• 0

inkomstenbelasting en geld in de vof houden (voorh winstuitkering)

Samen met een vriend ben ik bezig met het starten van een VOF. Uit ons financieel plan komt naar voren dat we een geprognotiseerde netto-resultaat hebben van €120.000.

 

Van die €120.000 willen we €80.000 opnemen in maandelijkse termijnen. Hierover moet dan inkostenbelasting worden betaald. We willen dan €40.000 in de vof houden.

 

Mijn vragen zijn:

Kan de inkomstenbelastin over de €80.000 ook in maandelijkse termijnen worden betaald?

 

Moet er over die €40.000 die we in de vof willen houden ook inkomstenbelasting worden betaald?

 

Alvast bedankt voor jullie reactie,

 

[edit mod] titel aangepast[/edit]

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij zulke winstbedragen is het aan te raden langs een goed administratiekantoor of een accountant te gaan.

 

Zij kunnen advies geven over manieren om je winst te drukken en de belastingheffing zo lang mogelijk uit te stellen en hierdoor de in de opstartfase zo nodige liquide middelen in het bedrijf te houden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou sowieso een BV of Ltd. oprichten. Al was het maar voor de aansprakelijkheid wederzijds.

Zeker met dit soort bedragen zijn/kunnen je vrienden nu een probleem later worden.

 

Zoals al eerder opgemerkt is door Glassie, loop met dit soort bedragen langs een goede accountant of deskundige.

 

Succes

 

Rick ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.