• 0

Binnenkomen met mijn merk bij een (cosmetica)groothandel

(aangepast)

Beste allen, 

 

Ik ben eigenaar van een private label nagellakmerk. Op dit moment zijn wij erg succesvol via onze eigen webshop. 
Desondanks zou ik graag bij een aantal (cosmetica) groothandels binnen willen komen en via hun mijn merkbekendheid en bereik uitbreiden. 
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? 

- Hoe kom ik binnen?
- Hoe kom ik achter de juiste (email)adressen?

- Hoe maak ik een mail die het bij de lezer/groothandel ook interessant maakt om dieper op mij in te gaan? 
- Is er een soort van voorbeeld mail en stappenplan wat ik kan hanteren? 

Hoor graag mocht iemand mij hierbij kunnen helpen. 

Dank en met vriendelijke groet, 

 

PimRut

aangepast door PimRut
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
1 uur geleden, PimRut zei:

Ik ben eigenaar van een private label nagellakmerk.

 

Je bedoelt waarschijnlijk dat je bij een producent in het Verre Oosten een nagellak inkoopt en daar jouw merk op laat zetten. Dat is de uitleg van het woord private label in het wereldje van Amazon-traders. Dan ben je voor een serieuze groothandel eigenlijk geen interessante partij. Tenzij je echt een uniek product laat maken / zelf maakt. Maar zoiets noemt men geen private label. Dus misschien kun je iets meer vertellen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Even wat spitwerk gedaan. De producent zit niet in het Verre Oosten maar in Australië. Dat is ineens een heel ander verhaal. Dat lijkt me van belang voor je merkpositionering en dus bij het vinden van een groothandel. Hoe uniek ben je eigenlijk? Wat is je toegevoegde waarde in de markt?

 

Er wordt nogal gehamerd op het halal-karakter, waarmee je vooral relevant bent voor gelovige mulisma's. Als dat wat minder nadrukkelijk aangehaald wordt en meer in balans met vegan en peta (cruelty free), krijg je een veel bredere doelgroep. Ook dat is van belang voor de groothandel.

 

Je kan mikken op particulieren via detailhandel (welke?) of op nail-salons die dan op hun beurt ook weer kunnen doorverkopen.

 

Je website wemelt van de stockfoto's waarop dames met gelakte nagels die niets met jullie product te maken hebben. Maak eigen foto's!!!

 

Mag het ook een Duitse, Deense of andere groothandel zijn?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, PimRut zei:

Beste allen, 

 

Ik ben eigenaar van een private label nagellakmerk. Op dit moment zijn wij erg succesvol via onze eigen webshop. 
Desondanks zou ik graag bij een aantal (cosmetica) groothandels binnen willen komen en via hun mijn merkbekendheid en bereik uitbreiden. 
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? 

- Hoe kom ik binnen?
- Hoe kom ik achter de juiste (email)adressen?

- Hoe maak ik een mail die het bij de lezer/groothandel ook interessant maakt om dieper op mij in te gaan? 
- Is er een soort van voorbeeld mail en stappenplan wat ik kan hanteren? 

Hoor graag mocht iemand mij hierbij kunnen helpen. 

Dank en met vriendelijke groet, 

 

PimRut

 

Heb dit zelf ook (met succes) voor producten gedaan. Uiteindelijk zal je contact op moeten nemen met de partijen, maar allereerst moet je het hele verhaal en je merk rond hebben. Een groot handel neemt je pas serieus als alles klopt. Daarbij moet je met een goed verhaal duidelijk maken dat je makkelijk grote partijen aan kan. Belangrijke overwegingspunten waren bij mij toen de tijd:

  • Verkoopt het product makkelijk?
  • Lever je als  leverancier niet meer problemen op dan het oplevert? Zorg dat de levering  en alles on-point is en maak duidelijk hoe.
  • Groothandels achterhalen is puur onderzoek doen. Dit lukt sowieso en vervolgens bellen en informeren voor de juiste contactgegevens. Denk aan Zentrada.nl en Nageldeco

 

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

OndernemeneerIk lees deze topic en zie dat deze al 6 maanden oud is. Ik had hier toch nog een vraag over. Mijn vriendin en ik zijn bezig met het laten ontwikkelen van een Skin Care lijn en willen dit uit eindelijk verkopen via groothandels en grote winkel ketens. We gaan eerste beginnen met een eigen webshop en hierna zouden wij graag de overstap willen maken naar grotere ketens. Ik lees dat je hier ervaring me hebt.

Heb je misschien goede tip of aanrader voor ons?

 

Mvg Jim

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 108 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.