Graag wil ik mijn aangifte loonheffingen zelf doen (ook omdat ik het leuk vind om dit te leren en zelf te kunnen beheren).
Op basis van dit artikel zou ik het als volgt berekenen:
Situatie: aangifte loonheffingen DGA met jaarsalaris van €15.000 en niet verzekerd voor de werknemersverzekeringen, jonger dan AOW leeftijd en met loonheffingskorting.
Bruto jaarsalaris is €15.000, dus per kwartaal €3750
Op basis van de Kwartaaltabel (wit) 2019 komt het bedrag €3753 het meest dichtbij
Bedrag met loonheffingskorting is vastgesteld op €331,75 per kwartaal en dus totaal €1327 per jaar
Tevens wordt er 5,7% van het bruto jaarsalaris ingehouden voor bijdrage Zvw: €855
Dit betekend dat de BV in totaal €2182 (€1327 + €855) overmaakt naar de belastingdienst en €12.818 (€15.000 - €2182) als netto salaris naar de DGA.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JuniorSM
JuniorSM
Beste forumleden,
Graag wil ik mijn aangifte loonheffingen zelf doen (ook omdat ik het leuk vind om dit te leren en zelf te kunnen beheren).
Op basis van dit artikel zou ik het als volgt berekenen:
Situatie: aangifte loonheffingen DGA met jaarsalaris van €15.000 en niet verzekerd voor de werknemersverzekeringen, jonger dan AOW leeftijd en met loonheffingskorting.
Klopt dit zo ongeveer?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64578-aangifte-loonheffingen-is-dit-een-juiste-berekening/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag