• 0

Verschil rendement inkomsten uit overige werkzaamheden of BV

Beste allen,

 

Ik heb inkomsten uit een "side hustle" naast mijn loondienst, en ik vraag mij af wat op langere termijn het beste rendement geeft. Dit inkomen wil ik aanwenden voor beleggingen in indexfondsen. Ik heb de optie om dit privé of in mijn financiële holding te doen.

 

Als ik de inkomsten schaar onder 'inkomsten uit overige arbeid' betaal ik belasting in de hoogste schijf (49,50%) hierover. 

De inkomsten kan ik ook onderbrengen in mijn BV, en hier VPB over betalen (16,5%). 

 

Stel dat het inkomen € 40k is, dan kan je privé ~ € 20k beleggen. In de BV kan ik ~ € 33,5k. Privé betaal ik ook VRH erover. Echter levert het inkomen ook wel een stukje jaarruimte op.

In de BV pas winst over het rendement bij verkoop.  Je zou zeggen dat meer geld te beleggen ook op lange termijn zorgt voor meer rendement, uitgaande van gemiddeld 7% rendement per jaar.

 

Het doel van het geld is om het lange tijd te laten renderen en later in delen op te nemen als inkomsten. Privé kan ik direct over het geld beschikken natuurlijk, als het uit de BV naar privé moet, dan moet er natuurlijk afrekent worden.

 

Het voelt alsof het een simpel rekensommetje moet zijn, maar ergens loop ik vast in mijn hoofd en Excel. Iemand een hulplijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Captain, allereerst welkom op Higherlevel. 

 

Dan het minder goede nieuws: dit is een ondernemersforum en geen beleggingsforum. Dit topic gaat daarom op slot. 

 

8 uur geleden, captainM zei:

De inkomsten kan ik ook onderbrengen in mijn BV, en hier VPB over betalen (16,5%). 

Je moet mogelijk wel  eerst een gebruikelijk loon toepassen voor je "side hustle"

 

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.