• 0

Werken in de UK

Hoi,

Ik ben zzp'r in NL, en heb werk aangeboden gekregen in England.

Ik ga dat nu de komende 3 maanden als tryout doen.

 

Ivm met belasting voor of nadelen vraag ik mij nu af of ik beter bij hun in loondienst ga of als zelfstandige?

 

(Side-note: Wat ik tot nu toe heb begrepen is dat ik als zzp met de (uk)inkomsten onder de Engelse belasting grens blijf waardoor ik maar heel weinig hoef af te dragen, als het bedrijf mij in dienst neemt betalen zij een veel hogere tax bij voorhand. (Dit geheel heeft evt. weer invloed op het budget dat er is om mij uurloon vast te stellen.. ))

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Voor zover ik weet verandert er tot 2020 sowieso niets in de onderlinge dealings tussen NL en VK. Het VK opereert nu onder de regels van de EER (Europese Economische Ruimte) in plaats van de EU (Europese Unie). Voor grensoverschreidend werk zou dat vooralsnog niet veel moeten uitmaken.

 

Wat betreft de voorheffing van belastingen...dat zou helemaal niets moeten uitmaken en ook niet voor het budget. Als je 1000 euro verdient, dan dragen zij die voorheffing af, krijg jij netto minder in handen, en kun je die belasting bij je aangifte weer verrekenen. Het kost het bedrijf nog steeds 1000 euro. Als je echter 1000 euro verdient en het bedrijf houdt niets in, dan krijg je aanvankelijk misschien wel 1000 euro in handen, maar zul je aan het eind van het jaar alsnog belasting moeten betalen, waardoor je netto exact hetzelfde zou overhouden, en het bedrijf nog steeds dezelfde 1000 euro aan kosten zou hebben.

 

Het kan natuurlijk wel zijn dat het bedrijf sociale premies moet afdragen in het VK voor het in dienst hebben van mensen. En dat zou hun loonkosten kunnen verhogen. Maar dat is het pakkie-an van het bedrijf, niet van jou. Voor jouw keuze zou dat op zich geen invloed moeten of hoeven hebben.

 

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je bericht. Ik geloof dat ik snap wat je zegt.

 

Vervolgens vraag ik mij af :  Als ik ervoor kies als zzp te werken in vk. 

Moet ik dan aangifte doen in vk? Ik ga ervan uit dat ik dan income tax betaal aan england. Moet ik dan daarna ook nog aangifte in NL? en wordt er dan nog een keer inkomstenbelasting gerekend in nl? (En zou dat dan trouwens niet ook gelden als ik in loondienst ben?)

 

Is er nog iets aan te raden uit ervaring, loondienst of zzp mbt ingewikkeldheid met aangifte ed, en voor of nadelige belasting bedragen in NL?

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 252 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.