• 0

Help een leergierige afstudeerder! Goede doelgroep voor Grafische ontwerpstudio?

(aangepast)

Hallo! 

 

Ik ben een afstudeerder in Multimedia Design en Communicatie. Momenteel ben ik bij een grafische ontwerpstudio als afstudeerstage aan het werk om een communicatiestrategie en campagne voor hun te bedenken met als doel de ontwerpstudio (die net gestart is) op de kaart te zetten. Nou heeft de studio naar mijn mening  een te grote doelgroep: MKB bedrijven in Nederland. Deze doelgroep heb ik al gesegmenteerd door de campagne provinciaal in te gaan zetten maar ik zoek eigenlijk nog een passende sector. Ze bieden voornamelijk de volgende diensten: Grafisch ontwerp, Logo design, Huisstijl, Animatie en Webdesign. Daarbij wil ik vermelden dat ze op zoek zijn naar langlopende klantenrelaties waar ze dus meerdere opdrachten van krijgen voor een langere tijd, een mooie samenwerking is het idee. Ik ben zelf al de markt in de omgeving (Gelderland) aan het onderzoeken maar ik loop hier een beetje in vast. 

Zelf zit ik te denken aan (semi)overheids of non-profit organisaties omdat deze vaak veel informatie willen verstrekken en veel grafisch werk nodig hebben voor georganiseerde evenementen en campagnes. Ook zijn deze organisaties vaak online nog wat verouderd dus kunnen ze een make-over wat betreft huisstijl of website wellicht gebruiken. Echter vrees ik dat deze misschien niet winstgevend genoeg zijn om als doelgroep na te streven? Is er iemand die ervaring heeft met dit soort organisaties of heeft er iemand ideeën over een andere doelgroep die zit te wachten op de diensten die de ontwerpstudio aan kan bieden?  Geef me AUB je feedback, het wordt zeer op prijs gesteld. 

aangepast door Sammy-jo
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Die ontwerpstudio is begonnen door ervaren rotten uit het vak, of is dat een studenteninitiatief?

 

Idealiter biedt een stage-omgeving zowel de kans om wat te leren als de kans om wat uit te proberen. 

 

Heb je al een inventarisatie gemaakt van alle platforms waar grafisch ontwerpers zich kunnen aanbieden aan opdrachtgevers die op zoek zijn?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Het is opgezet vanuit een ander bedrijf dat promotionele artikelen verkoopt en een oud student is het nu aan het leiden. 
Ik wil een campagne maken om ze zichtbaarder te maken maar ik weet niet goed op welke doelgroep ik deze moet richten. 
Ik heb al wel gekeken hoe bedrijven acquisitie voeren en voor wie soortgelijke aanbieders werken maar omdat iedereen wel profijt van één van de diensten kan hebben vind ik het moeilijk om te onderbouwen waar we ons op gaan richten. Alvast bedankt voor de reactie!

aangepast door Sammy-jo
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.