad geworden voor een hele grote groep opdrachtgevers, die gewoon niet meer zonder werken. En ik heb ervaren dat de eindklant vaak veel meer voor je wil doen dan een intermediair en nog veel belangrijker, als de eindklant iets vindt en jou wil dan springt de intermediair al in de houding terwijl als ik iets vraag krijg ik de "voor jou tien anderen" houding.

 

In het verhaal dat je hier plaats vind ik alleen de marge tussen jou tarief en tarief voor de eindklant volstrekt onacceptabel en niet in verhouding staan tot de geleverde inspanning door de intermediair. Ze gaan er net zoveel aan verdienen als jij. Voor opdrachten van een jaar is, naar mijn ervaring, een marge van 15% redelijk, alleen bij korte opdrachten kan dat oplopen tot 25-30%

 

De andere voorwaarden zijn minder absurd en eigenlijk voor een opdracht van een jaar (welke zzp-er droomt niet van een gegarandeerde bezettingsgraad van 100% van 1 jaar) te accepteren.

 

Toch nog even naar de voorwaarden in je startpost. het opzegverbod en eenzijdige opzegging voor de intermediair (opdrachtgever).

Branco verwees al naar art 408 BW7.

 

de tekst daarvan is

Quote

 

Artikel 408

1. De opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen.

2. De opdrachtnemer die de overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, kan, behoudens gewichtige redenen, de overeenkomst slechts opzeggen, indien zij voor onbepaalde duur geldt en niet door volbrenging eindigt.

 

 

als je dan nog eens naar de raamovereenkomst kijkt dan wordt daar lid 2 afgezwakt, ze stellen daar namelijk dat niet tussentijds kan worden opgezegd tenzij anders overeengekomen, daarnaast word lid 1 ook afgezwakt want de intermediair benoemd specifiek in welke gevallen hij de overeenkomst kan opzeggen. Als hij dit had weggelaten geeft hem dat meer ruimte.

Voor raamovereenkomsten geldt ook dat het vergelijkbaar is met algemene voorwaarden, die zijn vaak ook op punten wat (te) kort door de bocht. Maar daarom worden er deelovereenkomsten gesloten waarin je aanvullende of afwijkende voorwaarden kunt stellen. In een opdracht van een jaar zou ik altijd wel proberen een opzegclausule te hebben,

 

Dan de reiskosten.. Grote kans dat in de aanbesteding ook staat dat er geen reiskosten worden vergoed en dat er een tarief incl reiskosten wordt verwacht. Dat zie je veel in aanbestedingscontracten want men zoekt naar zo eenvoudig mogelijke voorwaarden. En voor werkzaamheden op een vaste locatie is het vrij eenvoudig in het uurtarief te verwerken. Je weet immers hoeveel afstand er naar de vaste werkplek is.

Ik heb ook gewerkt voor organisaties die geen reiskosten vergoeden en waar ik toch 1-3x per week op een andere locatie moest zijn. Toen ik het probleem voorlegde dat reiskosten alleen voor woon-werk incl zijn, accepteerde de opdrachtgever vrijwel meteen mijn voorstel dat ik reistijd mocht rekenen. En als je even snel rekent dan is reistijd altijd veel beter dan die paar centen per km en in eigen tijd reizen..

Verder heb ik nog nooit een opdracht geweigerd omdat de reiskosten te mager waren, dat is een snelle rekensom.. de kosten die je niet krijgt staan niet in verhouding tot de omzet die je verliest, want tenzij je koerier of vertegenwoordiger bent zul je als zzp-er per dag echt niet meer dan 200km maken want opdrachtgevers huren je niet in om tussen (vergader)locaties heen en weer te rijden dus dat gebeurd hooguit een paar keer per week..

Dus reiskosten zijn heel goed te overzien.

 

Dan de betaaltermijn 45 dagen.. Als het om een overheidsopdrachtgever wen er maar aan, want zelfs als ze 30 dagen beloven halen ze dat zelden..

De voorwaarde dat urenstaten getekend moeten zijn is standaard, dat geldt zelfs voor uitzendkrachten. Dat hangt samen met de aard van de overeenkomst, zonder goedkeuring van de uren is er geen zekerheid over acceptatie van de factuur door de eindklant.

Ook voor betaaltermijnen geldt. ik heb nog nooit een opdracht geweigerd omdat de betaaltermijn te lang was.. Tuurlijk heb ik ook het liefst na 14 dagen mijn geld, maar ik ga er een opdracht van een jaar met een omzetwaarde van 100k+ niet voor laten lopen en ik ga er ook geen uren onderhandelingen over voeren en al zeker niet nog eens 3% inleveren om sneller betaald te krijgen.

 

Qua onderhandeling zou ik al mijn energie stoppen in het dichten van die marge tussen jou tarief en het eindtarief, daar is echte winst te halen om 2 redenen..

1.  10 euro per uur erbij levert je een veelvoud op van gaan zitten steggelen over wel of geen reiskosten en na 45 of 30 dagen betaald krijgen.

2.  9 van de 10 keer krijg je de eindklant wel mee, die vind zo'n marge net zo belachelijk, die voelt zich ook "opgelicht" als de opslag 100% is. (ook al mag het volgens het aanbestedingscontract wel, vrijwel elke inkoper of recruiter vind het teveel)

 

Werken voor opdrachten die zijn aanbesteed is een andere tak van sport dan jezelf (direct) verhuren aan kleinere opdrachtgevers of niet aanbesteed werk in vrije concurrentie tussen intermediairs, daar voelt men prijsdruk om niet te duur te zijn ten opzichte van de concurrent. Bij een aanbesteedtraject is er 3-9 maanden onderhandeld over de voorwaarden, dat kost een vermogen, dus moet terugverdiend en je hebt de garantie als intermediair dat je exclusiviteit hebt, eventueel met 2 of 3 concullega's maar je weet wie dat zijn en jullie weten allemaal dat er geen anderen onder je duiven kan schieten dus niemand gaat met tarieven concurreren.

Je moet als zzp-r niet te kleinzerig zijn over wat ongunstiger voorwaarden en dat afwegen tegen de opbrengst. WAnt als jij het onderhandelingsspel over het tarief gaat snappen kun je een hoop meer verdienen.

 

Ik snap dat zo'n eerste ervaring wat schokkend kan zijn.. maar je weet nu dus wel hoeveel marge er op kan zitten. Ik vraag ALTIJD wat het eindtarief zal zijn.. De bureau's die dat niet willen zeggen, daarvan weet ik dat het teveel is en dat ik dus lastig moet doen over het tarief en desnoods de eindklant voor mij moet winnen om in te zetten in de strijd als dat nodig is..

Veel bureaus zeggen wel wat het eindtarief wordt en dan is het vaak ook al redelijk of je weet meteen hoeveel ruimte er is om jou tarief omhoog te krijgen.

 

 

Link naar reactie
  • 1
22 minuten geleden, Richard Theuws zei:

Tja, daar zul je toch met jouw opdrachtgever uit moeten komen. 

Tsja ...Wie is hier de opdrachtgever ?
 

De gegeven informatie laat al genoeg tegenstrijdige beperkingen zien om te besluiten dat de prullenbak de beste bestemming is.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Welkom op HL 

 

De overeenkomst met de intermediair schurkt m.i. nogal tegen een arbeidsovereenkomst aan, waardoor jij werknemer wordt i.p.v. opdrachtnemer. (Met fiscale consequenties voor de intermediair)

 

Het ontbreken van bijlagen waar wel naar verwezen wordt, alsmede het doorverwijzen naar eindklant om bepaalde zaken mee af te stemmen, komt op mij ook zéér onprofessioneel over. 

 

Mijn advies is onderzoeken hoe je die intermediair kunt passeren en direct met de eindklant in gesprek kunt gaan of het advies van Cosara opvolgen...

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1
Op 3-3-2020 om 10:43, holadieezzp zei:

Ik vind niet dat IK moet onderhandelen met de eind klant, daar heb ik de "tussen" partij voor lijkt mij. Zij verdienen er ook genoeg aan.

 

Nou blijkt je gebrek aan ervaring.

 

Jouw probleem is niet die eindklant maar de intermediair.

 

De eindklant denkt dat je volgende week begint. Dus die gaat vragen aan de bemiddelaar waar je blijft.

 

Want jij gaat natuurlijk niet beginnen aan een overeenkomst die je door de strot geduwd wordt. 

 

Dus nu ga jij als ONDERNEMER aangeven wat je wel goede afspraken vindt.

 

En niet als WERKNEMER mopperen en klagen.

 

Sterkte... (en welkom op HL)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
12 uur geleden, Bob de webbouwer zei:
12 uur geleden, Roel J zei:

En dat is wat je nu precies wel zou moeten doen...

En dat is dan meteen de laatste keer dat je voor die intermediair werkt.  Ik vind dat dus echt niet kunnen ...

Op basis van prijs/prestatie en goed ondernemerschap, kan dat prima.

 Er zijn overigens legio opdrachtgevers die de intermediair of het uitzendbureau buiten spel zetten. 

 

Voor deze intermediair is TS de kip die gouden eieren legt. Er is dus genoeg onderhandelingsruimte, waarbij deze kip om meer voer of om een betere huisvesting kan vragen. 

 

Daar komt bij dat de scheidingslijn tussen intermediair en uitzendbureau flinterdun is. De ZZP’er die zijn hele ziel en zaligheid in de handen van een intermediair legt, is eigenlijk gewoon in loondienst bij dat uitzendbureau. 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Ik heb meegemaakt dat ik de kip met de gouden eieren was en door de intermediair keihard werd 'ontslagen', omdat ik te 'lastig' was (lees: vragen had over het contract).

 

Vanaf dat moment had ik een rechtstreekse overeenkomst (en met terugwerkende kracht) met de echte klant.

 

Ik zou de koppigheid van dat soort mensen niet onderschatten.

 

13 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Die eindklant had jij nooit gehad zonder die intermediair (tenzij de eindklant jou wil inhuren, maar dat perse via een intermediair wilt doen - maar dan heb jij natuurlijk de touwtjes in handen). 

 

De bijzonderheid in mijn geval was dat de klant me zelf had gevonden, maar het hele inhuurproces te ingewikkeld vond, en daar een intermediair voor had ingeschakeld. De intermediair hoefde werkelijk niets anders te doen dan mijn urenbriefjes te controleren, mijn facturen te betalen en vervolgens zijn 50% af te tikken.

Dit lijkt me niet uitzonderlijk; ik ken verschillende bedrijven die freelanceopdrachten adverteren, maar als je de opdracht krijgt, wordt je via een tussenpersoon ingehuurd.

 

Die 50% kwam ik achter, toen de klant zonder naar mijn tarief te vragen een contract voor ons had opgesteld. Daar stond vast een uurtarief ingevuld. Ik heb ze aangegeven dat er wel wat van dat bedrag afmocht.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1
3 uur geleden, Bob de webbouwer zei:

Ik ben hier zo fel op omdat ik zelf ook "intermediair" voor dj's ben

\

Sorry hoor Bob, maar met jou reacties sla je de plank mis.. De situaties zijn volstrekt onvergelijkbaar.

Natuurlijk is het logisch dat jij niet accepteert dat DJ's om jou heen gaan immers verhuur jij ze steeds voor 1 avond voor 1 bruiloft of partij. als ze om jou heen gaan heb jij niets. Bij jou heeft een DJ belang met een goede relatie met jou.

 

Bij een inhuurcontract van 1 jaar heeft de zzp-er 1500-2000 uur direct contact met de eindklant en misschien 20 uur per jaar met de intermediair.

De inspanning die een intermediair levert voor 1 opdracht van een jaar zal ca 20-80 uur zijn, uurtje per maand om de urenbriefjes en facturen te verwerken en af en toe contact met de eindklant en zzp-er over hoe die samenwerking loopt.

obv de cijfers die holadeezzp eerder noemde gaat de intermediair een marge van 70 euro per uur, daarmee wordt zijn fee voor deze opdracht tussen de 105.000 en 140.000 euro. voor 20-80 uur werk.

Om dat even te vergelijken met jou andere activiteit (webbouwer) en de topics die we hier hebben over bedrijven die 48 x200 euro durven te vragen voor 5 landingspagina's, daar vallen we als HL leden over mekaar heen om dat te kwalificeren als oneerlijk zaken doen waar de overheid wat aan zou moeten doen.

 

Voor mij is 105.000 euro vragen voor het doorschuiven van wat CV's en het voeren van wat selectiegesprekken en gemiddeld genomen ca 40 uur besteden aan het invullen van een opdracht van een jaar van dezelfde categorie. je praat dan over een uurtarief van boven de 2000 euro.

 

Een intermediair moet ook heel veel "niet declareerbare uren" maken,  daarom is een marge van 15% op een opdracht van een jaar ook best veel, maar wel redelijk. dat komt in dit voorbeeld neer op een fee van 15 tot 20 duizend euro. Dat lijkt mij MEER dan genoeg om alle kosten van de intermediair te dekken.

Ik gun intermediairs echt hun deel.. maar wel binnen het redelijke en de tarieven die ik vraag en krijg ben ik ook altijd meer dan tevreden mee. Maar dit soort excessen kaart ik wel aan en dan interesseert het me echt niet of die intermediair mij nog terugvraagt of niet, het is niet relevant, het gaat erom of de eindklant mij terugvraagt.. Die intermediair slikt zijn trots wel in als er weer een opdracht voor 6 maanden uitkomt, daarbij de intermediairs waar ik over spreek worden vertegenwoordigt door werknemers die vaak max 1 a 2 jaar op die functie zitten.

 

 

Kortom totaal andere tak van sport dan wat jij doet en volstrekt onvergelijkbaar. Ik heb ook met kleine intermediairs gewerkt en die heb ik nooit gepasseerd, maar dat hoefde ook niet want hun tarieven waren redelijk.

Link naar reactie
  • 1
2 uur geleden, Branko Collin zei:

ik ken verschillende bedrijven die freelanceopdrachten adverteren, maar als je de opdracht krijgt, wordt je via een tussenpersoon ingehuurd.

... en die, niet zelden, aan elkaar gelieerd zijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Intermediair passeren gaat niet, is via aanbesteding gegaan.  Maar ik ga dit niet tekenen, staat ook een concurrentie beding in wat kant nog wal raakt.

Ze geven wel aan dat het allemaal standaard is en niet zo moet worden gelezen, maar zet het er dan niet in.

 

Onderstaand de reactie.

"Verder kan er geen opzegtermijn worden opgenomen voor de deelovereenkomst, omdat dat bij de de opdrachtgever ook niet kan. Met de klant kan wel afgestemd worden."

Link naar reactie
  • 0
13 minuten geleden, holadieezzp zei:

Ze geven wel aan dat het allemaal standaard is en niet zo moet worden gelezen, maar zet het er dan niet in.

Verre van standaard ... Waarschijnlijk het resultaat van onoordeelkundig knip en plakwerk.

 

13 minuten geleden, holadieezzp zei:

Onderstaand de reactie.

"Verder kan er geen opzegtermijn worden opgenomen voor de deelovereenkomst, omdat dat bij de de opdrachtgever ook niet kan. Met de klant kan wel afgestemd worden."

Onzinnige passage ... 

 

Wie is de opdrachtgever, wie is de klant en wat kan er worden afgestemd ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Heb je een vraag, wil je je hart luchten, wat is het?

 

Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

 

Punt 2 is wettelijk zo geregeld, het is mij niet duidelijk waarom dit ook nog eens zo in de overeenkomst moet worden opgenomen (BW 7, artikel 408).

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
51 minuten geleden, holadieezzp zei:

Nee ik nog niet gestart, maar wel toegezegd dat ik volgende week moet starten.

 

Ik vind niet dat IK moet onderhandelen met de eind klant, daar heb ik de "tussen" partij voor lijkt mij. Zij verdienen er ook genoeg aan.

Je zult aan een van partijen toch je wensen kenbaar moeten maken, dus wat maakt dit uit?

 

Voor de rest is alles wat genoemd wordt simpelweg onderhandelbaar. Dat heet contractsvrijheid. Teken niets waaraan je niet wil vastzitten, enkel omdat men aangeeft dat in de praktijk de soep niet zo heet gegeten zal worden.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

UwJurist.nl-Contracten en Voorwaarden-Arbeidsrecht-Huurrecht-Franchiserecht

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik heb nooit eerder met een overeenkomst gewerkt en dit voelt ook niet fijn.

 

Artikel 408

1.

De opdrachtgever kan te allen tijde de overeenkomst opzeggen. (oke prima, maar dit zegt niets over te kosten die in heb gemaakt, stel ik huur een woning voor 6 maanden en na 2 maanden stopt de opdracht dan zit ik wel met een hoop kosten.)

2.

De opdrachtnemer die de overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, kan, behoudens gewichtige redenen, de overeenkomst slechts opzeggen, indien zij voor onbepaalde duur geldt en niet door volbrenging eindigt.

 

Dus indien er een eind datum in de overeenkomst staat in bovenstaand niet van toepassing

 

3.

Een natuurlijk persoon die een opdracht heeft verstrekt anders dan in de uitoefening van een beroep of bedrijf, is, onverminderd artikel 406, ter zake van een opzegging geen schadevergoeding verschuldigd.

 

Aangezien ik als ondernemer handel is er dus wel schadevergoeding verschuldigd indien de opdracht eerder stopt?

 

Mvg,

 

Peter

aangepast door holadieezzp
type fout
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, holadieezzp zei:

Ik heb nooit eerder met een overeenkomst gewerkt en dit voelt ook niet fijn.

Je zal zelf toch ook wel voorwaarden en wensen hebben ... dus waarom niet de eigen overeenkomst van opdracht op tafel leggen ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, holadieezzp zei:

Zou kunnen maar ze hebben aan gegeven daar niet mee akkoord te gaan.

Dan blijft over ... Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Quote

Dan blijft over ... Wie heeft de ander het meeste nodig, jij of de intermediair?

Wanneer er nog werk gedaan moet worden heeft TS een machtspositie. Zodra de intermediair moet gaan betalen kan die daar moeilijk mee doen.

Nb. de opmerking dat iets een standaard bepaling is, is vaak een drogreden. Ik heb ook wel eens gewerkt voor een intermediair die in de overeenkomst had staan dat ik m'n boekhouding door een onafhankelijk accountant moest laten controleren. Die bepaling heb ik doorgestreept met paraaf voordat ik de getekende overeenkomst terugstuurde. Verder nooit meer wat van gehoord...

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, holadieezzp zei:

Zou kunnen maar ze hebben aan gegeven daar niet mee akkoord te gaan.

Jij meldt je hier met een probleem dat je hebt met een aantal condities in een contract. Je krijgt hier gratis advies en je bepaalt zelf wat je daarmee doet, maar alle reacties wijzen erop dat deze overeenkomst rammelt en dat dit geen goede basis biedt...

 

Een mogelijkheid is zelf op deze werkzaamheden van toepassing verklaarde leveringsvoorwaarden te hanteren...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik ga idd mij eigen voorwaarden opsturen, ze hanteren nl. ook een betalingstermijn van 45 dagen. Als ik 3% inlever word het 30 dagen!

 

De eind klant vandaag maar zelf gebeld dat ik niet kom, deze was behoorlijk laaiend. Zeker ook gezien het tarief, ik heb met veel wurgen en hangen 65.00 euro kunnen krijgen blijkt dat de intermediair er 135 krijgt.

Bizarre wereld van recruiters!

 

Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.