• 0

Fiscale zaken bij diensten en digitale diensten wereldwijd verkopen

Hallo allemaal, 

 

Ik begrijp dat iedereen vanwege het Corona virus en de bijna onvermijdelijk crisis heel druk is, maar ik hoop dat toch iemand mij kan helpen.

 

Mijn eerste plan was om samen met mijn vennoot om op Amazon private lable producten te verkopen via FBA. We zijn hier een tijd mee bezig geweest en na veel onderzoek kwamen we er achter dat het net wat te veel kapitaal vergde om een goeie start te maken dan dat we vooraf hadden bedacht. Ook nu Amazon maatregelen treft vanwege het Corona virus is de tijd om daar te starten niet bepaald ideaal. Maar we wilden ons niet direct uit het veld laten slaan en mijn vennoot kwam met het idee om digitale producten/diensten of diensten die digitaal verkocht worden te gaan dropservice/outsourcen of hoe het ook wil noemen. Dit om wat kapitaal op te bouwen voor ons FBA plan. 

 

Nu weet ik al het volgende via de Nederlandse belastingdienst: 


Dienst (Op de klant aangepaste producten): in Nederland afdragen


Elektronische dienst (standaard product/dienst zonder persoonlijke aanpassing): 
Leveren aan EU lidstaten onder de drempel van 10.000 omzet per jaar in nederland BTW. Boven 10.000 per jaar via MOSS, aangifte gaat via Nederlandse belastingdienst.

 

Leveren buiten de EU: Is registeren in het land van aankoop en daar belasting afdragen

 

 

Omdat wij wereldwijd willen verkopen willen we meer weten over hoe je belastingzaken buiten de EU makkelijk kan regelen? Heeft iemand aanbevelingen voor een bureau of manieren hoe je dit makkelijk zelf kan doen? Als u bekent bent met eventuele kosten hier van zou ik die graag willen weten.

 

 

 

Alvast bedankt

 

 

MVG,

 

Stan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1
(aangepast)
Op 20-3-2020 om 13:21, Stan de Bruijn zei:

onvermijdelijk crisis heel druk is

Of juist niet (meer) :partying-face:

 

Op 20-3-2020 om 13:21, Stan de Bruijn zei:

Omdat wij wereldwijd willen verkopen willen we meer weten over hoe je belastingzaken buiten de EU makkelijk kan regelen?

https://quaderno.io/blog/

https://quaderno.io/blog/digital-taxes-around-world-know-new-tax-rules/

Bovenstaande links zullen je een idee geven van wat er allemaal bij komt kijken (of je het nu zelf wilt doen of niet).

 

Op 20-3-2020 om 13:21, Stan de Bruijn zei:

Heeft iemand aanbevelingen voor een bureau of manieren hoe je dit makkelijk zelf kan doen?

Tip: Lees je eerst een beetje in in de materie zodat je snapt wat er moet gebeuren en in hoeverre je daar zelf aan wilt beginnen (en bijhouden etc..).

Gebruik de verworven kennis ook om het dienstenpakket rondom digital tax (etc.) van belastingadviseurs te vergelijken.

aangepast door MrHTTP
Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, MrHTTP zei:

Of juist niet (meer) :partying-face:

 

https://quaderno.io/blog/

https://quaderno.io/blog/digital-taxes-around-world-know-new-tax-rules/

Bovenstaande links zullen je een idee geven van wat er allemaal bij komt kijken (of je het nu zelf wilt doen of niet).

 

Tip: Lees je eerst een beetje in in de materie zodat je snapt wat er moet gebeuren en in hoeverre je daar zelf aan wilt beginnen (en bijhouden etc..).

Gebruik de verworven kennis ook om het dienstenpakket rondom digital tax (etc.) van belastingadviseurs te vergelijken.

Bedankt voor je antwoord MrHTTP , hier kan ik mee verder!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.