Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Gust de Backer

Excel Salarisadministratie

Recommended Posts

Goedenavond,

 

 

Ik ben eigenaar van een klein bedrijf en de voornemens zijn om oproepbaar personeel aan te nemen, ik houd al een aantal jaar de boekhouding bij met een handig Excel programma van Bobbie Boekhouding. Hierin kan ik facturen opmaken, verkopen en inkopen inboeken en een aantal overzichtjes bekijken.

 

Om oproepbaar personeel aan te nemen dient er natuurlijk wel met een aantal administratieve zaken rekening gehouden te worden. Ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een handige oplossing om dit soort  administratie te verzorgen, het liefst met een soortgelijk Excel programma.

 

Iemand die toevallig een oplossing heeft om salarisadministratie te doen voor een kleine onderneming met oproepbaar personeel?

 

 

Ik hoor het graag,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een programma kost zo'n 300,- per jaar.

En je moet wel over de nodige kennis beschikken, want loonadministratie is "een vak apart" zeg maar.

 

Soms/vaak is het handiger/goedkoper om het uit te besteden. 

 

(Het 'prutsen' met een Excel bestand in deze - zoals de kop van je bericht doet vermoeden - is zeker niet aan te raden trouwens!)


"What, me worry?"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat het met een standaard Excel lukt, er zijn verschillende cao's met elk hun toeslagen, soms ook nog tijd gebonden.

Ik heb wel eens geprobeerd de CAO te vatten in excel met variabel om soort gelijkheden, maar kwam al snel achter dat......

Als begonnen na X uur maar voor X uur niet zijnde een ... dag en einde dag ligt tussen X en X uur dan heeft mederwerker recht op een vergoeding van....

Nou zo gaat het even door,

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijd die je met gebruik van Excel kwijt bent aan controles én uitzoekwerk weegt niet op tegen de kostenbesparing.

 

Uitbesteden is een relatief goedkope optie, maar wanneer je het heft meer in eigen hand wil houden kun je kiezen voor een salarisprogramma waar je zelf de inrichting van verzorgd. Dit kan al vanaf +/- 500 euro per jaar.

Zelf doe ik dat voor enkele ondernemingen. De inrichting kost enkele uren per jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de antwoorden!

 

Ik had ondertussen ook contact opgenomen met een aantal online softwarebedrijven zoals Loon, E-bookhouden, etc. Ik denk dat de online boekhouding in dit geval de beste optie is. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 11 leden online en 398 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept