• 0

Werken via corporatie in Estland in Azie, verhuizen naar belastingvrij land?

Ik zit eraan te denken om vanuit Azië te werken voor Europese bedrijven en te leven van mijn spaargeld de komende 5 jaar. Hierbij zou ik alle inkomsten laten lopen via een toekomstige corporatie in Estland.

 

Bedrijven in Estland betalen pas corporation tax, bij de uitbetaling van winsten. Als ik het geld in het bedrijf houd, dan hoef ik dus geen corporation tax te betalen.

In de Filipijnen hoeven inwoners geen belasting te betalen over buitenlandse inkomsten (income from overseas). Dus over 5 jaar zou ik dan al het geld belastingvrij als salaris kunnen laten uitbetalen, ook al zou ik er maar 1 jaar wonen.

 

  • Het Estische bedrijf zou geen winst maken, omdat salarissen een kostenpost zijn.
  • De Filipijnse overheid zou geen persoonlijke inkomstenbelasting in rekening brengen, omdat ze geen belasting heffen aan buitenlandse ingezetenen voor inkomsten uit het buitenland.

 

Zitten er denkfouten in dit plan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
1 uur terug, candy1 zei:

Zitten er denkfouten in dit plan?

 

Jazeker!

 

Want je bent kennelijk in de veronderstelling dat je hier allerlei mensen treft - met kennis van allerlei belastingen in vreemde landen, zoals Estland en Filipijnen - die jou helemaal gratis en voor niets een kloppend advies gaan geven over een van de (waarschijnlijk) meest ingrijpende dingen die je in je leven zal doen:

namelijk emigreren! (dus: Nederland verlaten en elders gaan wonen)

 

En als je denkt dat je in NL kan wonen en 5 jaar lang elders kan verblijven en daar allerlei zaken kan doen dan is dat natuurlijk sowieso ook een denkfout.

 

Als dit serieuze plannen zijn, dan zou ik een internationaal opererende adviesbureau inschakelen (maar dan is je spaargeld waarschijnlijk ook meteen wel gekrompen, dat wel natuurlijk!).

 

Verder: Prima plan! (hoop ik voor je! ik zou het verder niet weten natuurlijk...)

Je betaalt dan kennelijk geen belasting meer (zeg je). Hopelijk zijn de sociale voorzieningen (zorgstelsel? zorgverzekeringen?) ook wel OK daar. (Lijkt mij heerlijk om in de Filipijnen straks te wonen als de Corona echt toeslaat, maar niet heus.)

En je bouwt daar vast ook wel iets op voor je pensioen, toch? Want als je niet in NL woont dan bouw je hier ook geen pensioen op, maar ja.

   

EDIT:

-------

Zag dat je eerder in de UK had gewoond. Dus je bent al eerder geëmigreerd kennelijk, maar dan wel naar hier erg dicht bij (waar alles behoorlijk op NL/EU lijkt!).

 

Maar wat ik mij nu eigenlijk afvraag is dit:

Waarom heb jij als ondernemer zo veel last van de belastingen in NL? Die vallen meestal wel mee, voor de gemiddelde ondernemer met de verschillende (fiscale) ondernemersfaciliteiten. 

Maak je zulke enorme winsten dan? Zodat je een "belastingvrij" land moet zoeken?

 

 

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Link naar reactie
  • 0
4 uur geleden, candy1 zei:

Bedrijven in Estland betalen pas corporation tax, bij de uitbetaling van winsten. Als ik het geld in het bedrijf houd, dan hoef ik dus geen corporation tax te betalen.

  • Het Estische bedrijf zou geen winst maken, omdat salarissen een kostenpost zijn.

Mooi, maar helaas is het uitbetaalde salaris in Estland niet belastingvrij ...


Besides corporate income tax, e-residents with businesses in Estonia will also need to consider the following Estonian taxes:

20% income tax from the director's fee

33% social tax from the director's fee

 

4 uur geleden, candy1 zei:

In de Filipijnen hoeven inwoners geen belasting te betalen over buitenlandse inkomsten (income from overseas).

  • De Filipijnse overheid zou geen persoonlijke inkomstenbelasting in rekening brengen, omdat ze geen belasting heffen aan buitenlandse ingezetenen voor inkomsten uit het buitenland.

Klopt, maar slechts als je een niet-ingezetene vreemdeling bent.


De belastingheffing geschiedt dan door de Belastingdienst in Estland.

Waarschijnlijk wil de Nederlandse Belastingdienst dat ook als je de Nederlandse Nationaliteit behoud en een niet-ingezetene vreemdeling van Estland bent.

Dat wordt dus het spreekwoordelijke touwtrekken ... lees, dubbele belastingheffing.

Om dat te voorkomen is het wijs en verstandig om in Estland een goed administratiekantoor te benaderen die dat voor u kan voorkomen of oplossen.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.