Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
barchocolate

Grenswerkende ondernemers en Corona maatregelen

Recommended Posts

Loket voor grensondernemers voor aanvragen Coronalening voor bedrijfskapitaal

Ondernemers die over de grens wonen (in de EU, EER of Zwitserland), in Nederland hun bedrijf hebben en financieel in de problemen komen door de coronacrisis, kunnen aanspraak maken op een lening voor bedrijfskapitaal. Sinds maandag 18 mei is deze financiële ondersteuning aan te vragen bij de gemeente Maastricht. Maastricht voert deze regeling voor heel Nederland uit.

Alle informatie en het aanvraagformulier zijn terug te vinden op de website van gemeente Maastricht. Ondernemers met vragen kunnen terecht via een speciaal telefoonnummer (+ 31 (0)43 350 60 30) en e-mailadres (bedrijfskapitaalgrensondernemers@maastricht.nl).

Liquiditeitsproblemen te verminderen

De steun bestaat uit een rentedragende lening van maximaal € 10.157,- die bedoeld is om liquiditeitsproblemen te verminderen. Het rentepercentage van de lening is 2%. De lening moet binnen 3 jaar terugbetaald worden, aflossen hoeft pas vanaf 1 januari 2021.

Lees ook: Corona: dit zijn de financiële regelingen voor ondernemers, bedrijven en zzp’ers (update)

Inkomensondersteuning voor levensonderhoud

Ondernemers die over de grens wonen en in Nederland hun bedrijf hebben gevestigd, komen niet in aanmerking voor inkomensondersteuning voor levensonderhoud. Daarvoor kunnen zij een beroep doen op de sociale bijstand in hun woonland.

Woonplaats in Nederland, bedrijf over de grens

Ondernemers die in Nederland wonen en over de grens hun bedrijf hebben gevestigd, zijn voor financiële ondersteuning van hun bedrijf aangewezen op het land waar het bedrijf gevestigd is. In Nederland komen zij alleen in aanmerking voor tijdelijke inkomensondersteuning voor levensonderhoud (voor drie aaneengesloten maanden). Deze aanvraag kunnen ze doen in hun eigen woongemeente.

B2Bsure, de vooruithelpers in risicomanagement en verzekeringen

Vragen, second opinion of offerte  m.b.t. AOV, aansprakelijkheid of andere bedrijfsverzekeringen?  →  contact 📞📧

Beste allen,

Anderhalve week geleden heb ik een persoonlijke brief gestuurd naar een aantal kamerleden, wethouder van Nijmegen, ZZP NL, MKB en nog een paar personen. 

Ik heb mijn situatie uitgelegd, het "tussen wal en schip verhaal" opgeschreven en als bijlage de brief van EUREGIO bijgevoegd.

https://www.euregio.eu/nl/persberichten/corona-euregios-vragen-om-oplossingen-voor-getroffen-grenspendelaars

Gelukkig heb ik met wat kunst en vliegwerk de € 4000,- ontvangen maar geen Duitse BBZ. Dat is waar het hier om gaat.

Verder heb ik de persoon aangeschreven die op Petities.nl de petitie had ingediend met tot nu toe maar iets van 650 ondertekenaars. Dat is absurd weinig.

Af en toe denk ik, ik plak me vast op het wegdek van de grensovergang ... voor wie ook actie wil voeren, ik ben bereid!