• 0

Werken voor werkgever in VS

Hallo,

 

Ik kan voor 20 uur per week een contract tekenen bij een internet bedrijf in de Verenigde Staten (dit werk accepteren ze niet als freelancer). De werkzaamheden voer ik gewoon hier in Nederland thuis uit. Voor de overige uren ben ik nog gewoon zelfstandige.

 

Het internetbedrijf geeft aan mij gewoon een uurloon te geven en dit uit te keren. En dat ik zelf met betrekking tot de tax dit moet regelen. Heeft er iemand ervaring hoe dit grofweg werkt. Nederland heeft een verdrag met de VS, dat document is alleen erg lang en kan daar kort helaas niets zinnigs uithalen. Heb de BD gebeld maar die medewerker wist mij daar ook niet direct antwoord op te geven. Het is wel handig te weten wat de gevolgen zijn voordat ik het contract ga tekenen en wat ik van het uurloon over zal houden en/of er eventuele andere gevolgen zijn.

 

Heeft iemand hier ervaring mee en kan die een paar zaken kort opsommen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

US ondernemers (en niet alleen ondernemers trouwens: geldt ook wel voor US Presidenten...!) hebben volgens mij nooit zo veel verstand/begrip voor EU regels en standpunten.

 

Eigenlijk zou je beoogde US werkgever dit moeten lezen en toetsen 'hoe het zit' met jouw in deze situatie.

 

Zullen zij wel overheen walsen, denk ik. Dus zullen zij aan jou (neem ik aan dan) gewoon geld overmaken en daar moet je dan zelf de IB over afdragen in je aangifte.

 

Wat de uitkomst daar van zal zijn is niet zomaar 1-2-3 te zeggen. Hangt van het totaalplaatje af. En of je aftrek voor "elders belaste looninkomsten" kan claimen hier.  

 

(Als je wil kan je de cijfers mailen en dan kijk ik wel of ik een inschatting kan maken voor deze/jouw situatie.)

 

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0

Het werkt inderdaad niet zo makkelijk. De Amerikaanse werkgever moet al snel premies en/of loonbelasting inhouden.

 

Als je niet in Nederland woont, maar hier wel voor 75% of meer van je werktijd werkt, dan moet je werkgever sociale premies inhouden (AOW, Anw, Als, Zvw, WW, etc). Als je wel in Nederland woont, is dat zelfs al bij 25% van je werktijd.

 

Als je niet in Nederland woont, maar hier wel voor 183 dagen of meer verblijft, dan moet de werkgever ook een voorheffing voor de inkomstenbelasting inhouden. Als je wel in Nederland woont, is dat onmiddellijk.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.