• 0

horecaonderneming: waar te beginnen?

Ik heb dus een uniek idee voor een horeca gelegenheid.

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen?

In mijn hoofd weet ik dus precies wat ik wil, alleen hoe zet je zoiets op papier, in een businessplan etc. etc.

Bij voorbaat dank.

Marc.

[edit mod] titel specifieker gemaakt [/edit]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben even door alle posts van de businessplannen heen gelopen en heb ook e.e.a. gedownload en ingekeken.

Maar er worden zoveel vragen gesteld waar ik geen antwoord op kan geven.

Ik heb zeg maar alleen een gat in de markt gevonden voor een plaats in Nederland waar ze deze voorziening (horeca) absoluut niet hebben.

Ik heb wel in grote lijn een idee kwa opzet en benodigdheden, maar voor wat betreft, financieen, personeel, verzekeringen etc. etc. GEEN IDEE ???

Dus waar begin je dan?

Ik zit zeg maar zo in elkaar van, je wil ijs verkopen, koop dan een ijskar en ijs in en verkoop...

Link naar reactie
  • 0

Dan begin je hier, op higherlevel, met gerichte vragen over financiering, personeel en verzekeringen enzo.

 

Heb je personeel nodig? Over het algemeen is het niet te doen om de prsoneelsadministratie zelf bij te houden, er zijn administratiebedrijven die dat allemaal voor je ergelen. Kost wel wat natuurlijk. ff googlen of grasduinen en de gele gids en bellen, met een eerste orienterend gesprek kom je een heel eind.

 

Zelfde geld voor verzekeringen. Kijk een bij de brancheverenging, bel ze eens, misschien kunnen ze je helpen. Misschien kunnen ze je een adres geven van een verzekeringstussenpersoon die specifiek op je branche gericht is, ik heb er ook zo één. Zit niet dichtbij, maar is wel precies op de hoogte van alle specifieke voorwaarden en contracten die in mijn bracnhe door de beroepsvereniging verplicht zijn. Zo'n gespek levert ook veel op.

 

voor een ondernemingsplan: er zijn veel downloads van voorbeeldplannen te vinden: eentje springt er misschien voor je uit:

ondernemingsplan horeca van interbrew

 

Verder: maak je vragen specifiek, en post ze, dan kijken wij of we er iets op weten, en anders kent een Higherlevelaar vsat wel iemand die er wel iets over weet...

dat is nou de kracht van Higherlevel... grauw!

Link naar reactie
  • 0

Ik zal e.e.a. even toelichten.

Wat er bij mij ons in de gemeente, stad mist is een uitval bassis voor de rijkeren onder ons en dat zijn er nogal wat.

Mijn idee, is om een gelegenheid te openen met alleen maar duur, exclusief drinken en eten, dure wiskey's, cognac's, sigaren, wijnen, sherry's.

Maar ook, de beste koffie, gebak.

Kaviaar, oesters, etc.

(geen warm eten)

De ruimte moet tevens ook geschikt zijn voor exposities, recepties en feesten.

+ genoeg parkeerruimte om alle dure auto's te parkeren.

Ze moeten zich lekker kunnen profileren, iedereen moet ze naar deze gelegenheid zien komen.

Aan de tafels, internettoegang, geautomatiseerd bestel systeem etc. etc.

Het moet 1 grote relax ruimte zijn.

2 bars , 1 voor de wiskey's en cognac's met de daarbij behorende sigarenafdeling en rookruimte.

1 bar met de rest van de dranken, zoals de wijnen en de sherry's.

Hoge entree en product prijzen, misschien wel lidmaatschappen.

Misschien zelfs wel een apart deel om te dansen en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik denk misschien veel en veel te groot maar er is gewoon niets van dit alles hier bij ons.

Als ik zeg maar uit ga, en ik ben verre van rijk dan kan ik toch overal naar toe waar de rijken zich zeg maar ook vertoeven.

Je kan je als rijke zeg maar niet onderscheiden.

Als ik in bovenstaande gelegenheid een toegangsprijs van bijvoorbeeld 50 euro vraag, dan kan ik dus niet naar binnen.

Voor nu even genoeg.

Marc.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat lijkt mij een heel interessant idee. Ik denk dat het heel belangrijk is dat je snel een goede reputatie opbouwt, want een exclusief karakter zal toch vooral de reden zijn dat klanten komen, als ik het goed begrijp.

 

Al enig idee hoe je de opening zult aanpakken? Een receptie waarbij enkel een beperkt aantal genodigden toegelaten zijn is misschien een mogelijkheid (waarschijnlijk dat een deel wel zijn kat stuurt). Als dat kleine groepje er een goed gevoel bij heeft, kan de mond-tot-mond reclame dan zijn werk doen.

 

Dit zijn maar enkele gedachten van iemand met weinig ervaring hoor...

Link naar reactie
  • 0

Willen de echte rijken in je ongeving zich ook wel onderscheiden op die manier? Zitten ze daar wel op te wachten? Daar moet je beginnen. Mocht je hier ja op hebben ga je kijken of ze inderdaad een grote parkeerplaats willen of dat ze juist een limo willen die ze ophalen. Kortom: ga eens onderzoek doen en de vraag inventariseren.

 

Verder wil ik je uit ervaring nog wel wat vertellen over exclusieve zaken. Als je de juiste mensen wilt bereiken moet je de zaak door de juiste mensen laten runnen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

hoe zet je zoiets op papier, in een businessplan

 

Laten we eens bij het begin beginnen. Waarom maak je precies een businessplan? Met welk doel? Wie gaat het lezen? Of maak je het alleen voor jezelf?

 

En stel dat we hier unaniem zouden zeggen: "Ja, dat is een goed plan, ga het doen!" Wat zou je dan nog nodig hebben om het uit te voeren?

Link naar reactie
  • 0

Joh mensen.

Ik ben eigenlijk pas geleden op het idee gekomen.

Ben wel al tijden bezig om gaten in de markt te vinden.

Ondernemer in spe te worden zeg maar.

En sinds een paar dagen heb ik dus dit gat in de markt gevonden.

Waar ik moet beginnen, ik heb geen idee, het is voor mij ook allemaal nieuw.

Ik denk dat ik er eerst maar achter moet proberen te komen of in gelijk heb dat er inderdaad een markt voor is, ook geen idee hoe dit te doen maar ik zal op een of andere manier feedback moeten zien te krijgen van de gevestigde welgestelden in mijn buurt.

 

Link naar reactie
  • 0

Gehele wetenschappelijk onderbouwt moet je starten met je strategische positionering. Dit houdt in:

 

Wat is mijn missie?

De bestaansreden van dit bedrijf

Wat is mijn visie?

De richting van het bedrijf en de markt

Wat zijn mijn doelen?

Meetbare doelen opstellen voor de aankomende periode

Hoe ga ik dit bewerkstelligen?

Kiezen en volgen van een strategische aanpak om mijn doelen te behalen.

 

Op het moment dat de strategie vaststaat kunnen alle andere onderdelen ingevult worden. Zij moeten in lijn staan met de strategische keuzes.

 

--> Dus in jou geval geen uitzendkrachten in de keuken of bediening zonder echte toewijding, maar vaste (mogelijk duurdere) krachten die de uitstraling van het etablissement onderstrepen.

 

Vanuit deze basis kunnen onderdelen uit een ondernemingsplan worden ingevult zoals; doelgroepverkenning; personeel;marketing;huisvesting; etc.

Link naar reactie
  • 0

In het businesslan wordt er gevraagt naar mijn doelgroep en de 5 P's.

 

Product / Dienst

Prijs

Plaats

Promotie

Personeel

 

Wat wordt er verstaan onder prijs?

want dit zijn er dan nogal wat, of doelen ze op het pand?

Promotie?

Bedoelen ze hier de groei?

Personeel?

Hoeveel en waarvoor?

 

Bij voorbaat dank.

Marc.

Link naar reactie
  • 0

Je bent een beetje lastig te helpen Bobby als je wel heel veel vragen stelt, maar niet ingaat op vragen die aan jou gesteld worden. Zo hebben we geen gesprek.

 

;D

 

Mijn missie?

Het naar de zin maken van de rijkeren onder ons en hierdoor trachten een hoop graantjes mee te pikken.

 

Mijn Visie?

De markt blijven volgen, vernieuwend en orgineel in je organisatie, werkzaamheden blijven, ik denk aan exclusieve feestjes met b.v. een bekende nederlandse zanger.

Alle exclusiviteit in je producten blijven volgen.

Altijd blijven inventariseren wat de klanten nou nog meer zouden willen zien gebeuren etc.

 

Mijn doel?

Als alles staat, een positieve naam opbouwen.

Een naam van iemand waar mensen graag naar toe komen, zonder 2de gedachte.

 

Hoe ik dit ga bewerkstelligen?

Ik heb geen idee, in ieder geval met passie en doorzettingsvermogen, ben momenteel een business plan op te stellen, mijn gedachtes op papier te zetten en ja, continu maar aan het denken: waar oo waar haal ik het geld vandaan, investeerders etc. etc.

Link naar reactie
  • 0

Je verteld wel leuk in je visie dat je blijft inventariseren wat de klanten willen. Zou je daar dan niet eens mee gaan beginnen? Iedereen kan hier vanalles roepen maar je zal toch eerst eens iets moeten gaan doen voordat je echt geholpen kan worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Bobby, probeer eens met Google wat tips te vinden, en neem bovenal de tips van de mensen die in dit topic gereageerd hebben ter harte. In je businessplan moet je je eigen visie en ideeën uiten, niet zomaar een invuloefening van andermans ideeën ervan maken.

 

Vragen als "Personeel: hoeveel en waarvoor?" maken dat je niet echt serieus overkomt, noch dat je er zelf moeite voor doet.

 

Ik zal dit topic nog niet op slot doen omdat anderen bruikbare tips geven, maar graag iets minder naar de open deuren vragen en iets meer zelf nadenken. Daar wordt je plan en misshcien later je bedrijf alleen maar beter van.

Link naar reactie
  • 0

[offtopic]

Zie ook: 'extra', en dan 'zoek'.

Logische plek ::). Ik had ook moeite het vinden van de zoekknop.

 

Heb uiteindelijk maar extra->zoek geprobeerd en dat bleek te werken. Menu is onlogisch, zie bijvoorbeeld nu pas dat HigherLevel ook columns heeft. Gemiste kans.

 

Zag later dat het op de homepage wel goed duidelijk staat, maar dit moet overal staan.

[/offtopic]

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de zoek-functie geen tool, maar de basisfunctie voor een forum.

 

Omdat hij zo belangrijk is, zou ik hem zelfs apart in de menubalk plaatsten, naast mijn account.

 

Maar dan nog vind ik het menu onlogische, omdat het niet goed weergeeft wat higher level allemaal te bieden heeft ;). Ik kan mij vaag herinneren, dat ik het vroeger duidelijker vond. Ik leesde toen in ieder geval de columns.

Waar gewerkt word, worden fouten gemaakt.....

Ik ken mensen die nooit fouten maken....

Link naar reactie
  • 0

Je kunt op elke site zoeken met Google. Bijvoorbeeld:

 

 

Dit discussieforum is zeker niet de enige plaats om te zoeken. Er zijn talloze sites met informatie, en er zijn boeken in de handel over het starten van een eigen bedrijf en het maken van een ondernemingsplan.

 

Maar... met al die informatie en hulpmiddelen zul je toch altijd zelf het denkwerk moeten doen. Er staan vragen in die je moet beantwoorden, ja.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 256 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.