• 0

aangifte inkomstenbelasting vermindering eigen vermogen

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom op het ondernemersforum Higherlevel.

 

34 minuten geleden, Anita van Houten zei:

ik doe waarschijnlijk iets fout.

Waarschijnlijk wel maar je geeft erg summiere informatie om daar iets concreets over te zeggen.

 

35 minuten geleden, Anita van Houten zei:

omdat we op de bedrijfsauto 1100 euro hebben afgeschreven

Heb je de afschrijving ook opgenomen in je W&V rekening?

 

Normaal komt die 1100 dus weer bij je W&V-resultaat waardoor je Eigen vermogen weer stijgt. Nu kan het natuurlijk zijn dat deze niet stijgt maar dan heb je het dus allemaal privé opgenomen.

 

Zonder te laten zien wat je hoe geboekt hebt kunnen we hier dus weinig over zeggen.

 

Link naar reactie
  • 0

Winst is het positieve verschil tussen opbrengsten en kosten, en niet iets wat je niet naar believen kunt toevoegen of verwijderen.

De winst kan je wel opeten door het privé op te nemen, maar dat verlaagd de winst niet, wel het eigen vermogen (het kapitaal in geld en goederen) van de onderneming.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Zo te zien probeer je nu vooral om een aangifte in te vullen die door te controles van het programma komt. Is dat je doel? Dan kun je met het fabuleren van privé opnames de boel vast wel kloppend krijgen.

 

Wil je daarentegen correct indienen dan is dat het makkelijkst wanneer je een kloppende boekhouding hebt met een bijpassende eindbalans. De posten op je eindbalans (activa/passiva en winst/verliesrekening) kun je dan invullen en zal behoudens een mogelijke euro afrondingsverschil geaccepteerd worden door het aangifteprogramma. Heb je zelf geen verstand van boekhouden en geen tijd/zin om het te leren, zoek dan hulp. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt helemaal! Bij de controle gaat het mis.

 

Ik wil zeker leren waar ik de mist in ga.

 

Voor mijn gevoel klopt de balans...

En ook het feit dat ik de winst in zijn geheel niet aan het bedrijf toevoeg.

Dus eigenlijk het gehele bedrag aan winst als privé opname zou moeten doen maar dat gaat dit probleem niet oplossen toch?

 

Dus privé opname slechts voor het bedrag van de afschrijving om het kloppend te krijgen??

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Anita van Houten zei:

Dus privé opname slechts voor het bedrag van de afschrijving om het kloppend te krijgen??

NOOIT zomaar iets doen om het kloppend te krijgen. Daar kun je dan nog jaren last van hebben. (En als je dit de voorgaande jaren wel hebt gedaan, dan kun je hier nu ook last van hebben)

 

Gewoon een balans en W&V rekening opstellen die klopt. Zo moeilijk hoeft dat niet te zijn. Je zou bijvoorbeeld bijgaand Excel-sheet hiervoor kunnen gebruiken. Maak je gebruik van een boekhoudprogramma of doe je alles uit de losse vuist?

 

 

Balans + winst&verlies algemeen.xlsx

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Voor mijn gevoel klopt de balans...

Dat je balans voor je gevoel klopt zegt weinig. De sommetjes moeten kloppen. Het belastingprogramma doet twee controles: je activa en passiva moeten overeenkomen en je resultaat moet overeenkomen met het verschil in vermogen. (EVeind=EVbegin+resultaat-opnames).

Zelf gebruik ik (nadat ik het eerste jaar wat met Excel klooide), een boekhoudprogramma (Snelstart) waarmee alle boekingen kloppend zijn. Ter controle gebruik ik de mutaties en saldi van m'n zakelijke rekening. Heb je nog geen aparte rekening, dan raad ik je aan die zsm. te gaan gebruiken.

 

Quote

Dus privé opname slechts voor het bedrag van de afschrijving om het kloppend te krijgen??

Hmm... interessant dat je niet koos voor mijn tweede optie met aanhef "Wil je daarentegen correct indienen"...

Zoals Rik al schrijft kun je je zo jarenlang niet-kloppende aangiftes op elkaar stapelen. Voor je gevoel gaat het dan goed, tot je controle krijgt... Jaren foute boekhouding is dan lastig recht te zetten.

 

Ikzelf heb geen goed gevoel bij het kloppend maken via privé, omdat zelfs bij een paar tientjes verschil de oorzaak een veel grotere fout kan zijn. Daarnaast ben je mogelijk een dief van eigen portemonnee wanneer je gemiste aftrekbare kosten als privé boekt om het kloppend te krijgen. Ik heb de eerste jaren daarom m'n boekhouding nadat ik alles kloppend had ook nog door een boekhouder laten controleren. Belangrijkste aandachtpunten waren voor mij overlopende posten (bv. betaling in nieuw jaar voor een factuur uit het oude jaar) en correcte jaarafsluiting met afschrijvingen en privébijtelling btw/auto. Van Excel ben ik snel afgestapt omdat ik te makkelijk copy/paste fouten maakte.

aangepast door mmint
Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Anita van Houten zei:

Voor mijn gevoel klopt de balans...

En ook het feit dat ik de winst in zijn geheel niet aan het bedrijf toevoeg.

Dus eigenlijk het gehele bedrag aan winst als privé opname zou moeten doen maar dat gaat dit probleem niet oplossen toch?

Een fiscale balans heeft niets met gevoel te maken ... maar alleen met al dan niet correct ingevoerde cijfers op de juiste plek.

Zoals eerder gezegd en geschreven ... winst is niet iets wat je niet naar believen kunt toevoegen of verwijderen.

Een privé-opname (of storting) verminderd (of verhoogd) het eigen vermogen.

 

15 minuten geleden, Anita van Houten zei:

Dus privé opname slechts voor het bedrag van de afschrijving om het kloppend te krijgen??

Kloppend krijgen is hierbij een verkeerd woord ... 

Je moet wel alle cijfers (in naam en aantal) aan de juiste plek toewijzen, waarna de activa en passiva automatisch in balans komen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt helemaal gelijk dat kloppend geen handig gekozen woord is.

Ik bedoel daarmee dat het is zoals het in werkelijkheid is.

Alles hetzelfde gebleven behalve dat de bedrijfsauto minder waard geworden is dus afschrijving op V&W rekening.

Bedrijfje gestart  in mei 2017.

Ik wil het graag goed doen.

En zeker niet kloppend krijgen.

Maar wel graag snappen als dat kan.

 

Tuurlijk kan ik alles in een boekhoudprograamma gooien maar liefst zou ik de vraag beantwoord zien

" E.V. neemt af door afschrijving, niet door privé opname, dat moet ik toch kunnen verantwoorden?"

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, Anita van Houten zei:

" E.V. neemt af door afschrijving, niet door privé opname, dat moet ik toch kunnen verantwoorden?"

Je EV kan afnemen door opnames, verhoging van vreemd vermogen (i.e. lening of kortlopende schulden, zoals BTW), afname van Activa of verlies als resultaat uit je W&V-rekening. Al deze wisselingen vallen echter wel 'in elkaar' dus kunnen elkaar beïnvloeden. Vandaar dat je ook niet een bedrag uit het andere moet afleiden want dan raak je controlepunten kwijt.

 

Afschrijving is normaal een kostenpost in de W&V waardoor je winst lager wordt. Hierdoor kan je EV dan ook zakken als je geen omzet gedraaid hebt (en dus verlies hebt).

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Anita van Houten zei:

Alles hetzelfde gebleven behalve dat de bedrijfsauto minder waard geworden is dus afschrijving op V&W rekening.

Nee, niet alles blijft hetzelfde ...

De waarde van auto in de Activa neemt evenredig af met de afschrijvingskosten in de W&V-rekening. 

Door de afschrijvingskosten verminderd de Winst.
In de Passiva neemt het Eigen Vermogen evenredig af met waardedaling van de auto in de Activa.
Daarmee zijn de Activa en Passiva weer in balans.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Anita van Houten zei:

Wat ontzettend mooi en duidelijk uitgelegd Cosara, ik ga met dit in mijn achterhoofd er opnieuw mee aan de slag.

Dat begrijpen kan je voortzetten met ...

Het geld dat je privé uit de onderneming haalt, verminderd niet de winst (het bedrag waarover je belasting moet afdragen), maar wel de liquide middelen (het saldo op je bankrekening) in de Activa. 
Doordat het saldo van je bankrekening lager is geworden, daalt ook het Eigen Vermogen in de Passiva evenredig. Ook daarmee zijn Activa en Passiva weer in balans.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp wat je zo duidelijk uitlegt....en dan zou het zomaar eens kunnen dat ik de jaarstukken niet goed doe, we zijn met ons bedrijfje gestart in mei 2017, in 2017 verlies en 2018 en 2019 winst, ik ga er opnieuw naar kijken met wat je nu schrijft in het achterhoofd, dan hoor je weer van mij, ik werk naast de administratie van het bedrijfje van mijn  man buitenshuis, dus kan niet altijd meteen reageren, ben wel heel blij met je duidelijke uitleg steeds.

Link naar reactie
  • 0

Ja ik begrijp je Cosara, over de winst betaal ik belasting niet over de liquide middelen, maar...en zeg gerust als ik iets fout doe, ik wil het graag goed doen, in werkelijkheid heb ik geen liquide middelen in mijn bedrijf zitten, dus is mijn saldo liquide middelen aan de activa kant op de balans op 1 januari 2019 0,00 en op 31 december 2019 eveneens. Waar raak ik het spoor bijster? van die liquide middelen betaal ik de croissants, sinasappels etc. voor de ontbijtjes in onze B&B. Sorry voor mijn domme vragen.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Anita van Houten zei:

... in werkelijkheid heb ik geen liquide middelen in mijn bedrijf zitten, dus is mijn saldo liquide middelen aan de activa kant op de balans op 1 januari 2019 0,00 en op 31 december 2019 eveneens.

Waar raak ik het spoor bijster?

In de meest eenvoudige vorm:

 

Activa:

Materiële vaste activa (Investeringen)

Liquide middelen (Kas + Bank)

Vorderingen Debiteuren (te ontvangen)

Vorderingen Omzetbelasting (te ontvangen)

 

Passiva:

Eigen Vermogen

Privé stortingen/onttrekkingen

Te betalen Crediteuren

Te betalen Omzetbelasting

 

W&V-rekening:

Inkomsten

Kosten

Afschrijvingen

 

Afschrijvingen verminderen de waarde van  investeringen en daarmee daalt ook het eigen vermogen.

Privé stortingen verhogen de liquide middelen in kas en/of bank en daarmee stijgt ook het eigen vermogen, maar heeft geen invloed op de winst.

Privé opnamen verminderen de liquide middelen in kas en/of bank en daarmee daalt ook het eigen vermogen, maar ook dat heeft geen invloed op de winst.

Dan zijn er nog de te ontvangen bedragen van klanten (Debiteuren). Hoewel je het geld nog niet hebt ontvangen, behoort dat wel tot de winst van dat jaar en daarmee stijgt ook het eigen vermogen.

Dan zijn er nog de te betalen rekeningen van leveranciers (Crediteuren). Zij verminderen de winst, ook als zij nog niet zijn betaald en daarmee daalt ook het eigen vermogen.

Wat betreft de te ontvangen BTW ...  Nog te ontvangen BTW is nog niet op je bankrekening bijgeschreven, daarmee is het bedrag op de bankrekening lager dan het zou moeten zijn, maar heeft geen invloed op de winst.

Wat betreft de te betalen BTW ...  Nog te betalen BTW is nog niet van je bankrekening afgeschreven, daarmee is het bedrag op de bankrekening hoger dan het zou moeten zijn. Ook dat heeft geen invloed op de winst, tenzij je gebruik maakt van de (oude) KOR. In de oude regeling (t/m 2019) moet het bedrag van de KOR bij de omzet worden opgeteld en dat verhoogd de winst.

 

Zoals je ziet .. niets staat zelfstandig, maar altijd in relatie tot iets anders.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat herinner ik me nog van mijn MEAO bedrijfsadministratie. Toen had ik de verbeelding dat ik het begreep, maar blijkbaar werkt dat toch anders als het je eigen bedrijfje betreft. Ik weet nog dat ik eindeloos journaalposten maakte waaruit idd altijd weer bleek dat het een in relatie staat met iet anders. Dat is ook de bedoeling natuurlijk.

Ik vermeldhier gewoon mijn cijfers, wellicht dat dan blijkt waar ik de fout in ga.

 

2017

activa

onroerend goed 49000

inventaris 600

voorraad 70

 

passiva

eigen vermogen 49670

 

V&W

Opbrengst incl KOR 17958

verlies 1214

 

kosten 19172

 

2018

activa 

onroerend goed 49000

bedrijfsauto 5400

inventaris 600

voorraad 70

 

passiva

eigen vermogen 55070

 

V&W

opbrengst incl KOR 40344

 

kosten 12434

winst 27910

 

2019

onroerend goed 49000

bedrijfsauto 4300

inventaris 600

voorraad 70 

 

passiva 

eigen vermogen 54070

 

V&W

opbrengst incl. KOR 31806

 

kosten 16674

winst 15132

 

Ik heb geen debiteuren of crediteuren, betaling is vooraf via booking.com en geen te ontvangen of betalen btw want de opgave over 3e kwartaal is afgerond en 4e kwartaal doe ik eind januari, voorraad is stabiel...we willen e.e.a. klaar hebben liggen maar niet teveel

 

Tot slot wil ik je ontzettend bedanken voor alle tijd die je hierin steekt!

 

mvrgr

Anita

 

Link naar reactie
  • 0
24 minuten geleden, Anita van Houten zei:

onroerend goed 49000

inventaris 600

Voor de goede orde ...

Wat versta jij onder onroerend goed, inventaris en voorraad in 2017-2018-2019 ?

Schrijf je niet af op onroerend goed en inventaris ?

Blijft de voorraad drie jaar lang stabiel op 70 euro ?

Hoe bereken jij de KOR ?

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Anita van Houten zei:

Tot slot wil ik je ontzettend bedanken voor alle tijd die je hierin steekt!

Wat hoop je wat wij aan die cijfers kunnen zien?

Ik zie geen privé opnames of stortingen.

Op die manier kunnen we altijd wel een balans 'kloppend' krijgen (het is dan alleen de vraag of het de waarheid representeert).

 

Ook laat je niet zien of de afschrijving van de auto (en voorraad en onroerend goed) meegenomen zijn in de W&V rekening. Dus zonder inzicht in de W&V kunnen we ook vrij weinig zeggen over deze cijfers.

 

Ik heb eerder een Excel bestand gegeven. Heb je die ingevoerd voor 2017? Kom je op een verschil van 0? Heb je privé opnames en stortingen handmatig geteld (en niet afgeleid uit andere cijfers).

 

Als het goed is herinner je je nog dat elke boeking die je doet (zij het inkoop, verkoop, bank etc.) twee of meer regels bevat en dat deze altijd in evenwicht zijn (credit/debet). Datzelfde geldt dan ook uiteindelijk voor de balans en W&V. 

 

Hoe hou je de boekhouding bij? Programma? Excel? Op papier?

 

Link naar reactie
  • 0

Onroerend goed is het B&B huisje wat bij ons in de tuin staat, voorraad is de broodjes, dozen sinasappels, yoghurtbakjes etc, inventaris is de meubeltjes die we in het huisje hebben gezet, wat wel leuk oogt maar niet veel waard is (gekregen of heel goedkoop gekocht).

De klantenstroom is stabiel, de voorraad vul ik steeds weer aan tot zo'n 70 euro.

 

De KOR  bereken ik aan de hand van het saldo wat ik moet betalen aan BTW en terugkrijg en of dit saldo lager is dan 1883, aan de hand van de brochure van de belastingdienst.

 

Ik voer de administratie op papier, schrijf alles op, idd ouderwets maar met excell kan ik niet omgaan, op papier vind ik prettiger. Alle boodschappen doe ik gescheiden op de band bij de supermarkt die voor het bedrijf. Al die bonnetjes bewaar ik en gebruik ik voor de kwartaallijkse btw aangifte .

 

Als ik het goed begrepen heb hoeven prive opnames niet vermelden op de balans bij een VOF (of eenmanszaak), het is wel een vraag op de aangifte. 

In 2017 heb ik het verlies ad 1214 als privestorting opgevoerd, het ondernemingsvermogen was in mijn ogen in mei 2017 (start) en eind 2017 hetzelfde bedrag.

 

In 2018 heb ik de winst bij de aangifte als priveopname opgegeven in de aangifte en de aanschaf van de bedrijfsauto als priveontrekking.

Het ondernemingsvermogen nam toe met de waarde van de bedrijfsauto.

 

Maar klopt dat wel....prive opnames vermelden gelijk aan het bedrag van de winst, in de aangifte dus??

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Anita van Houten zei:

Onroerend goed is het B&B huisje wat bij ons in de tuin staat,

Daar behoor je op af te schrijven.

Gangbaar is 60 maanden vanaf de eerste volle maand na de datum van ingebruikname.

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

inventaris is de meubeltjes die we in het huisje hebben gezet, wat wel leuk oogt maar niet veel waard is (gekregen of heel goedkoop gekocht).

Direct en in z'n geheel in het jaar van aankoop als kosten boeken.

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

voorraad is de broodjes, dozen sinasappels, yoghurtbakjes etc,

Zou ik Direct en in z'n geheel in het jaar van aankoop als kosten boeken.

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

De KOR  bereken ik aan de hand van het saldo wat ik moet betalen aan BTW en terugkrijg en of dit saldo lager is dan 1883, aan de hand van de brochure van de belastingdienst.

Geeft eens een berekening over het gehele jaar ... (Te betalen btw - te ontvangen btw)

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

Als ik het goed begrepen heb hoeven prive opnames niet vermelden op de balans bij een VOF (of eenmanszaak), het is wel een vraag op de aangifte. 

In de meest eenvoudige vorm:

Passiva:

Eigen Vermogen

Privé stortingen/onttrekkingen

Te betalen Crediteuren

Te betalen Omzetbelasting

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

In 2017 heb ik het verlies ad 1214 als privestorting opgevoerd,

Daarmee zou er geen verlies meer zijn.

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

het ondernemingsvermogen was in mijn ogen in mei 2017 (start) en eind 2017 hetzelfde bedrag.

Het ondernemingsvermogen is geen restpost waarmee je de balans kloppend maakt.

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

In 2018 heb ik de winst bij de aangifte als priveopname opgegeven in de aangifte ...

In een spaarzaam geval kan dat, maar normaal gesproken leidt dat tot de opmerking "fiscale winstberekening niet gelijk aan saldo winst en verliesrekening".

 

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

... en de aanschaf van de bedrijfsauto als priveontrekking.

Het ondernemingsvermogen nam toe met de waarde van de bedrijfsauto.

Als de aankoop van de auto een privé-onttrekking is, wat doet deze dan op de balans ?

Mocht je de auto met privé-geld hebben betaald, dan is dat een privé-storting.

3 uur geleden, Anita van Houten zei:

Maar klopt dat wel....prive opnames vermelden gelijk aan het bedrag van de winst, in de aangifte dus??

Met alle respect, maar van de administratie klopt werkelijk niets.

Terug naar de basis.

 

Activa:

Materiële vaste activa (Investeringen)

Liquide middelen (Kas + Bank)

Vorderingen Debiteuren (te ontvangen)

Vorderingen Omzetbelasting (te ontvangen)

 

Passiva:

Eigen Vermogen

Privé stortingen/onttrekkingen

Te betalen Crediteuren

Te betalen Omzetbelasting

 

W&V-rekening:

Inkomsten + KOR

Kosten

Afschrijvingen

 

Als de fiscale winstberekening gelijk is aan het saldo van de winst en verliesrekening, dan pas kan je beginnen met je aangifte inkomstenbelasting. Het is niet de bedoeling om in de aangifte links en rechts cijfers te gaan veranderen om de foutmelding kwijt te raken.

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Alweer bedankt voor de uitgebreide toelichting.

Heb opnieuw alle mappen erbij gepakt.

 

Ik begrijp niet goed waarom ik zou mogen afschrijven op het B&B huisje. Dit huisje stond er al en staat er nog wel 100 jaar als we het goed blijven onderhouden. Ik mag toch alleen  afschrijven als ik een investering verwacht te moeten vervangen?

 

Zowel de meubeltjes als voorraad heb ik idd in 2017 als kosten opgevoerd.

 

Over 2017 heb ik bij vraag 5a € 6205, bij vraag 5b € 4790  verschil 1673, dus vermindering 2,5 x 1883-/-1673= 525.

 

Ik begrijp je zin niet "dan zou er geen verlies meer zijn", waarschijnlijk denk ik hier verkeerd, op de aangifte staat een verlies van 1214 nl. het verschil tussen opbrengst en kosten of bedoel je dat je die post mist op de balans van 2017, dus eigen vermogen niet 49670 maar 48456en dan prive storting 1214 credit op de balans waarmee het toaal op 49670 uitkomt?

Mijn bedoeling is nooit geweest om met het ondernemingsvermogen iets kloppend te maken.

 

Mijn oprechte excuses, ben te makkelijk omgegaan met het woord prive onttrekking, heb de aanschaf als onttrekking van ons prive geld gezien en gevoeld maar de werkelijke betekenis is juist betalen van het geld van je bedrijf. Had me eerst moeten verdiepen in de exacte betekenis van dit woord voordat ik je antwoord gaf, sorry. Wij hebben dit dus gekocht van ons prive geld. Een klusbus. De uurtjes die mijn man overhoudt naast de B&B vult mijn man op met hier en daar klussen aannemen, ook daar schrijf ik de facturen voor.  

Wordt niet prive gebruikt, daar hebben we een andere auto voor. Dus idd prive storting.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste advies lijkt me toch om een boekhouder te zoeken die je aangifte doet. Dat lijkt me de enige manier om het kloppend te krijgen, ook voor voorgaande jaren. Dan weet je zeker dat er geen lijken uit de kast komen. Je hebt het nu niet meer alleen over de B&B maar ook over een klussende man waarvoor je factureert. Lijkt me met een papieren boekhouding zonder verstand er van te hebben lastig bijhouden.

Link naar reactie
  • 0

Dat leid ik af van de vragen die je stelt, zijn toch een aantal basiszaken die je moet weten voordat je zelf de boekhouding doet.

Ik doe zelf ook de boekhouding in Excel, maar dat gaat naar de boekhouder die daarmee de aangifte kan maken zodat ik zeker weet dat het klopt. Kost elk jaar geld, maar heeft ook al veel opgeleverd.

Vandaar het advies: zoek een boekhouder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.