• 0

Finders Fee [commissie 10% voor aanbrengen klant]

(aangepast)

Het volgende;

ik laat mijzelf inhuren bij een bedrijf die BHV cursussen verzorgd. Dit bedrijf krijgt steeds meer aanvragen inzake blusmiddelen en brandmelders. Dit is in mijn bedrijf ook een expertise. 
Nu heeft dit bedrijf mij het volgende voorstel gedaan; als zij mij een klant aandragen willen ze een finders fee van 10% op het offerte bedrag.  Ik vindt dit zelf aan de erg hoge kant. Wie kan mij hier meer informatie over geven?

 

 

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

@Mikky Vrolijk

Waarom is de topic titel aangepast naar iets onjuist?

"[commissie 10% voor aanbrengen klant]"

 

Het ging hier niet om het aanbrengen van een klant maar van een prospect. Dat zijn twee heel verschillende dingen. De 10% commissie ging over het offertebedrag.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Op 10-3-2020 om 23:05, DusBrand zei:

Het gekste vindt ik dan eigenlijk nog; hoe durf je het te vragen, je geeft alleen een telefoonnummer door en verder heeft dat bedrijf er geen werk aan én ze lopen geen enkel risico dat ze aan mij een klant verliezen... ze wel denken; lalala gratis geld!

 

Ga nou es als ondernemer denken!

 

Wat kost het jou om een klant te vinden, aan tijd en geld? Nou heb je een adres dat elke zoveel tijd goede leads kan opleveren en dan ga je zeuren hoe dat afgerekend wordt met de belastingen. Zij sturen een factuur en dat zijn voor jou kosten, BTW apart verrekend. Simpels. Niet jouw zorg.

 

Je moet alleen even onderhandelen over de prijs en de voorwaarden. Ik zou denken aan een vaste prijs per aangebrachte klant, dus geen percentage en niet voor de offerte alleen. Maar ga daar niet al te agressief in, want de meeste ondernemers likken hun vingers af bij zulke makkelijke leads.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, TwaBla zei:

 

Ga nou es als ondernemer denken!

 

Wat kost het jou om een klant te vinden, aan tijd en geld? Nou heb je een adres dat elke zoveel tijd goede leads kan opleveren en dan ga je zeuren hoe dat afgerekend wordt met de belastingen. Zij sturen een factuur en dat zijn voor jou kosten, BTW apart verrekend. Simpels. Niet jouw zorg.

 

Je moet alleen even onderhandelen over de prijs en de voorwaarden. Ik zou denken aan een vaste prijs per aangebrachte klant, dus geen percentage en niet voor de offerte alleen. Maar ga daar niet al te agressief in, want de meeste ondernemers likken hun vingers af bij zulke makkelijke leads.

 

Je hoeft het natuurlijk ook niet te doen. Alleen als je het belang van potentieel nieuwe klanten, prospects (leads) ziet. Het is vervolgens aan jou om deze lead om te zetten in een sale. Het is daarom belangrijk dat je kijkt hoeveel leads gemiddeld worden omgezet in een sale. Zo kan je bepalen of die 10 procent schappelijk is.

 

Wellicht dat je een vast bedrag kan afspreken per lead waar je wel content mee bent.

 

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 89 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.