Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Flipje

Geldigheid inkooporder

Recommended Posts

Onze organisatie heeft 4 jaar geleden een inkooporder ontvangen van opdrachtgever X na het versturen van een offerte voor advieswerkzaamheden. Werkzaamheden vinden nog steeds plaats, order is nog niet volledig verbruikt. Facturen worden maandelijks achteraf verstuurd op basis van werkelijk gemaakte uren.

Nu heeft X het beleid aangepast en mag er niet meer met externen gewerkt worden. Inkooporder is echter nog niet volledig verbruikt. In hoeverre hebben wij recht om het resterende bedrag van de inkooporder alsnog te gebruiken voor advies c.q. te factureren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een beetje weinig info om iets zinnigs te zeggen..

 

Is deze mededeling niet het gevolg van risicobeperking vanwege Covid19-virus?

Het klinkt namelijk als erg vreemde beleidskeus om niet meer met externen te werken elke grotere organisatie heeft "externen" nodig.

 

ALs Covid geen rol speelt, zijn jullie specifiek geinformeerd dat jullie werkzaamheden worden stopgezet of heb je een algemeen schrijven gekregen. Bij dergelijke beleidswijzigingen moeten over het algemeen de lopende contracten worden gerespecteerd of men zal toch met een bepaalde afkoop moeten komen.

Zomaar uren gaan factureren zal niet zomaar geaccepteerd worden. Het feit dat het een langlopende inkooporder is doet mij vermoeden dat er bepaalde bandbreedtes in het contract zitten. Er zijn maar weinig organisaties die 5 jaar vooruit inkopen..

 

Maar om je concreter te helpen zou het wel handig zijn om iets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keuze staat volledig los van Corona maar heeft te maken met kostenbesparing. We werken uitsluitend op projectbasis (bij al onze klanten), voor de ene klant 1 dag per week, voor de ander bij wijze 1 dag per maand. Dan kun je, afhankelijk van het bedrag, lang met een inkooporder doen. 

We hebben er geen schrijven van ontvangen. Het is besproken door de contactpersoon van onze klant met mijn collega.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat er einddatum op die order? Is er een bepaalde frequentie afgesproken?


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De informatie is dan wel erg ongenuanceerd overgebracht.. zolang je niet van inkoop hoort dat de werkzaamheden moeten worden gestopt zou ik me niet teveel zorgen maken

Zoals ik al zei, lopende contracten zal men moeten respecteren. Intern wordt er vaak een stuk scherper gecommuniceerd om het tussen de oren bij de lijn managers te krijgen dat je niet meer zomaar even een externe kan bestellen, maar dat gaat om nieuwe opdrachten.

 

Als je zekerheid  wil zou ik zelf contact opnemen met de afdeling inkoop en vragen of er gevolgen zijn voor jullie lopende opdracht

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er staat geen einddatum op de order en er is geen (vaste) frequentie afgesproken. In onze algemene voorwaarden heb ik er niets van terug gevonden.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 uur geleden, Flipje zei:

Er staat geen einddatum op de order en er is geen (vaste) frequentie afgesproken. In onze algemene voorwaarden heb ik er niets van terug gevonden.

 

Zijn die uitdrukkelijk van toepassing verklaart?

Lijkt mij dat er in het voortraject ook enige besprekingen zijn gevoerd of mail verkeer is geweest?

Is het niet een tijdelijke stop?

Het i besproken met je collega, wie heeft de contractbesprekingen gevoerd 4 jaar geleden? Heb je zelf nog informatie ingewonnen?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 87 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept