• 0

Gebruikelijk loon / DGA salaris - Verzoek afgewezen

Goedemorgen,

 

Ruim een maand geleden heb ik een holding opgericht, om deel te kunnen nemen aan een werkmaatschappij. In mijn bv gebeurt vooralsnog niets, in de werkmaatschappij ook niet. Dit jaar zal er in mijn holding ook niets gaan gebeuren, er namelijk nog geen sprake van dividend of arbeid.

Ongeveer een week geleden heb ik een accountant gesproken die mij zei een brief te sturen over het DGA loon, verder gaf hij aan dat administratie voeren vooral geen haast heeft zolang er niets gebeurt. 

Flash forward naar nu, zojuist lees ik de reactie van de Belastingdienst. Mijn verzoek om het gebruikelijk loon voor 2020 vast te stellen op €0 is afgewezen. Men kan nog geen standpunt innemen, het is te vroeg en ik kan een nieuw verzoek indienen in het vierde kwartaal van 2020.  Ook zegt men dat het niet noodzakelijk is om om goedkeuring te vragen; "In principe biedt de wettelijke regeling, de toelichting daarop en de door de Belastingdienst verstrekte algemene informatie voldoende rechtszekerheid omtrent de toepassing van de gebruikelijkloonregeling".

Erg verwarrend allemaal. Kan ik afwachten of moet ik nulaangiftes gaan doen? 

Nair

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Zolang je geen arbeid verricht in de holding en werkmaatschappij hoef je sowieso geen gebruikelijk loon te betalen.

Tot 5000 euro loonwaarde hoef je ook geen DGA loon te gebruiken uitgaande van gebruikelijk loon is dat ongeveer 4 uur per week ca 18 uur per maand dat je voor je werkmij en holding kan werken met de zekerheid dat je geen DGA loon hoeft te berekenen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.