[Afgesplitst]Stamtafel: discussie over (hobby) ZZP (wel/geen ondernemer)

Aanbevolen berichten

(aangepast)
16 uur geleden, Highio zei:

Wat een merkwaardige set vragen!

 

Echt een warm bad voor nieuwe vragenstellers, zoals altijd.

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
(aangepast)
15 uur geleden, Highio zei:

Wat een merkwaardige set vragen!

 

1 uur terug, prinsrachid zei:

Echt een warm bad voor nieuwe vragenstellers, zoals altijd.

 

Maar de vragen blijven merkwaardig (vanuit een serieuze/full time ondernemer).

Ze lijken typerend te zijn voor hobby-ondernemers; meestal zonder enig logisch voorwerk een hoop vragen stellen over basale dingen.
Web sites van KvK, Belastingdienst etc. staan er vol mee.

 

Is Higherlevel dan niet voor actief ondernemerschap en is ondernemen niet een werkwoord?

 

*Inmiddels is het badwater -3°*

aangepast door MrHTTP
Reden voor wijziging: spellingscontrole Cosara
Link naar reactie
3 minuten geleden, MrHTTP zei:

Ze lijken typerend te zijn voor hobby-ondernemers; meestal zonder enig logisch voorwerk een hoop vragen stellen over basale dingen.

 

Gut, wat zitten we allemaal weer hoog op het paard.

 

Ik geloof dat we deze discussie om de zo veel tijd hebben, maar ik vind de passief agressieve manier waarop nieuwe vraagstellers door oudgedienden worden bejegend echt heel erg verwelkomend.

 

Alshet allemaal beneden jullie niveau is, antwoord dan liever niet en laat het over aan mensen die nieuwkomers wel graag verwelkomen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
15 minuten geleden, MrHTTP zei:

Is Higherlevel dan niet voor actief ondernemerschap en is ondernemer niet een werkwoord?

Ondernemer is een zelfstandig naamwoord.

Ondernemen is het werkwoord.

:nerd-face:

 

Tot het actief ondernemerschap behoort ook het stellen van vragen aan 'deskundigen' als je het antwoord zelf niet kunt destilleren uit de hete brij van informatie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Quote

Maar de vragen blijven merkwaardig (vanuit een serieuze/full time ondernemer).

Zie de combinatie van openingsberichten (=set) op de dimensie tijd.

 

Ik dacht dat de steevaste verwijzing als reactie op dit soort berichten ook naar de 'Wanneer bent u ondernemer voor de inkomstenbelasting?' pagina van de Belastingdienst is.

 

Lunchgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
9 minuten geleden, prinsrachid zei:

Gut, wat zitten we allemaal weer hoog op het paard.

Ik zie het als een mentaliteit verschil.

Een beginner die beginnersvragen stelt is prima, TS is al 3 jaar bezig...

 

11 minuten geleden, prinsrachid zei:

Ik geloof dat we deze discussie om de zo veel tijd hebben, maar ik vind de passief agressieve manier waarop nieuwe vraagstellers door oudgedienden worden bejegend echt heel erg verwelkomend.

Die passief agressiviteit of onderliggende frustratie is menselijk en idd niet altijd wenselijk. Sowieso hoef jij ook niet te doen alsof alle nieuwe vraagstellers beschermd moeten worden (door jou)  omdat het zwakke lammetjes zijn. :slightly-smiling-face:

 

14 minuten geleden, prinsrachid zei:

Alshet allemaal beneden jullie niveau is, antwoord dan liever niet en laat het over aan mensen die nieuwkomers wel graag verwelkomen.

Heeft niets met niveau te maken. Misschien kun je eens navragen of je mod kan worden...

Link naar reactie
(aangepast)

Van de 1,5 miljoen ZZPers in Nederland is slechts 60% fulltime ondernemer.

 

De rest (n=600.000) heeft ook een andere baan, studeert, heeft een pensioen of een andere uitkering.

 

Het is jammer dat zij als hobby-ondernemer worden afgeschilderd en vijandig benaderd op HL - zelfs topics gesloten.

 

Dat is een terugkerende discussie. :tired-face:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
1 uur geleden, TwaBla zei:

Van de 1,5 miljoen ZZPers in Nederland is slechts 60% fulltime ondernemer.

De rest (n=600.000) heeft ook een andere baan, studeert, heeft een pensioen of een andere uitkering.

Het is jammer dat zij als hobby-ondernemer worden afgeschilderd en vijandig benaderd op HL - zelfs topics gesloten.

Negatief afschilderen is niet wenselijk, maar een verschil aanduiden tussen groepen ondernemers lijkt me geen probleem.

Is hobby-ondernemer de zwarte piet onder de ondernemers ofzo?

 

Maar om even een punt te maken (en alle aannames die anderen van mij hebben te laten voor wat het is).

 

Er zijn veel nieuwkomers (nieuw topic starten, < 5 berichten) die in principe hun antwoord makkelijk hadden kunnen vinden door te zoeken op web sites van de overheid, te bellen met een instantie of de zoekfunctie kunnen gebruiken op dit forum. (of soms door gewoon na te denken)
Ikzelf stoor me wel eens aan het gemak waarmee nieuwkomers een vraag dumpen (met een openingspost zonder enige structuur en logica).

Hierbij zijn nieuwkomers dus niet per definitie parttime ondernemers of startende ondernemers!!!

 

Ik ben voor laagdrempeligheid, maar hoe laag moet je gaan.
Zo laag dat je zelfs geen informatievaardigheden* meer mag verwachten?

Ik ben van mening dat een andere aanpak door Higherlevel hierin alleen maar voor verbetering kan zorgen.

Dan bedoel ik, andere manier van modereren en de site technisch en inhoudelijk uitbreiden zodat de kwaliteit van posts omhoog kan gaan zonder dat de drempel wordt verhoogd.

 

- Denk aan invulstramienen voor bepaalde soort vragen.

- Denk aan automatische zoeken naar gerelateerde topics terwijl je jouw post aan het typen bent.

- Denk aan een verplichte onboarding tour voor nieuwkomers waarbij een aantal principes van het forumgebruik wordt verduidelijkt.

Sommige topics zijn zo warrig van opzet dat ik me afvraag hoe graag iemand antwoord wil.
Waarschijnlijk heeft zo'n persoon totaal geen idee dat qua communicatie "input shit, output shit" eerder regel dan uitzondering is.

 

Ik denk dat deze discussie aangeeft dat er iets speelt en het is de organisatie van Higherlevel om er iets mee te doen of niet.

Ik zie dit overigens als een kans om te innoveren! Hoe kan Higherlevel de kwaliteit verhogen, zonder de drempel te verhogen?

 

informatievaardigheden*

Quote

Informatievaardigheden zijn de vaardigheden die nodig zijn om op een efficiënte manier informatie te zoeken, te selecteren en op een ethische wijze te gebruiken. Een synoniem voor informatievaardigheden is informatiegeletterdheid.

 

TOEVOEGING;
De topictitel vind ik niet passend gekozen!
Ik wil geen discussie over wie zich wel volwaardig ondernemer mag noemen en wie niet. (compleet zinloze discussie)

Het gaat over de inzet die je mag verwachten van nieuwkomers en hoe andere zich daaraan kunnen storen.

Dat storen is geen rede om iemand anders belachelijk te maken maar kan als kans bieden om Higherlevel te verbeteren...

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
52 minuten geleden, TwaBla zei:

Van de 1,5 miljoen ZZPers in Nederland is slechts 60% fulltime ondernemer.

De rest (n=600.000) heeft ook een andere baan, studeert, heeft een pensioen of een andere uitkering.

Het is jammer dat zij als hobby-ondernemer worden afgeschilderd en vijandig benaderd op HL - zelfs topics gesloten.

Yep ... jammer.

 

Er is bij Het Centraal Bureau voor de Statistiek vast wel bekend hoeveel pensionado's een consultancy-bureau zijn begonnen. Zo ook ... Aantal jongeren met eigen bedrijf stijgt flink: 'Zo train je je creativiteit'.

 

52 minuten geleden, TwaBla zei:

Dat is een terugkerende discussie. 

Geen probleem, zolang de voors en tegens in balans blijven.

 

3 minuten geleden, MrHTTP zei:

Het gaat over de inzet die je mag verwachten van nieuwkomers en hoe andere zich daaraan kunnen storen.

Voor sommigen is het heel moeilijk om zich te kunnen verplaatsen in de gedachten en het gedrag van andere mensen. Ze raken er geïrriteerd door en reageren zich af.

Het hoe en waarom van dit onvermogen blijft, psychologisch gezien, interessant.

 

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
13 minuten geleden, MrHTTP zei:

Hierbij zijn nieuwkomers dus niet per definitie parttime ondernemers of startende ondernemers!!!

 

Er zijn ook nieuwkomers die hun vraag zeer duidelijk en doelgericht formuleren.

 

Zie het als buitenlanders die een restaurant binnen lopen en niet weten wat de lokale gebruiken zijn. 

 

Is het dan niet beter wanneer de obers (moderators) of andere bezoekers deze klungels vriendelijk onthalen en proberen te helpen? Met een paar steunvraagjes is het thema doorgaans snel aangescherpt. Ook het samenvoegen van topics - zoals in dit geval blijkbaar gebeurd is - kan helpen.

 

Ik stel voor het woord hobby-ondernemer niet meer te gebruiken, want daar zit iets denigrerends in.

 

Klungels is ironisch bedoeld. :smiling-face-with-hearts:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
1 uur terug, MrHTTP zei:

Het gaat over de inzet die je mag verwachten van nieuwkomers en hoe andere zich daaraan kunnen storen.

Dat storen is geen rede om iemand anders belachelijk te maken maar kan als kans bieden om Higherlevel te verbeteren...

Wilt u daarmee zeggen dat het niveau van Higherlevel belangrijker is dan het niveau van de vragenstellers ?

... alsdan is de schisma een feit.

De opborrelende vraag - als ware het oprispend maagzuur - is dan ook ... wie scheidt zich af ?

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
59 minuten geleden, TwaBla zei:

Er zijn ook nieuwkomers die hun vraag zeer duidelijk en doelgericht formuleren.

Daar zit het probleem dan ook niet.

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Zie het als buitenlanders die een restaurant binnen lopen en niet weten wat de lokale gebruiken zijn. 

 

Is het dan niet beter wanneer de obers (moderators) of andere bezoekers deze klungels vriendelijk onthalen en proberen te helpen? Met een paar steunvraagjes is het thema doorgaans snel aangescherpt. Ook het samenvoegen van topics - zoals in dit geval blijkbaar gebeurd is - kan helpen.

Dit is inderdaad de geidealiseerde versie van hoe het nu is.

Wat ik met mening wil aangeven is dat het proces (de customer journey) van een nieuwkomer, hier op deze web site, geoptimaliseerd kan worden met betere onboarding en slimmere functionaliteit en waarmee het voor iedereen een betere ervaring wordt.

 

Om er meer context aan te geven;

Je kent vast ook wel het type topic waarin een vraag beantwoordt wordt of dat er tips worden gegeven en dat dan de TS nooit meer reageert. Dan moet je je als platform(Higherlevel organisatie)/community toch een keer afvragen "Waarom?"

en misschien "Hoe kunnen wij die interactie op het platform beter faciliteren zodat de uitkomst positiever is?". Een positievere uitkomst is in dit geval een waardevollere interactie tussen de TS en diegene die reageren en daardoor een hogere kenniskwaliteit voor het platform als geheel.

 

1 uur terug, TwaBla zei:

Ik stel voor het woord hobby-ondernemer niet meer te gebruiken, want daar zit iets denigrerends in.

Dat is dan ook best denigrerend voor de mensen die met volle overtuiging en met het volle zelfvertrouwen zich hobby-ondernemer noemen. :winking-face:

Link naar reactie
57 minuten geleden, MrHTTP zei:

 Om er meer context aan te geven;

Je kent vast ook wel het type topic waarin een vraag beantwoordt wordt of dat er tips worden gegeven en dat dan de TS nooit meer reageert. Dan moet je je als platform(Higherlevel organisatie)/community toch een keer afvragen "Waarom?"

en misschien "Hoe kunnen wij die interactie op het platform beter faciliteren zodat de uitkomst positiever is?". Een positievere uitkomst is in dit geval een waardevollere interactie tussen de TS en diegene die reageren en daardoor een hogere kenniskwaliteit voor het platform als geheel.

Wellicht door minder negatief te reageren op een vraag die door een beginnend ondernemer ongetwijfeld serieus is gesteld.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
21 minuten geleden, Cosara zei:

Wilt u daarmee zeggen dat het niveau van Higherlevel belangrijker is dan het niveau van de vragenstellers ?

Nee,nee. Dit is geen academisch wedstrijdje. Daar doel ik niet op.

 

Wat ik wel wil zeggen is dat de inbalans in niveau (en verwachtingen etc. etc) van de vragenstellers/nieuwkomers (dat is er nou eenmaal) beter opgevangen kan worden door Higherlevel door te kijken hoe de feitelijke communicatie eraan toegaat en te zoeken naar optimalisatiemogelijkheden. Optimalisatie in de vorm van hun eigen (marketing)communicatie, forum functionaliteit, sturende rol van mods.
 

Daarnaast lijkt de focus heel erg te liggen op nieuwkomers en vragenstellers en veel minder op

- meer mensen triggeren waardevolle content te plaatsen,

- mensen actief houden/betrokken laten zijn,

- de kwaliteit van de communicatie waarborgen.

Dit forum heeft 71010 leden maar zo ervaar ik dat niet.

 

Je zou zelfs eens kunnen nadenken over hoe Higherlevel eruit zou zien als het meer aspecten zou hebben van een kennisbank ipv van forum.

Via extra functionaliteit, bijvoorbeeld een wiki,

lijkt het me nuttig om informatie uit topics te bundelen.

Hier kan je dan eenvoudiger naar verwijzen.

Het kan ook voorzien in uitleg over informatievaardigheden. :nerd-face:

Het kan zelfs een sectie krijgen waarin TwaBla in een mooi overzicht je helpt alle telefoonverkopers te slim af te zijn.

 

Nogmaals, ik wil niemand buitensluiten op basis van niveau of vaardigheden. Juist het tegenovergestelde.

 

 

Link naar reactie
(aangepast)
23 minuten geleden, Cosara zei:

Wellicht door minder negatief te reageren op een vraag die door een beginnend ondernemer ongetwijfeld serieus is gesteld.

Dat is nou de standaard aanname die ik altijd hoor hier. Maar niemand weet het zeker.

Dat iemand hier op het forum kan komen, met een verkeerd verwachtingspatroon, wordt voor het gemak ook maar even vergeten.

Maar daar gaat het niet om.

 

Zie het eens door een marketingbril;

Wat is voor Higherlevel een conversiemoment? Als een vraag wordt gesteld? Als ie wordt beantwoord? Als TS en reactiegevers is een efficiënte feedbackloop informatie uitwisselen en zo tot een sluitend antwoord komen of toegespitste set aan tips?

Als je er zo naar durft te kijken dan wil je weten waarom sommige interactiemomenten stroef verlopen en wil je als platform (facilitator) toch kijken of je dat kan oliën.

Niet tbv sales natuurlijk maar tbv van je doel; efficiënt en effectief kennisplatform zijn anno 2020.

 

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
(aangepast)
4 uur geleden, MrHTTP zei:

Een beginner die beginnersvragen stelt is prima, TS is al 3 jaar bezig...

[..]

Die passief agressiviteit of onderliggende frustratie is menselijk en idd niet altijd wenselijk. Sowieso hoef jij ook niet te doen alsof alle nieuwe vraagstellers beschermd moeten worden (door jou)  omdat het zwakke lammetjes zijn. :slightly-smiling-face:

 

Blijkbaar is het aantal jaren dat vragenstellers op het forum zitten wél een argument om ze met pek en veren het forum verbaal af te jagen, maar dat zelfde aantal jaren is blijkbaar géén argument voor de antwoorders om zichzelf te kunnen beheersen om een constructief antwoord te geven. Nogal hypocriet.

 

De vragenstellers hoeven dan misschien niet beschermd te worden, maar houdt wellicht eens in het achterhoofd hoe dat negatieve gereageer afstraalt op het forum. Als ik naar berichten van bijvoorbeeld Norbert of Joost kijk, dan weten zij meestal een goede balans te houden tussen constructief ("Dit is eigenlijk geen onderwerp voor dit forum, dus ik sluit het topic") en toch nog instructief ("...maar om je toch een beetje op weg te helpen"), zonder meteen over te gaan op een reactie die neerkomt op "Tjongejonge, wat ben jij een domme muts, zeg. Je bent al 3 jaar bezig, weet je dat nou nog niet. Er wordt wel wat meer van je verwacht").

 

C'est le ton qui fait la musique. Ik verwacht gewoon dat er met een positieve insteek wordt geantwoord of gewoonweg niet.

 

Je kunt je misschien ergeren aan 'domme' vragen, maar tel dan even tot tien en formuleer in ieder geval een positief en constructieve zin. Iedereen is ergens begonnen. De negatieve benadering straalt simpelweg af op het forum. Niet iedereen is misschien meteen ondernemer. Ikzelf heb ook een aanloopperiode gehad van 3 jaar, en wist toen ook nog niet het verschil tussen ondernemerschap voor de OB en IB. Door schade en schande word je wijs. Het verbaal naar beneden trappen is echt nergens voor nodig.

 

aangepast door prinsrachid
spelling

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
(aangepast)
17 minuten geleden, MrHTTP zei:

Zie het eens door een marketingbril;

 

Waarom in 's hemels naam? Conversie? Wth, zeg. Dit forum is een gratis forum. De enige reden dat ik hier op zit, is om mensen eventueel verder te helpen. Net zoals mensen mij ooit hebben verder geholpen toen ik het niet wist. En verder helemaal niets. Ik verwacht geen feedback loop, feedback, een bedankje, of wat dan ook. Het is gewoon domweg vrijwilligerswerk, waar je niets voor terug moet verwachten. Als je een vraag te dom vindt, dan laat je die gewoon aan je voorbij gaan. 

 

Verder vind ik de basale vragen helemaal niet zo'n issue. Ze zijn makkelijk te beantwoorden, maar het zorgt er ook voor dat ándere mensen met dezelfde basale vragen misschien ook wel op Higherlevel uitkomen. Je hoeft de basale vraag meestal maar één keer te beantwoorden, en vervolgens wordt zo'n pagina hopelijk geindexeerd door Google. Soms moet je de vraag nog eens beantwoorden als de vorige keer te lang is geleden voor een nieuwe indexatie. Maar het beantwoorden van één iemand met een simpele vraag voorkómt mijns inziens het hoeven beantwoorden van 10 potentiële anderen.

En dan is het wel zo fijn als die vraag min of meer positief is beantwoord, zodat mensen misschien iets minder schroom voelen om een iets moeilijkere vraag te stellen, zonder aan al te veel zelfcensuur te doen ("Zou ik deze vraag wel durven stellen, want misschien is die wel te dom voor dit forum").

 

aangepast door prinsrachid

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
6 minuten geleden, prinsrachid zei:

"Tjongejonge, wat ben jij een domme muts, je bent al 3 jaar bezig, weet je dat nou nog niet, er wordt wel wat meer van je verwacht"

Als je mijn verdere uitleg leest dan weet je dat dit totaal niet is wat ik bedoelde.

Ook andere punten voel ik me niet aangesproken.

 

Link naar reactie

 

Begrippen als customer journey en customer boarding klinken heel mooi, maar hoe pas je die in de praktijk van zo'n forum toe?

 

Een kennisbank veronderstelt een body of knowledge die door de gebruiker al-dan-niet met hulp van een bibliothecaris wordt ontsloten. Dat is HL al lang, en we hebben het forum als schil daar omheen. Waardoor nieuwkomers gegidst kunnen worden door moderators en deelnemers die de weg weten. Met als versterkend effect dat er voortdurend parate kennis beschikbaar is.

 

Het forum / de gemeenschap heeft daarin een heilige positie. Oude deelnemers, nieuwe deelnemers, deskundigen, moderators: wij zijn er voor dat forum en niet andersom. Het kan dus niet zo zijn dat we aan nieuwkomers allerlei extra eisen gaan stellen of dat vraagstellers een procedure moeten volgen, om het werk van andere deelnemers, deskundigen of moderators te vergemakkelijken.

 

Neemt niet weg dat er wellicht manieren zijn om de zelfredzaamheid van bezoekers te bevorderen.

 

We hadden ooit verzameltopics. Er zijn pogingen gedaan om FAQ's op te zetten. Misschien kunnen we een aquabrowser toevoegen? Iets doen met AI? Of robomoderators....

 

De boarding procedures in de reiswereld lijken me geen goed voorbeeld. Noem eens een forum, een community of een vraagbaak die het anders en beter doet dan HL...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
5 minuten geleden, prinsrachid zei:

Waarom in 's hemels naam? Conversie? Wth, zeg.

Als dat geen interessante gedachtegang is voor jou, prima.

 

6 minuten geleden, prinsrachid zei:

Dit forum is een gratis forum.

Voor de eindgebruiker ja. Maar iemand moet toch de hosting betalen. Wie heeft het laatste redesign gefinancierd?

 

12 minuten geleden, prinsrachid zei:

De enige reden dat ik hier op zit, is om mensen eventueel verder te helpen. Net zoals mensen mij ooit hebben verder geholpen toen ik het niet wist. En verder helemaal niets. Ik verwacht geen feedback loop, feedback, een bedankje, of wat dan ook. Het is gewoon domweg vrijwilligerswerk, waar je niets voor terug moet verwachten.

Waar wij dan verschillen is dat ik soms wel benieuwd ben of mijn reactie zinnig was en dan gaat het met name om antwoorden die niet exact zijn.

 

17 minuten geleden, prinsrachid zei:

Als je een vraag te dom vindt, dan laat je die gewoon aan je voorbij gaan.

Ik heb vragen nooit als dom bestempeld dat zijn jouw woorden.

 

Link naar reactie

Als ervaringsdeskundige in eindeloze een-tweetjes (mea culpa) raad ik jullie aan even niet elkaar te slim af te willen zijn, maar eens rustig af te wachten wat anderen hier nog aan toe te voegen hebben.

 

Kan zo'n forum meer-schillig gemaakt worden?

 

Dat er dus een beginners-level is en daarna gevorderden-levels komen waar je voor kan in- en uit-tekenen. Dan kunnen oudere deelnemers met een hekel aan beginnersvragen of hobby-ondernemers die afdelingen uitzetten...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
1 uur terug, MrHTTP zei:

Daarnaast lijkt de focus heel erg te liggen op nieuwkomers en vragenstellers en veel minder op

- meer mensen triggeren waardevolle content te plaatsen,

- mensen actief houden/betrokken laten zijn,

- de kwaliteit van de communicatie waarborgen.

Dit forum heeft 71010 leden maar zo ervaar ik dat niet.

 

Die teller geeft slechts aan hoeveel mensen zich in de totale historie hebben aangemeld. In een uitgebreid forum-weerstation zou je bv zien: hoeveel nieuwe mensen zich de afgelopen twaalf maanden hebben aangemeld, hoeveel nieuwe topics er zijn geopend en hoeveel mensen deelnemen aan de gedachtenwisseling.

 

Ik ben het helemaal eens met de observatie dat de vraagbaakfunctie (nieuwkomers stellen vragen die door actieve deelnemers, deskundigen en moderators beantwoord worden) meer op de voorgrond treedt dan de gemeenschapsfunctie (ondernemers bespreken allerlei kwesties met elkaar). Vandaar de pogingen om ook eens actuele kwesties te bespreken. Leg breadcrumbs neer voor returning birds...

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.