[Afgesplitst]Stamtafel: discussie over (hobby) ZZP (wel/geen ondernemer)

Aanbevolen berichten

(aangepast)
48 minuten geleden, prinsrachid zei:

Dit forum is een gratis forum. De enige reden dat ik hier op zit, is om mensen eventueel verder te helpen. Net zoals mensen mij ooit hebben verder geholpen toen ik het niet wist. En verder helemaal niets. Ik verwacht geen feedback loop, feedback, een bedankje, of wat dan ook. Het is gewoon domweg vrijwilligerswerk, waar je niets voor terug moet verwachten. Als je een vraag te dom vindt, dan laat je die gewoon aan je voorbij gaan. 

Yep ... een vrije keuze.

 

Deze discussie is als een veenbrand ... het sluimert jarenlang ondergronds en krijgt zo nu en dan extra zuurstof waardoor het weer feller gaan branden.

aangepast door Cosara
verwijderen witruimte

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
58 minuten geleden, MrHTTP zei:
1 uur terug, Cosara zei:

Wellicht door minder negatief te reageren op een vraag die door een beginnend ondernemer ongetwijfeld serieus is gesteld.

Dat is nou de standaard aanname die ik altijd hoor hier. Maar niemand weet het zeker.

Het stellen van een vraag is nu eenmaal makkelijker dan het zoeken naar een antwoord ...

... maar daarom kan het nog wel een serieuze vraag zijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie

Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat de drempel om te gaan ondernemen eigenlijk ook erg laag is. Het stellen van een "merkwaardige" vraag is daar dan weer het gevolg van. Dit roept bij mij een paar vragen op:

- kan je het een vraagsteller kwalijk nemen om zonder vooronderzoek hier een vraag te stellen?

- is het verwonderlijk dat er zoveel slachtoffers in de fratsen van o.a. mkb clickservice, bedrijfswebgidsen, vandaagonline en de reis die niet meer door ging trappen?

Ik vermoed ook dat door de eenvoud van alles opzoeken de motivatie om zelf uit te zoeken lager kan worden.

We kunnen een vraagsteller uiteraard wel aanmoedigen om zelf op onderzoek uit te gaan door handvatten te geven zodat ze ook leren om zelf een antwoord te vinden.

Zelf ben ik 7 jaar geleden ook op dit forum geholpen waarvoor ik dit forum ook nog steeds dankbaar ben.

Link naar reactie

prinsrachid ik dacht vrijwel hetzelfde als jouw openingspost. En ben het ook helemaal eens met deze reactie:

 

4 uur geleden, prinsrachid zei:

Als ik naar berichten van bijvoorbeeld Norbert of Joost kijk, dan weten zij meestal een goede balans te houden tussen constructief ("Dit is eigenlijk geen onderwerp voor dit forum, dus ik sluit het topic") en toch nog instructief ("...maar om je toch een beetje op weg te helpen"), zonder meteen over te gaan op een reactie die neerkomt op "Tjongejonge, wat ben jij een domme muts, zeg. Je bent al 3 jaar bezig, weet je dat nou nog niet. Er wordt wel wat meer van je verwacht").

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
(aangepast)

prinsrachid en Bob de webbouwer, ik vind het heel fijn voor jullie dat jullie het dan zo eens met elkaar lijken te zijn! Echt!!

 

Werkelijk, ik spreek gisteravond slechts mijn verbazing uit over twee tegenstrijdige openingsberichten die bol staan van misvattingen. Wat een gewicht wordt daar de afgelopen 24 uur door sommigen aan gehangen zeg, dat is echt teveel eer en moeite, maar tegelijkertijd verstrekt dit nieuwe, welkome lid voorlopig geen aanvullende informatie en wordt deze daarmee voorlopig ook niet inhoudelijk bediend.

 

Wat voor ervaring zou deze deeltijdondernemer nu hebben als hij met dit 'dubbele' verhaal aanklopt bij de Belastingdienst of KvK?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
23 minuten geleden, Highio zei:

prinsrachid en Bob de webbouwer, ik vind het heel fijn voor jullie dat jullie het dan zo eens met elkaar lijken te zijn! Echt!!


Highio  Wat een merkwaardige reactie... alweer. 

Jij reageerde totaal niet inhoudelijk op die vraag, dus dan kun je beter niet reageren naar mijn mening. Ron en Roel vonden het ook een merkwaardige vraag, maar die vertellen ten minste ook waarom ze dat vinden en leggen uit waarom dat geen goed idee is. Daar heeft TS ten minste wat aan.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
(aangepast)

Bob de webbouwer,

 

o.b.v. de tegenstrijdige openingsberichten van Liza28 is er m.i. geen eenduidige openingsvraag of probleemstelling. Dan kun je met alle egards van een adviseur of als ondernemer die toevallig actief is als adviseur reageren, maar dat biedt geen enkele garantie op een passend advies noch meerwaarde.

 

Ik heb niks tegen starters, hobby- of deeltijdondernemers, maar wel tegen een 'framing' van topic starters of vrijwillige reacties.


Waarom zouden we niet scherpkritisch mogen zijn op elkaars berichten? We opereren toch allemaal ook in een concurrerende omgeving (=markt)? Als feit zijn deze openingsberichten niet bepaald sterk te noemen. Het is hier m.i. geen knuffelparadijs!

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
(aangepast)

Volgens mij reageer jij nu alleen in een stamtafeltopic. Wat ik vind van Ron's reactie(s) is niet belangrijk en Roel reageert/modereert nu in drie betrokken draadjes. Inhoudelijk heeft volgens mij nog niemand gemeld dat twee of drie keer ten onrechte ondernemersaftrek genoten is of lijkt te zijn, maar dat is verder ook niet mijn probleem of business...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
4 minuten geleden, Highio zei:

Volgens mij reageer je alleen in een stamtafeltopic


Bedoel je dat ik alleen reageer in dit topic? Dan moet je toch even mijn profiel erbij pakken... maar ik reageer inderdaad niet heel vaak meer, het is nogal druk hier.

Het is overigens zeker niet mijn bedoeling in een persoonlijke vete met jou te belanden hoor, meestal zijn wij het wel eens maar nu een keertje niet. Kan gebeuren :winking-face:

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
(aangepast)
3 uur geleden, Perry76 zei:

Tussen de regels door lees ik eigenlijk dat de drempel om te gaan ondernemen eigenlijk ook erg laag is.

 

Dit vind ik nou eerlijk gezegd - in deze in mijn ogen vrij vervelende discussie tussen HL-deelnemers die allemaal op hele goede wijze bijdragen aan HL - de eerste zinvolle bijdrage.

 

Dat is nou precies de reden (volgens mij) waarom vele redelijk kundige en welwillende 'posters' intussen afhaken:

Er zijn veel te veel vragen (van - laten wij het netjes houden en het "minder erudiete" noemen - beginnende Wannabee-ondernemers) in de sfeer van:

"Yo, ik wil ondernemer worden. Wie heeft wat tips voor mij?"

 

En het meest verbazingwekkende is wat mij betreft dat er zo vaak antwoorden volgen ook!

 

Maar dat is mijn mening en ik houd mij verder hier verre van weg (discussie en dit soort vragen).

 

 

Als laatste wil ik ook wel kwijt dat ik ook die vragen waar het hier om gaat toen meteen heb gezien. En ik dacht dan:

Dit moet toch een grap zijn? "Kanniewaarzijn" dat je dit zo vraagt op een forum voor 'ondernemerschap en innovatie' dacht ik.

Maar ja...

 

 

 

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Link naar reactie
(aangepast)
46 minuten geleden, shoptillyoudrop zei:

En het meest verbazingwekkende is wat mij betreft dat er zo vaak antwoorden volgen ook!

 

Dat zou je ook als iets positiefs kunnen zien. 

 

Het scheelt natuurlijk al wanneer de kopregel duidelijk is, zodat jij als oudgediende snel kan scannen: dit is wel of niet interessant voor mij. 

 

Die YO! ondernemers komen doorgaans niet eens meer terug om de reacties te lezen. Zo'n topic dooft snel uit als er geen stamtafel-discussie ontstaat. Soms is er eentje bij die ik verdenk van opzettelijke provocaties - die komt dan wel terug. Maar juist dan is niet reageren effectiever dan kritische vraagtekens plaatsen.

 

De zwijgende meerderheid en afhakende deelnemers kunnen we allemaal aanroepen als medestanders.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
19 uur geleden, MrHTTP zei:

Je kent vast ook wel het type topic waarin een vraag beantwoordt wordt of dat er tips worden gegeven en dat dan de TS nooit meer reageert. Dan moet je je als platform(Higherlevel organisatie)/community toch een keer afvragen "Waarom?"

 

Ik vind niet dat je je dat moet afvragen. HL is echt een goed forum, met zinvolle input van veel mensen met verstand van veel zaken, zoveel hoeft er niet veranderd te worden.

 

Er zijn veel mensen die HL niet zien als gemeensschap, maar als een makkelijke vraagbaak. Ze zetten hun vraag op drie plekken uit, waaronder op HL, en zodra die beantwoord is, of (en nu ben ik cynisch) zodra ze in de gaten hebben dat hun luchtkasteel niet zal vliegen, verliezen ze de interesse.

 

Die mensen krijg je toch nooit aan boord, en die wil je niet eens aan boord.

 

Het doel van HL moet niet zijn: een zo groot mogelijk forum worden, maar een zo goed mogelijk forum voor ondernemers. Would-be ondernemers die hun vraag niet kunnen formuleren, te lui zijn om 5 minuten te googlen en nooit meer wat van zich laten horen zullen als ondernemer ook niet slagen. Het is beter dat ze in een vroeg stadium er achter komen dat de wereld er niet is om hen te begeleiden naar hun droom van ondernemerschap, maar dat ze er zelf iets aan moeten doen.

 

Maar goed, mijn opinie.

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
(aangepast)
17 uur geleden, TwaBla zei:

Het forum / de gemeenschap heeft daarin een heilige positie. Oude deelnemers, nieuwe deelnemers, deskundigen, moderators: wij zijn er voor dat forum en niet andersom. Het kan dus niet zo zijn dat we aan nieuwkomers allerlei extra eisen gaan stellen of dat vraagstellers een procedure moeten volgen, om het werk van andere deelnemers, deskundigen of moderators te vergemakkelijken.

 

Ik ben het niet met je eens. Overal in de maatschappij is het al eeuwen zo dat degenen die kennis willen opdoen, dankbaar mogen zijn dat anderen die kennis, gratis nog wel, willen delen, en dat ze zich moeten aanpassen aan de manier waarop die kennisdelers hun kennis willen delen.

 

Ze mogen dankbaar zijn dat HL er is, met zijn gebreken, maar zullen zich moeten conformeren aan de verwachtingen die de deskundigen hebben over gedrag en zelfredzaamheid. Dat kan simpelweg niet anders.

 

De leerling past zich aan aan de meester, niet andersom.

 

Dat wil niet zeggen dat we extra hindernissen moeten inbouwen, of bewust bot moeten doen, maar als dat er eens uitfloept, tja, dan is dat zo, pech!

 

 

aangepast door kuifje

Bel een octrooigemachtigde van Patenthuis bij al uw octrooivragen !

Link naar reactie
54 minuten geleden, kuifje zei:

De leerling past zich aan aan de meester, niet andersom.

Wat maakt een goede leraar ?

 

De dompteur met een zweep zal nooit de directeur van het circus worden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
2 uur geleden, TwaBla zei:

 

(...) en YO!-starters.

 

 

Gelukkig is via dit draadje dan ook een nieuw begrip - voor insiders volkomen duidelijk wat het inhoudt - ontstaan!

 

De YO!-ondernemer ofwel YO!-starter...

 

Misschien vast opteren voor "Woord van 2020" of hoe het nou ook weer heet?

(de vorige winnaar was Boomer dacht ik - ook volkomen duidelijk voor de insider...)

 

Leuk! Toch nog.

 

"What, me worry?"

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.