• 0

Voorraad waardering partij inkoop Margeregeling

Beste allen, 

 

Ik heb een vraag met betrekking tot het bijhouden van mijn voorraad. 

 

Ik koop tweedehands games & spelcomputers in, waarbij dit veelal gebeurt in sets (bijvoorbeeld een spelcomputer met 2 controller & 10 games). 

 

Vervolgens verkoop ik al deze items los. 

 

Wat betreft mijn BTW aangifte maak ik gebruik van de margeregeling (globalisatie methode) en is het dus enkel van belang om mijn inkoop en omzet per kwartaal bij te houden en hieruit mijn winstmarge per kwartaal te halen. 

 

Echter vroeg ik me af hoe ik hierin het beste om kan gaan met mijn voorraad. Aangezien ik alles dus los verkoop, is het erg lastig de voorraad te waarderen. Daarbij komt ook dat ik geen vaste inkoopprijzen heb per game of console (zo kan ik soms 10 euro betalen voor game A & soms 5 euro) én dat de verkoopprijzen per game ook kunnen verschillen (afhankelijk van het onderhelen via Marktplaats & de concurrerende prijzen op Bol).

 

Is het "goed koopmansgebruik" om aan het einde van het jaar een schatting te maken van de voorraad die ik dan nog heb liggen? 

 

Hoe zouden jullie in deze situatie omgaan met de voorraad?

 

Alvast ontzettend bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Camiel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 minuut geleden, Branko Collin zei:

Heb je de zoekfunctie van deze site al gebruikt? Ik zie varianten op deze vraag regelmatig voorbij komen.

 

 

Hi Branko,

 

Dank voor je reactie! Deze heb ik inderdaad al gebruikt. Maar het blijft toch lastig hier een goed antwoord op te vinden. 

Ik heb dit topic gevonden: 
 

 



Dit is een erg vergelijkbaar topic met mijn huidige situatie. Echter is het me nog niet helemaal duidelijk. 

Ik herken mezelf ook erg in het laatste topic en daar is helaas niet echt een conclusie uit naar voren gekomen. 
 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.