Ik zit eraan te denken om vanuit Azië te werken voor Europese bedrijven en te leven van mijn spaargeld de komende 5 jaar. Hierbij zou ik alle inkomsten laten lopen via een toekomstige corporatie in Estland.
Bedrijven in Estland betalen pas corporation tax, bij de uitbetaling van winsten. Als ik het geld in het bedrijf houd, dan hoef ik dus geen corporation tax te betalen.
In de Filipijnen hoeven inwoners geen belasting te betalen over buitenlandse inkomsten (income from overseas). Dus over 5 jaar zou ik dan al het geld belastingvrij als salaris kunnen laten uitbetalen, ook al zou ik er maar 1 jaar wonen.
Het Estische bedrijf zou geen winst maken, omdat salarissen een kostenpost zijn.
De Filipijnse overheid zou geen persoonlijke inkomstenbelasting in rekening brengen, omdat ze geen belasting heffen aan buitenlandse ingezetenen voor inkomsten uit het buitenland.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
candy1
candy1
Ik zit eraan te denken om vanuit Azië te werken voor Europese bedrijven en te leven van mijn spaargeld de komende 5 jaar. Hierbij zou ik alle inkomsten laten lopen via een toekomstige corporatie in Estland.
Bedrijven in Estland betalen pas corporation tax, bij de uitbetaling van winsten. Als ik het geld in het bedrijf houd, dan hoef ik dus geen corporation tax te betalen.
In de Filipijnen hoeven inwoners geen belasting te betalen over buitenlandse inkomsten (income from overseas). Dus over 5 jaar zou ik dan al het geld belastingvrij als salaris kunnen laten uitbetalen, ook al zou ik er maar 1 jaar wonen.
Zitten er denkfouten in dit plan?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/64683-werken-via-corporatie-in-estland-in-azie-verhuizen-naar-belastingvrij-land/Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag