• 0

Hamsteren is wel rationeel, ook voor ondernemers

(aangepast)

Die beelden van mensen die hun boodschappenkarretjes vullen met pasta en wc-papier riepen ook bij mij walging op. Maar tegelijk is het helaas wel slim om essentiële producten op voorraad te hebben. Dus wie dat nog niet had gedaan, zou meer houdbare producten in huis moeten halen en zijn diepvries vullen. Niet als een zot een heel schap leeg trekken, maar wel wat extra.

 

Deze week was ik bij de Lidl en alle goedkopere vlees was verdwenen. De wat duurdere cuts waren nog wel beschikbaar. Opvallend: de aanbiedingen in vega-vlees werden massaal genegeerd. Nederland wil echt vlees bij zijn aardappels, geen spinazieburgers. Die zijn komend weekend dus in de aanbieding.

 

Neem je in beschouwing dat talloze productie- en distributieprocessen nu haperen door gevolgen van het virus en preventiemaatregels, dan krijg je als ondernemer mogelijk ook te maken met onverwachte tekorten.

 

Ik ben nieuwsgierig naar jullie ervaringen met (gevreesde) tekorten en hoe je daar op anticipeert of geanticipeerd hebt?

 

Vegavlees_Lidl.JPG

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
39 minuten geleden, Cosara zei:

Je moet het doen met wat je hebt ... :grinning-face:

 

Als het aan de Overheid ligt, moet je het straks met je bankpasje doen ...  geen papiergeld en geen muntjes meer.

Gaat dat ook contactloos? 

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Roel J zei:

lol, dat is het nadeel van (lokale) spreuken zonder de juiste (historische) context, voor je het weet neemt iemand het serieus..

Rationaliteit is ook niet alles ... met een beetje humor houden we de moed erin.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
19 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Iemand die, net zoals ik, met Indonesische invloeden is opgegroeid kent ook 'Botol Cebok', zoek dat maar eens op...

Vertelt nou gewoon maar, anders staat het straks weer in de statistieken van Google als een van de meest opgezochte woorden.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
10 uur geleden, TwaBla zei:

Het CBL heeft gevraagd of groothandels zoals Makro en Sligro tijdelijk ook open mogen voor gewone stervelingen, omdat ze horecavoorraad hebben die bederfelijk is.

 

Ik zag dat dat inmiddels een feit is geworden, in ieder geval zijn de Gepu en Makro hier nu voor iedereen toegankelijk. 

 

Op zich wel begrijpelijk, veel van hun versproducten gingen normaliter naar restaurants en die zitten dicht. Beter direct aan de consument verkopen dan laten verrotten. 

Link naar reactie
  • 0

We hebben gewoon een normale voorraad in de voorraadkast en koelkast/vriezer.
2x per week met een geplande lijst gaat 1 van ons boodschappen doen. Dus we plannen nu echt van te voren wat we gaan eten, haha.

Verder een hdmi breakout box afgestoft: ik kan nu dus ook live video streamen. Ik had dus iets in voorraad wat nu goed van pas komt, omdat er meer gestreamd wordt 'dankzij' het sluiten van scholen, theaters, etc.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Streamen lijkt sowieso wel een populaire activiteit tijdens een periode van isolatie. 

 

Ook interessant is de hoeveelheid internetverkeer, bijvoorbeeld via https://stats.ams-ix.net/index.html

 

Op zich zegt dit niet welk soort traffic het is, maar je ziet wel een vrij scherpe toename in de laatste week/weken. Hoeveel het gebruik van mobiel internet is toegenomen kan ik zo snel niet vinden. 

 

Ergens is het wel een logisch gevolg: mensen die vrijwillig thuis blijven zullen meer internetten, maar door het idee van sociale isolatie zul je ook wel een toename zien in facetime/whatasapp video calls, in geval men dat verkiest boven fysiek bezoeken. 

 

Ik zag zelfs dat netflix van plan is om nu video met een wat lagere bitrate aan te bieden zodat de boel niet 'verstopt' raakt. Of het een significant verschil maakt durf ik niet te zeggen: veel videodiensten (bijvoorbeeld youtube, maar ook npo)  schalen de bitrate sowieso terug als je bandbreedte onvoldoende blijkt om een beeld te houden zonder onderbrekingen en buffer problemen. Dit geldt ook voor diverse adult sites, die blijkbaar forse stijgingen in verkeer zien sinds alle maatregelen. 

Link naar reactie
  • 0

 

Amazon beperkt third-party sales om de nadruk te leggen op de bezorging van huishoudproducten en medische hulpmiddelen.

 

Quote

“We are seeing increased online shopping and as a result, some products such as household staples and medical supplies are out of stock,” an Amazon spokesperson told Gizmodo via email. “With this in mind, we are temporarily prioritizing household staples, medical supplies, and other high-demand products coming into our fulfillment centers so we can more quickly receive, restock, and deliver these products to customers.”

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hebben Spaanse supermarkten ook scholieren als vakkenvullers? Zijn Spaanse groothandels al opengesteld voor consumenten? En zijn er in Spanje online supermarkten en/of bezorgdiensten in de steden?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.