• 0

Geldigheid inkooporder

Onze organisatie heeft 4 jaar geleden een inkooporder ontvangen van opdrachtgever X na het versturen van een offerte voor advieswerkzaamheden. Werkzaamheden vinden nog steeds plaats, order is nog niet volledig verbruikt. Facturen worden maandelijks achteraf verstuurd op basis van werkelijk gemaakte uren.

Nu heeft X het beleid aangepast en mag er niet meer met externen gewerkt worden. Inkooporder is echter nog niet volledig verbruikt. In hoeverre hebben wij recht om het resterende bedrag van de inkooporder alsnog te gebruiken voor advies c.q. te factureren?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een beetje weinig info om iets zinnigs te zeggen..

 

Is deze mededeling niet het gevolg van risicobeperking vanwege Covid19-virus?

Het klinkt namelijk als erg vreemde beleidskeus om niet meer met externen te werken elke grotere organisatie heeft "externen" nodig.

 

ALs Covid geen rol speelt, zijn jullie specifiek geinformeerd dat jullie werkzaamheden worden stopgezet of heb je een algemeen schrijven gekregen. Bij dergelijke beleidswijzigingen moeten over het algemeen de lopende contracten worden gerespecteerd of men zal toch met een bepaalde afkoop moeten komen.

Zomaar uren gaan factureren zal niet zomaar geaccepteerd worden. Het feit dat het een langlopende inkooporder is doet mij vermoeden dat er bepaalde bandbreedtes in het contract zitten. Er zijn maar weinig organisaties die 5 jaar vooruit inkopen..

 

Maar om je concreter te helpen zou het wel handig zijn om iets

Link naar reactie
  • 0

Keuze staat volledig los van Corona maar heeft te maken met kostenbesparing. We werken uitsluitend op projectbasis (bij al onze klanten), voor de ene klant 1 dag per week, voor de ander bij wijze 1 dag per maand. Dan kun je, afhankelijk van het bedrag, lang met een inkooporder doen. 

We hebben er geen schrijven van ontvangen. Het is besproken door de contactpersoon van onze klant met mijn collega.

 

Link naar reactie
  • 0

De informatie is dan wel erg ongenuanceerd overgebracht.. zolang je niet van inkoop hoort dat de werkzaamheden moeten worden gestopt zou ik me niet teveel zorgen maken

Zoals ik al zei, lopende contracten zal men moeten respecteren. Intern wordt er vaak een stuk scherper gecommuniceerd om het tussen de oren bij de lijn managers te krijgen dat je niet meer zomaar even een externe kan bestellen, maar dat gaat om nieuwe opdrachten.

 

Als je zekerheid  wil zou ik zelf contact opnemen met de afdeling inkoop en vragen of er gevolgen zijn voor jullie lopende opdracht

 

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Flipje zei:

Er staat geen einddatum op de order en er is geen (vaste) frequentie afgesproken. In onze algemene voorwaarden heb ik er niets van terug gevonden.

 

Zijn die uitdrukkelijk van toepassing verklaart?

Lijkt mij dat er in het voortraject ook enige besprekingen zijn gevoerd of mail verkeer is geweest?

Is het niet een tijdelijke stop?

Het i besproken met je collega, wie heeft de contractbesprekingen gevoerd 4 jaar geleden? Heb je zelf nog informatie ingewonnen?
 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.