• 0

Boeken van omzet bedrijfskantine

Hoi,

 

Sinds 2 maart heeft mijn vriend een bedrijfskantine + catering van vergaderzalen overgenomen.

Ik ben van plan de boekhouding te doen maar met opstarten loop ik tegen een aantal dingen aan en hoop dat jullie advies/tips hebben. Wij werken met e-boekhouden.

 

1. Ze hebben omzet uit de bedrijfskantine. hier wordt betaald per pin en soms cash. Ze werken met Sumup. dat betekend dat het  de pinbedragen na 2 dagen op de rekening worden bijgeschreven maar dat hier wel 1,9% aan kosten vanaf wordt getrokken voor SUMUP. Hoe boek ik de omzet van de lunch uit de bedrijfskantine? je hebt daar geen bonnetjes van o.i.d.

 

2. Ze houden een kasboek bij, hoe vaak neem je die gegevens over in de boekhouding? ik had alle bonnetjes al ingeboekt, zowel cash als pin maar misschien had ik dat anders moeten doen.

 

Groetjes

Malu Dunsbergen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weet je misschien of alle omzet onder 9% btw valt? Laten we even aannemen van wel. Werk je trouwens met het factuurstelsel of kasstelsel? In je boekhouding is het misschien handig om zowel de omzet als de kosten op te splitsen in 2 boekingen, en vervolgens de uitbetaling af te boeken op die beide opgesplitste 'facturen'.

 

- Je boekt eerst een 'factuur' voor de omzet op de dag van omzet van 1000 euro (917,43 euro omzet en 82,56 euro btw).
- Vervolgens boek je een 'factuur' voor de kosten van 19 euro (19 euro kosten, geen btw waarschijnlijk, tenzij je een daadwerkelijke factuur hiervoor krijgt).

 

Op het moment dat je de 981 euro op de bank krijgt bijgeschrijven, boek je die weg tegen deze twee facturen (die in totaal op 981 euro neerkomen).

 

 

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
53 minuten geleden, prinsrachid zei:

Weet je misschien of alle omzet onder 9% btw valt? Laten we even aannemen van wel. Werk je trouwens met het factuurstelsel of kasstelsel? In je boekhouding is het misschien handig om zowel de omzet als de kosten op te splitsen in 2 boekingen, en vervolgens de uitbetaling af te boeken op die beide opgesplitste 'facturen'.

 

- Je boekt eerst een 'factuur' voor de omzet op de dag van omzet van 1000 euro (917,43 euro omzet en 82,56 euro btw).
- Vervolgens boek je een 'factuur' voor de kosten van 19 euro (19 euro kosten, geen btw waarschijnlijk, tenzij je een daadwerkelijke factuur hiervoor krijgt).

 

Op het moment dat je de 981 euro op de bank krijgt bijgeschrijven, boek je die weg tegen deze twee facturen (die in totaal op 981 euro neerkomen).

 

 

Bedankt! ja, beide! ze hebben een aantal klanten die op rekening lunchen en bedrijven die de vergaderzalen huren, hiervoor moeten we een factuur versturen.

Wat bedoeld je met "factuur"? ik heb namelijk geen factuur van de omzet van  bv 1 dag alleen een Sales report kunnen ze bv uitdraaien, kan ik dat zien als "factuur"?

Kantine is allemaal 9%. 

Wat betreft de kosten van Sumup, we krijgen 1x in de maand een factuur hiervan met het aantal transacties en de betaalde kosten. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.